1 de febr. 2011

BCN elimina monument franquista i el PP proposa erigir un monument a un rei viu

BCN elimina monument franquista i el PP proposa erigir un monument a un rei viu

Barcelona elimina l'últim monument franquista

Ha estat retirat l'últim monument franquista que quedava a la ciutat de Barcelona a la cruïlla de l'Avinguda, el monument de la Victòria situada a la cruïlla de l'Avinguda Diagonal amb el Passeig de Gràcia i que celebrava la victòria de les tropes franquistes a la Guerra Civil. La retirada d'aquesta estàtua es fa en compliment de la llei de la memòria històrica. Aquesta estàtua serà restaurada i portada al Museu d'Història de Barcelona. És obra de Frederic Marès, fa quatre metres d'alçada i és de bronze. Mig centenar de persones van acomiadar l'escultura fent onejar banderes republicanes i cridant “visca la República”.

Fernández Díaz vol un monument al rei

El cap del grup municipal del Partit Popular a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz ha proposat que l'Ajuntament de Barcelona erigeixi un monument al rei d'Espanya, a Joan Carles I. La proposta que a ell li pot semblar bé és un disbarat. El monument es convertiria en la diana de tots els actes vandàlics perquè el Borbó no és persona grata per a molts ciutadans però també hi ha una raó més simple, el reglament de la ciutat impedeix que es dediquin carrers, avingudes, places o monuments a persones encara vives, i crec, que Joan Carles I està viu o almenys ho estava quan el va visitar el president de la Generalitat Artur Mas. Segons aquest reglament sembla que un dels requeriments bàsics per ser homenatjat amb una escultura o un carrer és portar almenys cinc anys criant malves, i crec que no és el cas del Borbó. Per tant, la proposta del regidor Fernández Díaz és absurda, i sembla estrany que vingui d'algú que fa tants anys que fa de regidor municipal que no conegui aquest fet.

Nota: El nomenclàtor barceloní només accepta que es pugui donar el nom d'una persona a un carrer, avinguda o plaça quan aquesta persona faci almenys cinc anys que estigui criant malves, només hi ha l'excepció que aquesta persona hagi rebut la medalla d'or de la ciutat.


Vídeo: Retiran el último símbolo del franquismo en Barcelona (Europapress)

http://www.youtube.com/watch?v=XVGYLYjjNd8




Unos doscientos vecinos han asistido en la mañana de este domingo a la retirada de la estatua franquista de la Victoria, situada en la intersección entre el paseo de Gràcia y la avenida Diagonal, que han despedido emocionados entre aplausos y consignas republicanas.



BCN elimina monumento franquista y el PP propone erigir un monumento a un rey vivo
Barcelona elimina el último monumento franquista

Ha sido retirado el último monumento franquista que quedaba en la ciudad de Barcelona en el cruce de la Avenida, el monumento de la Victoria situada en el cruce de la Avenida Diagonal con el Paseo de Gracia y que celebraba la victoria de las tropas franquistas en la Guerra Civil. La retirada de esta estatua se hace en cumplimiento de la ley de la memoria histórica. Esta estatua será restaurada y llevada al Museo de Historia de Barcelona. Es obra de Frederic Marès, hace cuatro metros de altura y es de bronce. Medio centenar de personas despidieron la escultura haciendo ondear banderas republicanas y gritando "viva la República".

Fernández Díaz quiere un monumento al rey

El jefe del grupo municipal del Partido Popular en el Ayuntamiento de Barcelona, Alberto Fernández Díaz ha propuesto que el Ayuntamiento de Barcelona erija un monumento al rey de España, a Juan Carlos I. La propuesta que a él le puede parecer bien es un disparate. El monumento se convertiría en la diana de todos los actos vandálicos para que el Borbón no es persona grata para muchos ciudadanos pero también hay una razón más simple, el reglamento de la ciudad impide que se dediquen calles, avenidas, plazas o monumentos a personas aún
vivas, y creo, que Juan Carlos I está vivo o al menos lo estaba cuando le visitó el presidente de la Generalitat a Artur Mas. Según este reglamento parece que uno de los requerimientos básicos para ser homenajeado con una escultura o una calle es llevar al menos cinco años criando malvas, y creo que no es el caso del Borbón. Por tanto, la propuesta del concejal Fernández Díaz es absurda, y parece extraño que venga de alguien que hace tantos años que hace de concejal municipal que no conozca este hecho.
Nota: El nomenclátor barcelonés sólo acepta que se pueda dar el nombre de una persona a una calle, avenida o plaza cuando esa persona haga al menos cinco años que esté criando malvas, sólo hay la excepción que esta persona haya recibido la medalla de oro de la ciudad.