12 de març 2011

Marine Le Pen s'oposa a l'autonomia (nord)catalana

Marine Le Pen s'oposa a l'autonomia (nord)catalana

El nacionalisme francès ofega les nacionalitats que hi ha a França amb una idea d'Estat unitari compartida pels dirigents de tots els partits. Les llengües i cultures diferenciades que trenquen aquesta unitat que França intenta imposar sense contemplacions fan nosa però malgrat un llarg període que totes aquestes cultures semblaven a un pas de l'extinció sembla que hi ha un reviscolament que posa nerviosos els dirigents francesos. Aquestes polítiques centralistes i unificadores no són privatives de França, també Espanya les ha aplicat, tot i que d'una manera menys eficient que els gavatxos, per sort per nosaltres. Sembla que a França aquests pobles que França ja considerava assimilats, com he dit, reviscolen i aspiren a aconseguir quotes de poder descentralitzat, és a dir, un cert grau d'autonomia. En unes declaracions
fetes a L'Independant, la líder de l'ultradretà Front Nacional, Marine Le Pen, s'ha mostrat contrària a aquesta demanda de la Catalunya Nord.

La pregunta: “Vostè viu des d'ara en un departament que té una identitat catalana forta, que en penseu dels autonomistes?.”

Marine Le Pen respon: “Evidentment hi estic completament en contra. Jo sóc una defensora empedreïda de la Nació (francesa). Aquells qui reclamen l'autonomia sovint són, d'altra banda, europeistes. Són idees dolentes i que jo combato.”

És a dir, ella no és europeista, considera l'europeisme una idea dolenta. Ser catalanista – siguis del nord o del Principat – és ser europeista, tampoc hem de sorprendre, en altres èpoques quan el nacionalisme espanyol es dedicava a mirar-se la titola, els catalanistes s'emmirallaven en Europa. Ni els nacionalistes espanyols ni els francesos han cregut mai en Europa, especialment els nacionalistes espanyols, els catalans si que creiem, siguin els del nord o siguem els del Principat. No una autonomia tutelada com tenim ara, el que ens cal és la plena integració a la UE, i a poder ser amb el nostre país reunificat, una sola Catalunya.

Marine Le Pen se opone a la autonomía (nor)catalana

El nacionalismo francés ahoga las nacionalidades que hay en Francia con una idea de
Estado unitario compartida por los dirigentes de todos los partidos. Las lenguas y culturas diferenciadas que rompen esta unidad que Francia intenta imponer sin contemplaciones molestan pero a pesar de un largo período que todas estas culturas parecían al borde de la extinción parece que hay un resurgimiento que pone nerviosos a los dirigentes franceses. Estas políticas centralistas y unificadoras no son privativas de Francia, también España las ha aplicado, aunque de una manera menos eficiente que los gabachos, por suerte para nosotros. Parece que en Francia estos pueblos que Francia ya consideraba asimilados, como he dicho, reviven y aspiran a conseguir cuotas de poder descentralizado, es decir, un cierto grado de autonomía. En unas declaraciones hechas a El Independant, la líder del ultraderechista Frente Nacional, Marine Le Pen, se ha mostrado contraria a esta demanda de la Cataluña Norte.

La pregunta: "Usted vive desde ahora en un departamento que tiene una identidad catalana fuerte, que pensáis de los autonomistas?."
Marine Le Pen responde: "Evidentemente estoy completamente en contra. Yo soy una defensora empedernida de la Nación (francesa). Los que reclaman la autonomía a menudo son, por otra parte, europeístas. Son ideas malas y que yo combato "

Es decir, ella no es europeísta, considera el europeísmo una idea mala. Ser catalanista - seas del norte o del Principado - es ser europeísta, tampoco hay que sorprenderse, en otras épocas cuando el nacionalismo español se dedicaba a mirar la picha, los catalanistas se reflejaban en Europa. Ni los nacionalistas españoles ni los franceses han creído nunca en Europa, especialmente los nacionalistas españoles, los catalanes si que creemos, sean los del norte o seamos los del Principado. No una autonomía tutelada como tenemos ahora, lo que necesitamos es la plena integración en la UE, ya poder ser con nuestro país reunificado, una sola Cataluña.