15 de nov. 2008

RUSSOS / RUSOS

Gazprom
Gazprom és una empresa propietat de l'Estat rus - "molt de rus a Rússia, molt bona l'ensalada russa, I vosté de quina part de Rússia és?" - que pretén adquirir el 20% que Vallehermoso té de Repsol. Greu error seria permetre que això pugui passar. Permetre que una empresa que és considerada part del sector energètic vaig passar a mans d'un govern estranger que no dubta a tallar el gas als seus veïns quan este no donen suport als seus polítiques exteriors.
Gazprom
Gazprom es una empresa propiedad del Estado ruso - "mucho ruso en Rusia, muy buena la ensaladilla rusa, ¿Y usted de que parte de Rusia es?" - que pretende adquirir el 20% que Vallehermoso tiene de Repsol. Grave error sería permitir que eso pasé. Permitir que una empresa que es considerada parte del sector energético pasé a manso de un gobierno extranjero que no duda en cortar el gas a sus vecinos cuando este no dan apoyo a sus políticas exteriores.
Boc expiatori rus
Fa uns dies va produir-se un greu accident en l'interior d'un submarí rus en proves en que van morir 17 tècnics civils i tres mariners mentre es realitzaven diverses proves. Una secció del submarí es va veure inundada de gas freó que serveix per apagar incendis però és letal si es respira. La fiscalia russa acusa a un mariner d'haver activat el sistema contraincendis de la nau i per tant de ser responsable de la mort de 20 persones. Els companys del mariner acusat creuen que les autoritats volen convertir Dimitri Govov, que així es diu el mariner acusat, en un boc expiatori. Sembla que l'interés de les autoritats russes a tancar el tema és que el submarí ha de ser entregat el proper any a l'Índia en règim de lloguer. Aquesta transacció reportaria a Rússia una bona quantitat de diners i un fet com aquest, si fos un accident i no un error humà com ells pretenen, seria molt perjudicial per a aquest negoci.
Chivo expiatorio ruso
Hace unos días produjo un grave accidente en el interior de un submarino ruso pruebas en que murieron 17 técnicos civiles y tres marineros mientras se realizaban diversas pruebas. Una sección del submarino se vio inundada de gas freón que sirve por apagar incendios pero es letal si se respira. La fiscalía rusa acusa a un marinero de haber activado el sistema contraincendios de la nave y por lo tanto de ser responsable de la muerte de 20 personas. Los compañeros del marinero acusado creen que las autoridades quieren convertir Dimitri Govov, que así se llama el marinero acusado, en un chivo expiatorio. Parece que el interés de las autoridades rusas a cerrar le tema es que el submarino debe ser entregado el próximo año a la India en régimen de alquiler. Esta transacción reportaría en Rusia una buena cantidad de dinero y un hecho como éste, si fuese un accidente y no un error humano como ellos pretenden, sería muy perjudicial para este negocio.