17 de des. 2008

Money, money

SGAE
La SGAE s'endurà 45000 euros per la cara. Deuen voler refer-se de la clatellada judicial que recentment van rebre quan van ser condemnats a indemnitzar a uns demandants per haver gravat i fet servir un vídeo on pretenien demostrar quina música sonava en un banquet nupcial. A més de cobrar la "seva part" dels discos amb les actuacions musicals de la Marató de TV3 també cobraran una comissió per l'actuació dels artistes - que van actuar, ells si, sense cobrar - en la Marató benèfica de TV3 que aquest any recaptava fons per al tractament de les malalties mentals. La SGAE diu que ells no són propietaris dels drets d'autor dels seus associats, la seva funció és recaptatòria - no ens haviem adonat - i que més tard reparteixen entre tots els seus socis. I si els artistes han actuat sense cobrar o no són socis de la SGAE? - es pregunta Maite Gutiérrez en el seu article a La Vanguardia i jo també m'ho pregunte -. Doncs un responsable de la SGAE diu: " No podem decidir de forma unilateral cobrar o no cobrar en funció de si el concert es benèfic o deixa de ser-ho". Aneu amb compte, no canteu o encara ens sortirà un sicari de la SGAE exigint-nos pagar l'impost revolucionari.
Aznar i Telecinco

Telecinco haurà de pagar 240.000€ a José María Aznar per informar sobre la separació matrimonial del matrimoni Aznar-Botella. Sembla que un programa que es deia "El Tomate" va "informar" - a qualsevol cosa li diuen informar - que José María Aznar se separava d'Ana Botella. La direcció de Trolacinco - volia dir Telecinco - ha informat que recorrerà la sentència perquè consideren excessiva la indemnització fixada pel jutge. Jo la trobo curta. Els haurien d'haver posat quatre vegades més aquesta quantitat. No m'agrada però que aquests diners vagin a la butxaca del bigotut.

SGAE

La SGAE se llevará 45000 euros por la cara. Deben querer rehacerse del castañazo judicial que recientemente recibieron cuando fueron condenados a indemnizar a unos demandantes por haber grabado y usado un vídeo donde pretendían demostrar que música sonaba en un banquete nupcial. Además de cobrar "su parte" de los discos con las actuaciones musicales del Maratón de TV3 también cobrarán una comisión por la actuación de los artistas - que actuaron, ellos si, sin cobrar - en el Maratón benéfico de TV3 que este año recaudaba fondos para el tratamiento de las enfermedades mentales. La SGAE dice que ellos no son propietarios de los derechos de autor de sus asociados, su función es recaudatoria - no nos habíamos percatado - y que más tarde reparten entre todos sus socios. ¿Y si los artistas han actuado sin cobrar o no son socios de la SGAE? - se pregunta Maite Gutiérrez en su artículo a La Vanguardia y yo también me lo pregunto -. Pues un responsable de la SGAE dice: " No podemos decidir de forma unilateral cobrar o no cobrar en función de si el concierto es benéfico o deja de serlo". Id con ccuidado, no cantéis o aún nos saldrá un sicario de la SGAE exigiéndoos pagar el impuesto revolucionario.
Aznar y Telecinco

Telecinco deberá pagar 240.000€ a José María Aznar por informar sobre la separación matrimonial del matrimonio Aznar-Botella. Parece que un programa que se llamaba "El Tomate" "informó" - a cualquier cosa le dicen informar - que José María Aznar se separaba de Ana Botella. La dirección de Trolacinco - quería decir Telecinco - ha informado que recorrerá la sentencia porque consideran excesiva la indemnización fijada por el juez. Yo la encuentro corta. Les deberían haber puesto cuatro veces más esta cantidad. No me gusta, pero, que ese dinero vaya al bolsillo del bigotudo.