12 d’oct. 2009

Els veins de Sarrià contra una escola dels Legionaris de Crist

Els veins de Sarrià contra una escola dels Legionaris de Crist

Els veins de Sarrià estan aquests dies molt emprenyats ja que l'Ajuntament ha donat llum verda a la construcció d'una escola per a nenes per part de l'organització ultracatòlica Legionaris de Crist. L'emplaçament d'aquesta escola és en un paratge de la Serra de Collserola on hi ha una torrentera i una font que desapareixeran si el projecte no s'atura. El projecte original constava d'un edifici de 26000 metres quadrats que ha sigut reduït a 7000, al marge dels que construeixin sota terra. L'Ajuntament de Barcelona no va acceptar en un primer moment la construcció d'aquesta escola per a nenes però ara si que n'autoritzat el projecte. Hi ha alguns peròs. Aquest centre escolar no compta amb un pla de mobilitat en una zona on no hi ha transport públic. L'escola està pensada per a 1760 alumnes, mestres i personal administratiu apart. Els veins al·leguen que no només no hi ha un pla de mobilitat, ni informe de l'Agència Catalana de l'aigua necessari donat que la zona és una torrentera. Amb la construcció de l'edifici desapareixerà la font del bou o de la pineda, que fan servir molts senderistes. El fundador d'aquest grupuscle ultracatòlic va ser apartat de les seves funcions pel Sant Pare degut a les seves tendències pederastes. No s'hauria d'autoritzar la construcció d'aquesta escola per a nenes en un paratge natural com el de Collserola molt amenaçat per l'urbanisme, a més és un disbarat construir una escola en un lloc tan apartat de tot i en una zona on hi ha una font. No sóc gens partidari que l'Ajuntament autoritzi als Legionaris de Crist construir aquesta escola per molts motius, un d'ells és que crec que cal preservar aquella zona, un altre motiu és que crec que és un error que en el segle XXI s'obrin escoles només per a nens o per a nenes – com és aquest cas – i tampoc considero gaire recomanable que un grupuscle ultrareligiós sobre el qual hi ha moltes ombres de pederàstia pugui obrir un centre escolar.

Los vecinos de Sarrià contra una escuela de los Legionarios de Cristo

Los vecinos de Sarrià están estos días mucho enfadados ya que el Ayuntamiento ha dado luz verde a la construcción de una escuela para niñas por parte de la organización ultracatólica Legionarios de Cristo. El emplazamiento de esta escuela es en un paraje de la Serra de Collserola donde hay una torrentera y una fuente que desaparecerán si el proyecto no se para. El proyecto original constaba de un edificio de 26000 metros cuadrados que ha sido reducido a 7000, al margen de los que construyan bajo tierra. El Ayuntamiento de Barcelona no aceptó en un primer momento la construcción de esta escuela para niñas pero ahora si que autorizado el proyecto. Hay algunos peros. Este centro escolar no cuenta con un plan de movilidad en una zona donde no hay transporte público. La escuela está pensada para 1760 alumnas, maestros y personal administrativo aparte. Los vecinos alegan que no solo no hay un plan de movilidad, ni informe de la Agencia Catalana del agua necesario dado que la zona es una torrentera. Con la construcción del edificio desaparecerá la fuente del bou o del pinar, que utilizan muchos senderistas. El fundador de este grupúsculo ultracatólico fue apartado de sus funciones por el Santo Padre debido a sus tendencias pederastas. No se debería autorizar la construcción de esta escuela para niñas en un paraje natural como el de Collserola muy amenazado por el urbanismo, además es un disparate construir una escuela en un lugar tan apartado de todo y en una zona donde hay una fuente. No soy nada partidario que el Ayuntamiento autorice a los Legionarios de Cristo construir esta escuela por muchos motivos, uno de ellos es que creo que hay que preservar aquella zona, otro motivo es que creo que es un error que en el siglo XXI se abran escuelas solo para niños o para niñas – como es este caso – y tampoco considero muy recomendable que un grupúsculo ultrareligioso sobre el que hay muchas sombras de pederastia pueda abrir un centro escolar.

6 comentaris:

felix ha dit...

Hola Jaume. El aspecto más importante es el ecológico, a mi parecer. El tema de las ideologías, pienso que cada uno escoja la que quiera, pero como bien dices, en pleno siglo XXI no encaja para nada un colegio solo de niñas.¿a que no todos los maestros son mujeres? esta pregunta me la hago a colación de las sospechas de pederastía que comentas, y ahi si que hay que ser intrasigentes. Mi mas determinante repulsa a la construcción del Colegio. Un abrazo

Jaume C. i B. ha dit...

Cierto, la ecología es el aspecto principal en este asunto ya que en principio se trata de que ahí, en esa zona, no se construya nada, independientemente de lo que sea. Luego está el tema del colegio para niñas, algo que en los tiempos en los que estamos es un atraso. He citado el hecho de que el padre Maciel estuviera acusado de hechos tan graves como la pederastia solo de un modo tangencial.
Desde luego los primeros que están en contra de la construcción de ese colegio de los Legionarios de Cristo son los vecinos de Sarrià, no por ser de los Legionarios sino por el daño ecológico que se haría contra una de las pocas zonas verdes que hay en el área metropolitana de Barcelona.

zel ha dit...

Tens més raó que un sant (valgui la dita popular) Quan ho vaig llegir vaig quedar garratibada!!!

I ben trobat, gràcies a veure't allà a casa he arribat aquí! Una abraçada!

Jaume C. i B. ha dit...

Zel; Gràcies per la teva visita i per deixar la teva opinió.
Sigui una escola ultracatòlica, un centre comercial o xalets implica una terrible destrossa en un paratge natural, i a Barcelona d'espais verds no anem gaire sobrats.
Tema apart és el tema de a qui pertany aquesta escola.

Patric ha dit...

És difícil per a mi referir-me a aquest tema, encara que he llegit bastant sobre el fundador d'aquesta organització catòlica i entenc les objeccions de molta gent després de conèixer les acusacions fetes contra el fundador el Pare Maciel i l'acceptació d'això per la mateixa església. L'església ha reconegut els abusos del pare Maciel.

Però crec que és un problema dels cristians catòlics i són ells els que han de resoldre l'assumpte, són els catòlics els que aniran a aquesta escola, no és per a altres persones què podria fer algú que no és catòlic allà?

El que tu dius sobre que al lloc on es pensa construir l'escola hi ha una font d'aigua, crec que és important ja que l'aigua és escassa i ha de ser cuidada. M'imagino que en construir qualsevol cosa allà s'ha de preservar la natura i especialment les fonts d'aigua.

Jaume C. i B. ha dit...

Patrícia: Només he fet referència al fundador dels Legionaris de Crist per posar en antecedents sobre que és aquesta organització.
El tema no era aquest sinó la construcció d'un edifici en un paratge natural, un dels pocs que encara queden a Barcelona.