23 de nov. 2009

RENFE avança marxa enrere

RENFE avança marxa enrere

Les queixes pel servei que dóna RENFE als seus usuaris augmenten, i sembla que tenen raó si ens fixem en el detall que per fer el mateix trajecte els trens de l'any 2009 triguen més temps que vint anys enrere. Per exemple, el tren que va de Barcelona a Girona triga mitja hora més ara – any 2009 – que en l'any 1987. El Periódico mostra una gràfica d'aquesta línia de mitja distància, jo només reproduiré les dades:

Any Temps

1957 1 h 33 min

1987 1 h 05 min

1998 1 h 18 min

2008 1 h 19 min

2009 1 h 29 min

Una raó, diuen, és que per les mateixes vies circulen també els rodalies, els mercaderies i trens de llarga distància. Les línies són si fa no fa les mateixes, també hi havia rodalies, mercaderies i tres de llarga distància, malgrat que al·leguen – RENFE – que ens els anys 80 i 90 el servei de rodalies no tenia tanta freqüència. També en culpen a les obres que s'estan fent. Res d'això és creïble, són excuses de mal pagador. Els que si que han de pagar són els usuaris del servei els quals veuen com hauran de pagar un 19% més en el cas del bitllet senzill a canvi d'un servei que cada dia és més lent i deplorable. Això no afecta la majoria d'usuaris d'aquesta línia que fan servir un abonament mensual, però sembla que RENFE té previst apujar les tarifes dels abonaments fins al 35% abans d'un any amb l'arribada dels trens nous. I sembla que fins l'any 2012 Foment no té previst que millorin les coses, és a dir el servei, perquè segurament ells si que seguiran apujant els preus dels bitllets i els trens continuaran batent rècords de lentitud.

RENFE avanza marcha atrás

Las quejas por el servicio que da RENFE a sus usuarios aumentan, y parece que tienen razón si nos fijamos en el detalle que para hacer el mismo trayecto los trenes del año 2009 tardan más tiempo que veinte años atrás. Por ejemplo, el tren que va de Barcelona a Girona tarda media hora más ahora – año 2009 – que en el año 1987. El Periódico muestra una gráfica de esta línea de media distancia, yo solo reproduciré los datos:

Año Tiempo

1957 1 h 33 min

1987 1 h 05 min

1998 1 h 18 min

2008 1 h 19 min

2009 1 h 29 min

Una razón, dicen, es que por las mismas vías circulan también los rodalies, los mercancías y trenes de larga distancia. Las líneas son poco más o menos las mismas, también había rodalies, mercancías y tres de larga distancia, a pesar de que aleguen – RENFE – que nos los años 80 y 90 el servicio de rodalies no tenía tanta frecuencia. También culpan a las obras que se están haciendo. Nada de eso es creíble, son excusas de mal pagador. Los que si que deben pagar son los usuarios del servicio los cuales ven como deberán pagar un 19% más en el caso del billete sencillo a cambio de un servicio que cada día es más lento y deplorable. Eso no afecta la mayoría de usuarios de esta línea que utilizan un abono mensual, pero parece que RENFE tiene previsto subir las tarifas de los abonos hasta el 35% antes de un año con la llegada de los trenes nuevos. Y parece que hasta el año 2012 Fomento no tiene previsto que mejores las cosas, es decir el servicio, porque seguramente ellos si que seguirán subiendo los precios de los billetes y los trenes continuarán batiendo récords de lentitud.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Rosaquiron-Anar de Matarò a Barcelona en tren directa, era de encare no 20 minuts ara com no hi han directas es de 45 minuts, o sia que encare que cada 6 minuts hi ha un tren, a certes hores sembla que hi anem bestia, ja que va paran i s'omple de gom a gom amb l'alegria pels pispas, dons els hi va molt be.

Jaume C. i B. ha dit...

Això que comentes dels pispes tambbé ho havia llegit en més d'una carta als diaris. Realment em sembla lamentable. Del tren de Mataró fa uns mesos també vaig escriure alguna cosa relacionada amb els retards.

Patric ha dit...

No podría creerlo si no demostraras que es así. Y estoy de acuerdo en que si es un problema de incompetencia hay que cambiar a la dirección de la compañía.


No podria creure si no demostrar que és així. I estic d'acord que si és un problema d'incompetència s'ha de canviar a la direcció de la companyia.

Jaume C. i B. ha dit...

La dirección de RENFE es centralizada, como el servicio en Madrid es bueno no sienten la necesidad de cambiar la dirección solo porque los usuarios de Barcelona lo digan.