16 d’oct. 2009

La lleona-gos

Que ve la lleona

Fa uns dies la premsa va començar a parlar que a la Sènia i els seus voltants hi havia un lleó, una lleona per ser exactes. Això va provocar una gran alarma entre la població de la zona. Pocs dies després van abatre la lleona ferotge que va resultar ser un pobre gos de grans dimensions.

Les protectores protesten

No hem vist, crec que no s'han arribat a publicar, fotos de la bèstia. Segons diuen al pobre animal el van deixar com un formatge de gruyere. Les protectores d'animals s'han queixat per aquest excés de plom.

Lleons a Catalunya?

Segons la FAADA (Fundació para l'adopció, apadrinament y defensa dels animals) que va ser un d'aquests grups que va mostrar-se més crític amb la cacera de la lleona-gos a Catalunya hi ha lleons. Jo sabia que al zoològic de Barcelona n'hi ha de lleons, però no es referien a aquests sinó a la comarca del Bages, a Salou i a Gavà. Ells afirmen que els han vist.

Hi ha gent que té el costum de comprar animals exòtics i quan aquests creixen en excés se'n desfan, habitualment es tracta de serps, ocells i altres criatures. Però un lleó són paraules majors. De petits poden semblar gatets però no oblidem que d'adults són unes bèsties enormes.

És molt irresponsable que aquesta associació afirmi que a Catalunya tenim lleons en llibertat, si fos veritat més gent els hauria vist o hauria detectat la seva presència. Els primers en adonar-se haurien sigut els ramaders.

Fa molts anys un diari d'efímera existència de nom “El Observador” publicava que un pterodàctil sobrevolava Barcelona. La notícia va tenir una vida tan breu com aquest diari.

Que viene la leona

Hace unos días la prensa empezó a hablar de que en la Sènia y sus alrededores había un león, una leona para ser exactos. Eso provocó una gran alarma entre la población de la zona. Pocos días después abatieron la leona feroz que resultó ser un pobre perro de grandes dimensiones.

Las protectoras protestan

No hemos visto, creo que no se han llegado a publicar, fotos de la bestia. Según dicen al pobre animal lo dejaron como un queso de gruyere. Las protectoras de animales se han quejado por este exceso de plomo.

¿Leones en Catalunya?

Según la FAADA (Fundación para la adopción, apadrinamiento y defensa de los animales) que fue uno de estos grupos que se mostró más crítico con la cacería de la leona-perro en Catalunya hay leones. Yo sabía que en el zoológico de Barcelona hay leones, pero no se referían a estos sino a la comarca del Bages, en Salou y en Gavà. Ellos afirman que los han visto.

Hay gente que tiene la costumbre de comprar animales exóticos y cuando estos crecen en exceso se deshacen, habitualmente se trata de serpientes, pájaros y otras criaturas. Pero un león son palabras mayores. De pequeños pueden parecer gatitos pero no olvidemos que de adultos son unas bestias enormes.

Es muy irresponsable que esta asociación afirme que en Catalunya tenemos leones en libertad, si fuese verdad más gente los habría visto o habría detectado su presencia. Los primeros al percatarse habrían sido los ganaderos.

Hace muchos años un diario de efímera existencia de nombre “El Observador” publicaba que un pterodáctilo sobrevolaba Barcelona. La noticia tuvo una vida tan breve como este diario.