31 de març 2011

Calers i trens

Calers i trens Balances fiscals

Ahir va votar-se al Congrés dels Diputats una moció per exigir que l'Estat publiqués les balances fiscals. La moció va ser proposada per ERC. El PSOE va proposar que la publicació de les balances fiscals fos cada cinc anys però finalment la periodicitat serà de cada tres anys. La moció va ser aprovada amb el vot de tots els partits del Congrés excepte del PP que va abstenir-se i d'UPYD que va votar en contra. Esperem que la propera vegada que les publiquin no facin com l'altra vegada (2008), treure diverses versions “cuinades” segons diversos mètodes, tot per marejar la perdiu ben marejada. Els números són els que són, els comptes només poden ser uns, sense artificis ni jocs de mans per amagar les xifres o disfressar-les. Els artificis comptables han portat més d'un empresari i més d'un comptable a la garjola, fer tripijocs presentant varies versions de les balances fiscals després de molts anys negant-se a publicar-les – van deixar de publicar-se quan va guanyar el PP les eleccions de 1996 - també hauria de considerar-se un tripijoc censurable.

AVE per a tots

A la població de Loja (Granada) estan construint una variant de la línia de l'AVE que els connectarà a la xarxa d'alta velocitat amb un cost de 414 milions d'euros. Aquesta variant amb la seva estació s'inaugurarà el 2013. El municipi té uns 20000 habitants. Algú sap si algú del govern, del PSOE o del PP és de Loja?.

Dinero y trenes Balanzas fiscales

Ayer votó en el Congreso de los Diputados una moción para exigir que el Estado publicara las balanzas fiscales. La moción fue propuesta por ERC. El PSOE propuso que la publicación de las balanzas fiscales fuera cada cinco años pero finalmente la periodicidad será de cada tres años. La moción fue aprobada con el voto de todos los partidos del Congreso excepto del PP que abstenerse y de UPyD que votó en contra. Esperamos que la próxima vez que las publiquen no hagan como la otra vez (2008), sacar varias versiones "cocinadas" según diversos métodos, todo para marear la perdiz bien marejada. Los números son los que son, las cuentas sólo pueden ser unos, sin artificios ni juegos de manos para ocultar las cifras o disfrazarlas. Los artificios contables han llevado más de un empresario y más de un contable a la cárcel, hacer trapicheos presentando varias versiones de las balanzas fiscales después de muchos años negándose a publicarlas - dejaron de publicarse cuando ganó el PP las elecciones de 1996 - también debería considerarse un tejemaneje censurable.

AVE para todos

En la población de Loja (Granada) están construyendo una variante de la línea del AVE que los conectará a la red de alta velocidad con un coste de 414 millones de euros. Esta variante con su estación se inaugurará en 2013. El municipio tiene unos 20.000 habitantes. ¿Alguien sabe si alguien del gobierno, del PSOE o del PP es de Loja?.