12 de febr. 2009

Segregació escolar en una escola de Salamanca

Un col·legi concertat de Salamanca ha decidit separar els nens de les nenes: El curs pròxim el col·legi concertat Montessori de Salamanca d'ideari catòlic separarà els nens i les nenes de 1er curs d'infantil (3 o 4 anys). En els següents cursos la mesura s'estendrà a la resta dels cursos.
S'al·leguen raons pedagògiques molt discutibles per part de la direcció d'aquest centre educatiu. Aquesta escola té el suport de la Conselleria d'Educació de Castella Lleó. En canvi des de diverses organitzacions (la confederación de padres Ceapa, CC OO, STES-i, FETE-UGT, la Confederación MRP, el Sindicato de Estudiantes y CANAE) es demana acabar amb les subvencions als centres educatius que separen els nens de les nenes. Hi ha uns 60 col·legis on es practica la segregació en funció dels sexes, la majoria són de l'OPUS DEI.
És un pas enrere separar les criatures en funció del sexe en el segle XXI. En una societat que diu anar en direcció a la igualtat el que no és normal és que hi hagi una part de la societat que separi els seus ciutadans en funció del seu sexe.
-----
Un colegio concertado de Salamanca ha decidido separar los niños de las niñas: El curso próximo el colegio concertado Montessori de Salamanca de ideario católico separará los niños y las niñas de 1er curso de infantil (3 o 4 años). En los siguientes cursos la medida se extenderá al resto de los cursos.
Se alegan razones pedagógicas muy discutibles por parte de la dirección de este centro educativo. Esta escuela tiene el apoyo de la Consejería de Educación de Castilla León. En cambio desde varias organizaciones (la confederación de padres Ceapa, CC OO, STAS-y, FETE-UGT, la Confederación MRP, el Sindicato de Estudiantes y CANAE) se pide acabar con las subvenciones en los centros educativos que separen los niños de las niñas. Hay unos 60 colegios donde se practica la segregación en función de los sexos, la mayoría son del OPUS DEI.
Es un paso atrás separar las criaturas en función del sexo en el siglo XXI. En una sociedad que dice ir en dirección a la igualdad lo que no es normal es que haya una parte de la sociedad que separe sus ciudadanos en función de su sexo.