23 d’oct. 2008

23 10 2008

Teles que estafen / Teles que estafan
Alguns canals de televisió emeten una espècie de concursos telefònics que en realitat són un frau desvergonyit. En aquests concursos conviden al televident a trucar a un número 905 per respondre a una pregunta. El presentador o presentadora no deixa de parlar insistint al televident que truqui per guanyar tants euros. La pregunta és tant simple que la respondria un trilobit - si encara n'hi haguessin - però de tant en tant alguns dels intervinent responen incorrectament. Mentrestant hi ha gent que truca trobant-se les línies col·lapsades. El negoci està en les trucades, cada trucada que es fa són diners per al programa. El CAC suggereix que el número de telèfon que fan servir aquests concursos tingui categoria de tarifa addicional ja que els 905 voregen la il·legalitat. També adverteixen que recorrerà a la fiscalia si detecta indicis de delicte.

Algunos canales de televisión emiten una especie de concursos telefónicos que en realidad son un fraude desvergonzado. En estos concursos invitan al televidente a llamar a un número 905 por responder a una pregunta. El presentador o presentadora no deja de parlotear insistiendo al televidente que llame para ganar una cantidad de euros. La pregunta es tan simple que la respondería un trilobite - si aún existiesen - pero de vez en cuando algunos de los "intervinientes" responden incorrectamente. Entretanto hay gente que llama encontrándose las líneas colapsadas. El negocio está en las llamadas, cada llamada que se hace son ingresos para el programa. El CAC sugiere que el número de teléfono que usan estos concursos tenga categoría de tarifa adicional ya que los 905 bordean la ilegalidad. También advierten de que recorrerá a la fiscalía si detecta indicios de delito.

Faci's doctor per només 18.000€ / Hágase doctor por solo 18.000€

18000 E és el que costaven els títols universitaris falsos que venia una xarxa que ara ha estat desmantellada. 25 persones que havien adquirit títols falsos han estat detingudes. N'hi ha de tot però predominen els metges. Aquests metges exercien en clíniques privades, especialment d'estètica. Un d'aquests metges falsos exercia el seu ofici en una residència de la tercera edat on receptava medicaments que en dues ocasions van estar a punt de costar la vida a dos pacients. Sembla que aquests diplomes falsos venien avalats per universitats peruanes on dos dels principals implicats, propietaris d'unes acadèmies adquirien els títols de pega. Les autoritats peruanes estan buscant la persona que des d'allà va avalar aquests diplomes. Ara entenc algunes coses que han succeït en els últims temps amb la construcció de l'AVE.

18000 E es lo que costaban los títulos universitarios falsos que vendía una red que ahora ha sido desmantelada. 25 personas que habían adquirido títulos falsos han sido detenidas. Hay de todo pero predominan los médicos. Estos médicos ejercían en clínicas privadas, especialmente de estética. Uno de estos médicos falsos ejercía su oficio en una residencia de la tercera edad donde recetaba medicamentos que en dos ocasiones estuvieron a punto de costar la vida a dos pacientes. Parece que estos diplomas falsos venían avalados por universidades peruanas donde dos de los principales implicados, a propietarios de unas academias adquirían los títulos de pega. Las autoridades peruanas están buscando la persona que desde allí avaló estos diplomas. Ahora entiendo algunas cosas que han sucedido en los últimos tiempo con la construcción del AVE.


El fals affaire de Monsieur Sarkoszy i Frau Merkel / El faslo affaaire de Monsieur Sarkoszy y Frau Merkel
Un diari suís s'ha fet ressò de la queixa que el govern alemany ha fet al govern francés sobre l'excessiva efusivitat del president francés Sarkoszy cap a la cancellera alemanya Merkel. Tot i que sembla que el govern alemany diu que no hi ha aquesta queixa oficial. Es parla de l'erotisme del poder però sembla que va amb el càrrec de President de la República ja que el president Miterrand també tenia fama de tenir gran èxit entre les senyores. Monsieur Sarkoszy va deixar plantada a la seva anterior esposa i es va casar amb Carla Bruni, un mite eròtic de la França actual.

Un diario suizo se ha hecho eco de la queja que el gobierno alemán ha hecho al gobierno francés sobre la excesiva efusividad del presidente francés Sarkoszy cabeza a la cancillera alemana Merkel. Todo y que parece que el gobierno alemán dice que no existe esta queja oficial. Se habla del erotismo del poder pero parece que va con el cargo de Presidente de la República ya que el presidente Miterrand también tenía fama de tener gran éxito entre las señoras. Monsieur Sarkoszy dejó plantada a su anterior esposa y se casó con Carla Bruni, un mito erótico de la Francia actual.

Judici als assassins de Rosario / Juicio a los asesinos de Rosario
Un judici ha de servir per aclarir els fets i delimitar les responsabilitats penals d'un delicte. No pot servir per a què els acusats continuin insultant la víctima com està passant en el judici contra els dos adults que van cremar la indigent Rosario fa tres anys. La justícia ha de jutjar els criminals però també ha de protegir les víctimes, inclús quan ja són mortes i no permetre que les humiliin fins al final. He escoltat les declaracions dels acusats i no he notat que tinguin cap sentiment de culpa ni que mostren cap penediment. El menor implicat i ja condemnat ha començat a declarar en el judici contra els dos adults. Un i altres s'estan donant les culpes mútuament però les imatges que hem vist del dia que van cremar a Rosario el que diuen és que els tres són culpables. No podem saber que pensaven quan ho van fer però la conseqüència va ser la mort d'una persona innocent. He escoltat la declaració final d'un dels acusats i he sentit vergonya. Ha vingut a dir que ell era una víctima de la persecució del fiscal que des de bon començament hi ha acussat de ser un assassí i ha demanat més de 28 anys per a ell. Si ruixes a algú amb productes inflamables pot passar que es morin. Acusen al fiscal del cas de no buscar la veritat i de perjudicar la seva imatge acusant-los d'assassinat. S'ha de tenir molta barra voler presentar-se com les víctimes després d'assassinar a una persona.
Un juicio debe servir por aclarar los hechos y delimitar las responsabilidades penales de un delito. No puede servir para qué los acusados continuen insultando a la víctima como está pasando en el juicio contra los dos adultos que ardieron la indigente Rosario hace tres años. La justicia debe juzgar los criminales pero también debe proteger las víctimas, incluso cuando ya están muertas y no permitir que se las humillé hasta el final. He escuchado las declaraciones de los acusados y no he notado que tengan nigún sentimiento de culpa ni que muestren ningún arrepentimiento. El menor implicado y ya condenado ha empezado a declarar en el juicio contra los dos adultos. Uno y otros se están dando las culpas mutuamente pero las imágenes que hemos visto del día que
quemaron a Rosario lo que dicen es que los tres son culpables. No podemos saber que pensaban cuando lo hicieron pero la consecuencia fue la muerte de una persona inocente. He escuchado la declaración final de uno de los acusados y he sentido vergüenza. Ha venido a decir que él era una víctima de la persecución del fiscal que desde buen comienzo le ha acusado de ser un asesino y ha pedido más de 28 años para él. Si rocías a alguien con productos inflamables puede pasar que se morin. Acusan al fiscal del caso de no buscar la verdad y de perjudicar su imagen acusándoles de asesinato. Se tiene que tener mucha cara para querer presentarse como las víctimas tras asesinar a una persona.

Pena de mort a Afganistan / Pena de muerte en Afganistán

Llegeixo que a Afganistan un periodista ha estat acusat de blasfemar contra l'Islam. Un pensaria que ha parlat de Déu de forma inapropiada per a un musulmà però no, l'acusen de posar en qüestió la situació de la dona en el món islàmic. Per aquest delicte el van condemnar a mort i després li van commutar per una condemna de 20 anys. També s'apunta que podria ser víctima d'una represàlia per les crítiques que el seu germà va fer a dirigents afganesos. Tot i que desconec exactament quines crítiques va fer contra la situació de la dona en l'Islam si considerem la situació de la dona a l'Afganistan, un país on la llei islàmica s'aplica al peu de la llera i que la dona no té cap dret s'entén les crítiques del periodista, el que no s'entén es que la crítica a la negació dels drets de les dones amb l'excusa de la religió es consideri una blasfèmia.

Leo que en Afganistán un periodista ha sido acusado de blasfemar contra el Islam. Uno pensaría que ha hablado de Dios de forma inapropiada para un musulmán pero no, le acusan de poner en cuestión la situación de la mujer en el mundo islámico. Por este delito le condenaron a muerte y después se la conmutaron por una condena de 20 años. También se apunta que podría ser víctima de una represalia por las críticas que su hermano hizo a dirigentes afganos. Aunque desconozco exactamente que críticas hizo contra la situación de la mujer en el Islam si consideramos la situación de la mujer en Afganistán, un país donde la ley islámica se aplica al pie de la letra y que la mujer no tiene ningún derecho se entienden las críticas del periodista, lo que no se entiende es que la crítica a la negación de los derechos de las mujeres con le excusa de la religión se considere una blasfemia.