14 de set. 2010

Miss Itàlia 2010

Miss Itàlia 2010
Un concurs denigrant

Sempre he pensat que els concursos de bellesa denigraven a les noies que hi participaven. Les noies eren exhibides com a mers objectes en una subhasta en què se les puntua en base a les ridícules coreografies i cucamones que han de fer davant d'un jurat que les considera simples trossos de carn. Un punt que resulta alhora patètic i divertit és quan a les noies els hi fan preguntes que les pobres criatures són incapaces de respondre amb un mínim de coherència i acaben donant la raó als que creiem que les noies que es presenten a aquests concursos són molt maques i físicament espectaculars – realment això és molt discutible perquè moltes sense els vestits, pentinats i maquillatges espectaculars serien en realitat més aviat noies molt corrents – però la majoria d'elles tenen menys intel·ligència que una pedra. Clar que no estan allà pel fet de ser premis Nobel, només estan allà pel fet de ser les noies més maques del seu país, i fins i tot això seria discutible en molts dels casos. Els concursos de bellesa s'han vist esquitxats per diversos escàndols, en alguns casos s'ha denunciat que l'organització pràcticament prostituïa a les noies i que aquelles que no hi accedien perdien moltes possibilitats per guanyar, també hi ha hagut polèmiques perquè en molts casos sembla que aquella bellesa no era del tot deguda als gens sinó a l'acció del bisturí, una pràctica de la que s'acusa especialment a Veneçuela, un país on la cirurgia plàstica està molt estesa i que és el país que més guanyadores del concurs de Miss Món té.

Atien el morbo acusant una Miss de ser transsexual


El concurs de Miss Itàlia hi ha vist esquitxat per una polèmica, s'ha fet córrer el rumor que una de les participants era un transsexual Sembla que el rumor el va llençar una periodista assenyalant a la representant del Lazio, Alessia Mancini, que va ser expulsada, la noia ha negat que sigui transsexual i emprendrà accions judicials. El que si que s'ha aconseguit amb aquesta polèmica és augmentar les audiències televisives. És molt trist que la televisió i un concurs cutre i denigrant hagin de recórrer als rumors sobre una persona – que a més poden destruir la seva vida – atiant la morbositat del públic per augmentar les audiències i l'interés per un espectacle com aquest.





Miss Italia 2010
Un concurso denigrante

Siempre he pensado que los concursos de belleza denigraban a las chicas que participaban. Las chicas eran exhibidas como meros objetos en una subasta en que se las puntuaciones en base a las ridículas coreografías y cucamones que tienen que hacer ante un jurado que las considera simples trozos de carne. Un punto que resulta a la vez patético y divertido es cuando a las chicas les hacen preguntas que las pobres criaturas son incapaces de responder con un mínimo de coherencia y acaban dando la razón a quienes creemos que las chicas que se presentan a estos concursos son muy bonitas y físicamente espectaculares - realmente esto es muy discutible porque muchas sin los vestidos, peinados y maquillajes espectaculares serían en realidad más bien chicas muy corrientes - pero la mayoría de ellas tienen menos inteligencia que una piedra. Claro que no están allí por ser premios Nobel, sólo están allí por ser las chicas más bellas de su país, e incluso eso sería discutible en muchos de los casos. Los concursos de belleza se han visto salpicados por varios escándalos, en algunos casos se ha denunciado que la organización prácticamente prostituía a las chicas y que aquellas que no accedían perdían muchas posibilidades para ganar, también ha habido polémicas porque en muchos casos parece que esa belleza no era del todo debida a los genes sino a la acción del bisturí, una práctica de la que se acusa especialmente en Venezuela, un país donde la cirugía plástica está muy extendida y que es el país que más ganadoras del concurso de Miss Mundo tiene.

Atizan el morbo acusando una Miss ser transexual

El concurso de Miss Italia se ha visto salpicado por una polémica, ha hecho correr el rumor de que una de las participantes era un transexual Parece que el rumor lo lanzó una periodista señalando a la representante del Lazio, Alessia Mancini, que fue expulsada, la chica ha negado que sea transexual y emprenderá acciones judiciales. Lo que si que se ha conseguido con esta polémica es aumentar las audiencias televisivas. Es muy triste que la televisión y un concurso cutre y denigrante tengan que recurrir a los rumores sobre una persona - que además pueden destruir su vida - atizando la morbosidad del público para aumentar las audiencias y el interés por un espectáculo como éste.