5 de nov. 2010

Una mare de 10 anys

Una mare de 10 anys

El passat dimarts va neixer una nena a Xeres. El naixement d’aquesta nena hauria passat desapercebuda sinó fos per un detall que ha provocat una important polèmica. Elena, la mare de la nena Nicoleta, així es diu el nadó, és una nena de només 10 anys de nacionalitat romanesa i ètnia gitana. La nena i la seva família van traslladar-se a Espanya tres setmanes abans del part per que la nena naixés a Espanya i d’aquesta manera obtingués la nacionalitat espanyola. El pare té tretze anys i va trencar amb ella quedant-se a Romania. El més sorprenent és que l’àvia del nadó ha declarat que això és normal al seu país.

En altres pobles no es estrany que hi hagi nenes que pareixin sent adolescents, però no pas nenes, fora dels casos darrera dels quals hi hagi hagut una violació. Farà un parell d’anys, potser, va apareixia la notícia d’una nena d’uns 9 o 10 anys d’un país centreamericà de condició molt humil que també estava embarassada. Els embarassos adolescents segons les estadístiques han augmentat els últims anys. Segons l’INE (Institut Nacional d’Estadística) aquest any naixeran mes de 800 fills de mares menors de 15 anys.
Estimen que l’any 2019 seran 1047.
Alguna cosa està fallant en matèria d’educació sexual si això és així, i alguna cosa falla en els pares si no consciencien els seus fills de les conseqüències d’embarassos a aquestes edats tan joves. I alguna cosa falla si les estimacions estadístiques auguren que en els propers anys augmentaran el nombre d’embarassos de noies molt joves.

Aquesta nena va voler parir a Espanya perquè així la seva filla obtindria la nacionalitat espanyola, cosa que poso molt en dubte ja que la mare va entrar poques setmanes abans i no està ni empadronada ni és resident. No puc assegurar-ho però tinc seriosos dubtes que el sol fet de néixer impliqui la nacionalitat del lloc de naixement per al nadó.

Una madre de 10 años

El pasado martes nació una niña en Jerez. El nacimiento de esta niña hubiera pasado desapercibida sino fuera por un detalle que ha provocado una importante polémica. Elena, la madre de la niña Nicoleta, así se llama el bebé, es una niña de sólo 10 años de nacionalidad rumana y etnia gitana. La niña y su familia se trasladaron a España tres semanas antes del parto para que la niña naciera en España y de esta manera obtuviera la nacionalidad española. El padre tiene trece años y rompió con ella quedándose en Rumanía. Lo más sorprendente es que la abuela del bebé ha declarado que esto es normal en su país.
En otros pueblos no es extraño que haya niñas que paren siendo adolescentes, pero no niñas, fuera de los casos detrás de los cuales haya habido una violación. Hará un par de años, quizá, aparecía la noticia de una niña de unos 9 o 10 años de un país centroamericano de condición muy humilde que también estaba embarazada. Los embarazos adolescentes según las estadísticas han aumentado en los últimos años. según el INE (Instituto Nacional de Estadística) este año nacerán más de 800 hijos de madres menores de 15 años. Estiman que el año 2019 serán 1.047.
Algo está fallando en materia de educación sexual si esto es así, y algo falla en los padres si no conciencien a sus hijos de las consecuencias de embarazos en estas edades tan jóvenes. Y algo falla si las estimaciones estadísticas auguran que en los próximos años aumentarán el número de embarazos de chicas muy jóvenes.
Esta niña quiso parir en España para que así su hija obtendría la nacionalidad española, lo que pongo muy en duda ya que la madre entró pocas semanas antes y no está ni empadronada ni es residente. No puedo asegurarlo pero tengo serias dudas de que el solo hecho de nacer implique la nacionalidad del lugar de nacimiento para el bebé.