17 de set. 2011

Boicot o espoli?

Boicot o espoli?


Imaginem una tenda en un barri, no és l'única tenda del barri però si la que té una oferta més bona. Un grup de veïns una mica bords decideixen fer una crida a boicotejar el seu negoci. Perdrà algunes vendes però sempre hi haurà qui per fidelitat a un dels seus productes o per la comoditat de la proximitat decidirà seguint comprant.

Imaginem una tenda en un barri, no és l'única tenda del barri però si la que té una oferta més bona. Un grup de veïns una mica bords decideixen anar cada dia a la tenda i endur-se el producte de les vendes del dia.

En el primer cas parlem d'un boicot en què no vendre un producte implica que no hi ha ingressos, però sempre podrem fer una venda. En el segon cas, el del robatori, parlem que tots els ingressos de les vendes realitzades se les queden altres. I ja no tenim el producte per vendre'l ni els diners que ens han pagat.

El professor d'Economia Xavier Cuadras, coautor del llibre “Sense Espanya”, estima que el producte de l'espoli afecta un 10% del nostre PIB, mentre que el boicot reduiria el PIB de Catalunya només un 4%. Veient això, independitzar-nos d'Espanya és molt més rendible que seguir dins d'aquest Estat. A més, ara, sent una comunitat autònoma ja s'han fet crides contra el boicot als productes catalans, encara que el seu efecte sobre el PIB va ser menor del que es creia, perquè es va centrar quasi tot en un sol producte, que en realitat, malgrat algunes pèrdues, va poder equilibrar la baixada de vendes a Espanya amb un augment de vendes a l'estranger. Per tant, si sent una comunitat autònoma a més d'espoliar-nos ens boicotegen ens surt més a compte la independència perquè només ens podran boicotejar.







¿Boicot o expolio?

Imaginemos una tienda en un barrio, no es la única tienda del barrio pero si la que tiene una oferta mejor. Un grupo de vecinos un poco bordes deciden hacer un llamamiento a boicotear su negocio. Perderá algunas ventas pero siempre habrá quien por fidelidad a uno de sus productos o por la comodidad de la proximidad decidirá siguiendo comprando.

Imaginemos una tienda en un barrio, no es la única tienda del barrio pero si la que tiene una oferta mejor. Un grupo de vecinos un poco bordes deciden ir cada día a la tienda y llevarse el producto de las ventas del día.

En el primer caso hablamos de un boicot en el que no vender un producto implica que no hay ingresos, pero siempre podremos hacer una venta. En el segundo caso, el del robo, hablamos de que todos los ingresos de las ventas realizadas a las quedan otros. Y ya no tenemos el producto para venderlo ni el dinero que nos han pagado.

El profesor de Economía Javier Cuadras, coautor del libro "Sin España", estima que el producto del expolio afecta a un 10% de nuestro PIB, mientras que el boicot reduciría el PIB de Cataluña sólo un 4%. Viendo esto, independizarnos de España es mucho más rentable que seguir dentro de ese Estado. Además, ahora, siendo una comunidad autónoma ya se han hecho llamamientos contra el boicot a los productos catalanes, aunque su efecto sobre el PIB fue menor de lo que se creía, porque se centró casi todo en un solo producto, que en realidad, a pesar de algunas pérdidas, pudo equilibrar la bajada de ventas en España con un aumento de ventas en el extranjero. Por tanto, si siendo una comunidad autónoma además de expoliar hacernos nos boicotean nos sale más a cuenta la independencia porque sólo nos podrán boicotear.