Els 100 anys del Ford T - 02/10/2008 - El "cotxe del segle" celebra el seu centenari. A més, et mostrem les novetats que es presentaran en el Saló de l'Automòbil de Santiago, i el "cotxe transparent" que va estar a Xile.
Los 100 años del Ford T - 02/10/2008 - El "auto del siglo" celebra su centenario. Además, te mostramos las novedades que se presentarán en el Salón del Automóvil de Santiago, y el "auto transparente" que estuvo en Chile.
El Ford T cumpleix 100 anys. Va ser un automòbil que va revolucionar tota la indústria automobilística creant el sistema de fabricació en cadena.El Ford T cumpleix 100 años. Fue un automóvil que revolucionó toda la industria automovilística creando el sistema de fabricación en cadena..
El Ford Model T va ser un automòbil produït per la companyia Ford Motor Company d'Henry Ford des de 1908 a 1927. Aquest model va ser el precursor de la producció en cadena, que va popularitzar l'adquisició dels cotxes. En total es van fabricar més de 15.000.000 de Ford T.El Ford T va ser dissenyat per Henry Ford, i va veure la llum l'1 d'octubre de 1908, amb un motor de quatre cilindres i tan sols 20 cv de potència assolint una velocitat màxima de 71 km/h, amb un pes de 1200 quilos i consumt un litre de benzina cada 5 km.El model T incloïa novetats que altres vehicles de la competència no oferien com el volant situat al costat esquerre, de gran utilitat per a facilitar l'entrada i sortida dels ocupants i altres avanços tècnics com el conjunt del bloc motor, amb càrter i cigonyal en un sol, utilitzant un aliatge lleuger i resistent
d'acer de vanadi. Aquest model es va caracteritzar per ser molt espartà, característica pròpia dels vehicles d'Henry Ford i la seva política de producció: la cadena de muntatge, gràcies a la qual va poder rebaixar el preu inicial de 850 dòlars fins als 260, convertint-lo en el model favorit de la societat treballadora industrial.
Dades extretes de la WikipediaEl Ford Modelo T fue un automóvil producido por la compañía Ford Motor Compañero de Henry Ford desde 1908 a 1927. Este modelo fue el precursor de la producción en cadena, que popularizó la adquisición de los coches. En total se fabricaron más de 15.000.000 de Ford T.El Ford T fue diseñado por Henry Ford, y vio la luz el 1 de octubre de 1908, con un motor de cuatro cilindros y tan solo 20 cv de potencia alcanzando una velocidad máxima de 71 km/h, con un peso de 1200 kilos y consumía un litro de gasolina cada 5 km. El modelo T incluía novedades que otros vehículos de la competencia no ofrecían como el volante situado en el lado izquierdo, de gran utilidad para facilitar la entrada y salida de los ocupantes y otros avances técnicos como el conjunto del bloque motor, con cárter y cigüeñal en un solo, utilizando una aleación ligera y resistente de acero de vanadio.Este modelo se caracterizó por ser muy espartano, característica propia de los vehículos de Henry Ford y su política de producción: la cadena de montaje, gracias a la que pudo rebajar el precio inicial de 850 dólares hasta los 260, convirtiéndolo en el modelo favorito de la sociedad trabajadora industrial.
Datos extraídos de la Wikipedia
"Totes les causes justes del món tenen els seus defensors. En canvi, Catalunya només ens té a nosaltres". Lluís Companys i Jover. 123è President de la Generalitat de Catalunya.
4 d’oct. 2008
100 anys del Ford T
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
L'article com a notícia està molt bé. S'aprèn que el Henry Ford va fer un cotxe com per exemple va fer la FIAT o la SEAT amb el 600.
Però jo em pregunto; què hi té a veure la fotografia del Pont del Bisbe que uneix La Casa dels Canonges amb el Palau de la Generalitat?
La foto del Pont del Bisbe pertany a la capçalera del blog, no té relació amb l'article. Veuràs que sempre apareix al capdamunt de tot. La foto la vaig fer jo perquè sempre m'ha agradat. És un exemple de com es pot construir un element arquitectònic perfectament integrat en l'espai que l'envolta encara que sigui molts segles després. Sóc molt crític amb els disbarats arquitectònics com l'edifici modern de la Diputació de Barcelona.
La construcció en cadena suposà un abaratiment en els costos de construcció de cotxes. També es tracta d'un cotxe relativament simple però alhora molt fort. Hi estic d'acord amb la comparació que fas amb el 600. La idea de Ford era fer un cotxe per a tothom que fos económic i senzill.
Publica un comentari a l'entrada