12 de des. 2008

La carxofa episcopal i l'EGM

La carxofa episcopal i l'EGM

L'EGM o Estudi General de Mitjans és l'empresa que mesura les audiències dels mitjans. A Espanya l'EGM dóna des de fa anys el primer lloc de la classificació a la SER i la COPE tot i ser a segona va perdent oients davant altres mitjans. Fa un any o dos la COPE va infiltrar gent a l'EGM amb la clara intenció de manipular els mesuraments però els van enganxar. Lluny de demanar disculpes van al·legar que les audiències es podien manipular i que ells ho havien demostrat, tot i que l'únic que van demostrar és que les mesures de seguretat de l'EGM per evitar manipulacions funcionen. Ara cada cop que es publiquen els índex a la COPE els neguen valor. El principal fet és que la carxofa episcopal continua perdent oients però ells lluny d'aplicar-se un codi ètic prefereixen continuar en la mateixa línia.

La alcachofa episcopal y el EGM

EL EGM o Estudio General de Medio es la empresa que mide las audiencias de los medios. En España el EGM da desde hace años el primer lugar de la clasificación a la SER y la COPE aún siendo la segunda va perdiendo oyentes ante otros medios. Hace un año o dos la COPE infiltró gente en el EGM con la clara intención de manipular las mediciones pero los engancharon. Lejos de pedir disculpas alegaron que las audiencias se podían manipular y que ellos lo habían demostrado, aunque lo único que demostraron es que las medidas de seguridad del EGM para evitar manipulaciones funcionan. Ahora cada vez que se publican los índices en la COPE les niegan valor. El principal hecho es que la alcachofa episcopal continúa perdiendo oyentes pero ellos lejos de aplicarse un código ético prefieren continuar en la misma línea.