14 de set. 2010

La Diada – dos dies després

La Diada – dos dies després

La Diada va transcórrer dins dels paràmetres habituals. Al matí es van fer les ofrenes tradicionals al monument a Rafael de Casanova on, com passa cada any, els polítics van ser escridassats per molts dels que s'ho miraven aquest any des d'una distància de seguretat una mica més gran que l'any anterior. Hi van assistir els polítics, associacions culturals, socials i esportives de tot Catalunya, els col·legis professionals i molts col·lectius que van deixar la seva corona de flors als peus del monument a Rafael de Casanova. De l'arc parlamentari només els dos partits nacionalistes espanyols Partit Popular i C's hi van faltar perquè diuen que la Diada és massa catalanista i, segons ell, s'hi respiren uns aires massa independentistes. I ara se n'assabenten?. Li recomanaria a l'Albert Rivera que s'informés sobre el significat de la Diada, no és evidentment una festa d'exaltació espanyolista que és el que a ell li agradaria, però no sorprén que els dos partits nacionalistes espanyols (botiflers) hagin sigut els únics dos partits amb representació al Parlament de Catalunya que no hi hagin assistit als actes. Però és estrany que vulguin tenir representació en una institució, el Parlament de Catalunya – Corts catalanes - que van ser una de les moltes coses que es van perdre el 1714.

Fotos inflamables

Fora de les escridassades “tradicionals” als polítics i els aplaudiments a la resta no van haver-hi incidents en l'ofrena. Sembla que si que hi va haver en un altre acte en què un grup d'independentistes – “dolents i esbojarrats” que són ells - van cremar una foto del rei d'Espanya. Alberto Fernández Díaz exigeix que s'investigui aquest fet. Recomano llegir el meu article anterior “Catalunya no té rei”. No és bonic cremar el retrat d'un cap d'Estat estranger – Joan Carles I, rei d'Espanya - però trobo excessiu que Alberto Fernández Díaz fa un gra massa demanant a l'Audiència Nacional (espanyola) que investigui la crema d'un tros de paper amb la foto d'un senyor que mai ha tingut el respecte degut per Catalunya i que ha fet declaracions en què – en un acte de desvergonyida amnèsia borbònica - va negar que els seus avantpassats haguessin fet res contra la llengua catalana, considerant que s'hi van dedicar profusament a legislar-hi per esborrar la llengua. Davant d'aquests fets, algú pot sorprendre's que a Catalunya les fotos de reis Borbons tinguin certa propensió a inflamar-se?.





La Diada - dos días después

La Diada transcurrió dentro de los parámetros habituales. Por la mañana se hicieron las ofrendas tradicionales en el monumento a Rafael de Casanova que, como ocurre cada año, los políticos fueron abucheados por muchos de los que lo miraban este año desde una distancia de seguridad un poco más grande que el año anterior. Asistieron los políticos, asociaciones culturales, sociales y deportivas de Cataluña, los colegios profesionales y muchos colectivos que dejaron su corona de flores a los pies del monumento a Rafael de Casanova. Del arco parlamentario sólo los dos partidos nacionalistas españoles PP y C's faltaron porque dicen que la Diada es demasiado catalanista y, según él, se respiran unos aires demasiado independentistas. Y ahora se enteran?. Le recomendaría a Albert Rivera que se informara sobre el significado de la Diada, no es evidentemente una fiesta de exaltación españolista que es lo que a él le gustaría, pero no sorprende que los dos partidos nacionalistas españoles (botiflers) hayan sido los únicos dos partidos con representación en el Parlamento de Cataluña que no hayan asistido a los actos. Pero es extraño que quieran tener representación en una institución, el Parlamento de Cataluña - Cortes catalanas - que fueron una de las muchas cosas que se perdieron en 1714.


Fotos inflamables

Fuera de las abucheos "tradicionales" a los políticos y los aplausos en el resto no hubo incidentes en la ofrenda. Parece que si que hubo en otro acto en el que un grupo de independentistas - "malos y alocados" que son ellos - quemaron una foto del rey de España. Alberto Fernández Díaz exige que se investigue este hecho. Recomiendo leer mi artículo anterior "Catalunya no tiene rey". No es bonito quemar el retrato de un jefe de Estado extranjero - Juan Carlos I, rey de España - pero encuentro excesivo que Alberto Fernández Díaz hace un grano demasiado pidiendo a la Audiencia Nacional (española) que investigue la quema de un trozo de papel con la foto de un señor que nunca ha tenido el respeto debido por Cataluña y que ha hecho declaraciones en las que - en un acto de desvergonzada amnesia borbónica - negó que sus antepasados hubieran hecho nada contra la lengua catalana, considerando que se dedicaron profusamente a legislar en él para borrar la lengua. Ante estos hechos, alguien puede sorprenderse de que en Cataluña las fotos de reyes Borbones tengan cierta propensión a inflamarse?.