Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris península del sinaí. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris península del sinaí. Mostrar tots els missatges

26 d’abr. 2012

Les dificultats internes de l'Egipte post-Mubarak

Les dificultats internes de l'Egipte post-Mubarak



La Primavera Àrab no ha servit pas per democratitzar els països àrabs sinó per substituir a dictadors militars per règims islamistes. De fet, es parla de primavera àrab quan tots aquests fets van iniciar-se el mes de novembre de 2010 a Tunísia i va anar estenent-se per tot el món àrab, hauríem de parlar més aviat d'hivern àrab, i veient com s'estan desenvolupant els fets, potser acabarem enyorant Mubarak, Ben Alí i potser fins i tot Gadafi, perquè els que ara estan prenent el poder en aquests països poden acabar fent que els dictadors derrocats semblin bons, o potser menys dolents que els nous governants.


Islamistes maten dos policies egipcis al Sinaí


Un grup islamista va atacar un post de control a prop de l'aeroport de Al Arish, al nord de la Península del Sinaí. Els islamistes, que duien armes automàtiques i es desplaçaven en vehicles sense matrícules, van atacar el post de control que vigila l'entrada a l'aeroport matant dos policies egipcis i ferint-ne dos policies més. Els agents que eren membres de la Seguretat Central havien fet una batuda contra un grup criminal a la zona d'Al Mahayir aquella matinada i quan van tornar al seu post van ser atacats pels assaltants. Des de fa mesos les forces de seguretat egípcies i el gasoducte que transporta gas fins Israel i Jordània han estat atacats sovint aquests últims mesos per grups terroristes islàmics que es mouen pel Sinaí sense cap dificultat.


Suleiman tem que Israel pugui tornar a “ocupar” el Sinaí


Omar Suleiman, candidat a la presidència d'Egipte entrevistat pel diari egipci al Youm al Sabaa, va dir que li preocupava la situació d'Egipte després de la Primavera Àrab i les accions terroristes que es produeixen a la Península del Sinaí. “Temo el preu que Egipte haurà de pagar si Israel decideix tornar a ocupar el Sinaí”, va dir Suleiman. Durant l'entrevista va demanar als Germans Musulmans que “exerceixin la prudència per mantenir la pau a la regió” i “temo que Israel pensi que Egipte s'ha convertit en un dels seus enemics”. Em sembla que els israelians estan perplexos per la situació que es viu a Egipte. Egipte que era un dels països més estables de la zona i ara és un caos. Suleiman creu que “Israel veu la Península del Sinaí com una zona insegura, i té el concepte que el territori egipci pot ser usat pel llançament de coets. Per tant, Israel podria considerar tornar a les fronteres segures”. A Suleiman li van preguntar per la possibilitat que Israel torni a ocupar el Sinaí, ell va respondre que “és possible que Israel ens confronti i usi la seguretat nacional com excusa per fer-ho. Els israelians són experts presentant aquestes excuses al món”. Si Egipte és capaç de garantir que el seu territori no servirà de bases per llançar atacs contra Israel no hi haurà cap raó en què Israel pugui emparar-se per tornar a ocupar el Sinaí però em sembla que tampoc a Israel l'interessa tenir tropes dins de territori egipci per moltes raons, però això no vol dir que realitzin accions puntuals i localitzades contra focus d'acció terrorista. La Península del Sinaí ja és en aquests moments una zona d'activitat terrorista que aprofita la situació de caos que es viu a Egipte. Suleiman va mostrar-se crític amb l'íntima relació entre els Germans Musulmans egipcis i el grup terrorista palestí Hamàs.


Suleiman tem que la situació que es viu a la zona condueixi a una confrontació no desitjada però adverteix que Egipte “hauria de continuar enfortint les seves relacions amb Hamàs però no a compte de les relacions internacionals del país, la seguretat regional i la pau que li permetran a Egipte un major desenvolupament intern”. Que la mà dreta no sàpiga que fa l'esquerra, és a dir, Suleiman parla de tenir una bona relació amb Israel i alhora amb Hamàs, amb Israel per evitar que decideixin ocupar el Sinaí per aturar les accions terroristes que es puguin llançar des de la Península del Sinaí, i amb Hamàs, una de les organitzacions terroristes que utilitza la Península Sinaí per realitza les seves activitats, com la que van realitzar el passat estiu.


Els Germans Musulmans volen “completar” la seva "revolució"


Jairat al Shater, candidat dels Germans Musulmans a la presidència d'Egipte i número 2 d'aquesta organització ha amenaçar de “tornar als carrers per a completar la revolució” si l'aparten de la cursa electoral. Segons Al Shater els Germans Musulmans estan “preparats per pagar un preu encara més gran per a l'alliberament d'aquesta pàtria, amb la fi d'impedir a les bandes de camarades de la vella guàrdia que reconstrueixin el sistema corrupte”. El sistema corrupte que Al Shater vol impedir que sigui reconstruït va indultar-lo després de la caiguda de Mubarak. Al Shater, malgrat l'indult està inhabilitat per a per a exercir càrrecs públics.


Deu candidats han estat exclosos de la cursa electoral per la Comissió Electoral Suprema d'Egipte perquè les seves candidatures no compleixen amb els requisits. Entre els candidats exclosos per la C.E.S. hi ha Al Shater dels Germans Musulmans, el salafista Hazem Abu Ismail o l'ex vicepresident del règim de Mubarak l'Omar Suleiman.


Els Germans Musulmans estan disposats a imposar el seu model islamista d'Estat peti qui peti i no accepten cap norma que no els permeti arribar a assolir aquest propòsit. “Qüestionarem qualsevol decisió del comitè electoral i prendrem totes les mesures legals, per a confrontar els enemics de la revolució, que pretenen que el poble no reaccioni”.






















Las dificultades internas del Egipto post-Mubarak


La Primavera Árabe no ha servido paso para democratizar los países árabes sino para sustituir a dictadores militares por regímenes islamistas. De hecho, se habla de primavera árabe cuando todos estos hechos se iniciaron el mes de noviembre de 2010 en Túnez y fue extendiéndose por todo el mundo árabe, deberíamos hablar más bien de invierno árabe, y viendo como se'están desarrollando los hechos, tal vez acabaremos añorando Mubarak, Ben Alí y quizás incluso Gadafi, porque los que ahora están tomando el poder en estos países pueden acabar haciendo que los dictadores derrocados parezcan buenos, o quizás menos malos que los nuevos gobernantes.


Islamistas matan dos policías egipcios en el Sinaí


Un grupo islamista atacó un puesto de control cerca del aeropuerto de Al Arish, al norte de la Península del Sinaí. Los islamistas, que llevaban armas automáticas y se desplazaban en vehículos sin matrículas, atacaron el puesto de control que vigila la entrada al aeropuerto matando a dos policías egipcios e hiriendo a dos policías más. Los agentes que eran miembros de la Seguridad Central habían hecho una redada contra un grupo criminal en la zona de Al Mahayir aquella madrugada y cuando volvieron a su post fueron atacados por los asaltantes. Desde hace meses las fuerzas de seguridad egipcias y el gasoducto que transporta gas hasta Israel y Jordania han sido atacados a menudo estos últimos meses por grupos terroristas islámicos que se mueven por el Sinaí sin ninguna dificultad.


Suleiman teme que Israel pueda volver a "ocupar" el Sinaí


Omar Suleiman, candidato a la presidencia de Egipto entrevistado por el diario egipcio al Youm al Saba, dijo que le preocupaba la situación de Egipto después de la Primavera Árabe y las acciones terroristas que se producen en la Península del Sinaí. "Temo el precio que Egipto tendrá que pagar si Israel decide volver a ocupar el Sinaí", dijo Suleiman. Durante la entrevista pidió a los Hermanos Musulmanes que "ejerzan la prudencia para mantener la paz en la región" y "temo que Israel piense que Egipto se ha convertido en uno de sus enemigos". Me parece que los israelíes están perplejos por la situación que se vive en Egipto. Egipto que era uno de los países más estables de la zona y ahora es un caos. Suleiman cree que "Israel ve la Península del Sinaí como una zona insegura, y tiene el concepto que el territorio egipcio puede ser usado por el lanzamiento de cohetes. Por lo tanto, Israel podría considerar volver a las fronteras seguras ". A Suleiman le preguntaron por la posibilidad de que Israel vuelva a ocupar el Sinaí, él respondió que "es posible que Israel nos confronte y use la seguridad nacional como excusa para hacerlo. Los israelíes son expertos presentando estas excusas al mundo ". Si Egipto es capaz de garantizar que su territorio no servirá de bases para lanzar ataques contra Israel no habrá ninguna razón en que Israel pueda ampararse para volver a ocupar el Sinaí pero me parece que tampoco en Israel le interesa tener tropas dentro de territorio egipcio por muchas razones, pero eso no quiere decir que realicen acciones puntuales y localizadas contra focos de acción terrorista. La Península del Sinaí ya es en estos momentos una zona de actividad terrorista que aprovecha la situación de caos que se vive en Egipto. Suleiman se mostró crítico con la íntima relación entre los Hermanos Musulmanes egipcios y el grupo terrorista palestino Hamás.


Suleiman teme que la situación que se vive en la zona conduzca a una confrontación no deseada pero advierte de que Egipto "debería continuar fortaleciendo sus relaciones con Hamás pero no a cuenta de las relaciones internacionales del país, la seguridad regional y la paz que le permitirán a Egipto un mayor desarrollo interno ". Que la mano derecha no sepa que hace la izquierda, es decir, Suleiman habla de tener una buena relación con Israel ya la vez con Hamás, con Israel para evitar que decidan ocupar el Sinaí para detener las acciones terroristas que se puedan lanzar desdela Península del Sinaí, y con Hamás, una de las organizaciones terroristas que utiliza la Península Sinaí para realiza sus actividades, como la que realizaron el pasado verano.


Los Hermanos Musulmanes quieren "completar" su "revolución"


Jair al Shati, candidato de los Hermanos Musulmanes a la presidencia de Egipto y número 2 de esta organización ha amenazó con "volver a las calles para completar la revolución" si la apartan de la carrera electoral. Según Al Shati los Hermanos Musulmanes están "preparados para pagar un precio aún mayor para la liberación de esta patria, con el fin de impedir a las bandas de camaradas de la vieja guardia que reconstruyan el sistema corrupto". El sistema corrupto que el Shati quiere impedir que sea reconstruido le indultó después de la caída de Mubarak. Al Shati, a pesar del indulto está inhabilitado para para ejercer cargos públicos.


Diez candidatos han sido excluidos de la carrera electoral por la Comisión Electoral Suprema de Egipto para que sus candidaturas no cumplen con los requisitos. Entre los candidatos excluidos por la C.E.S. hay el Shati los Hermanos Musulmanes, el salafista Hazem Abu Ismail o el ex vicepresidente del régimen de Mubarak Omar Suleiman.


Los Hermanos Musulmanes están dispuestos a imponer su modelo islamista de Estado a toda costa y no aceptan ninguna norma que no les permita llegar a alcanzar este propósito. "Cuestionaremos cualquier decisión del comité electoral y tomaremos todas las medidas legales, para confrontar los enemigos de la revolución, que pretenden que el pueblo no reaccione".

19 de març 2012

Beduins encerclen tropes internacionals al Sinaí i Israel demana a l’ONU que faci fora una funcionària activista pro-palestina de la OCHA

Beduins encerclen tropes internacionals al Sinaí i Israel demana a l’ONU que faci fora una funcionària activista pro-palestina de la OCHA

Beduins encerclen tropes internacionals al Sinaí

Un grup de beduins ha encerclat un contingent de 35 soldats uruguaians, 300 colombians i 80 nord-americans en missió de pau al Sinaí a la frontera d’Egipte i Israel impedint-los sortir de la seva base per terra. Aquesta acció, segons els beduins, és una represàlia pel judici que se celebrava a El Caire contra quatre beduins acusats de perpetrar diversos atemptats terroristes. El comandant en cap de l’exèrcit uruguaià, general Pedro Aguerre, va afirmar que “aquesta situació va començar fa quatre dies, les forces militars van bloquejar i la situació actual és complicada però no d’un imminent enfrontament”. Els beduins, segons el general Aguerre, “van realitzar set perforacions” al perímetre de la base” i “van encendre neumàtics com a forma de protesta”. El ministre uruguaià d’Exteriors, Luís Almagro va explicar que “fins ara” les autoritats uruguaianes, egípcies, israelianes i nord-americanes “havien acordat mantenir un perfil baix per la seguretat dels militars” però Uruguai ha decidit fer públic l’incident perquè els “preocupa en gran manera la seguretat” la seguretat dels seus soldats desplaçats al Sinaí. Pel ministre Almagro la situació ha arribat a un “punt d’inflexió” i que cal “revisar les característiques de la missió”. Per a Uruguai la seguretat dels seus soldats és prioritària. I té raó, envien aquests soldats en missions d’interposició a zones en conflicte amb les mans lligades a l’esquena. I el problema és que això els grups terroristes ho saben. Si s’envien tropes a zones en conflicte haurien de tenir un mandat clar de Nacions Unides que els permetés enfrontar-se a qualsevol grup si són atacats. El ministre de defensa uruguaià, Eleuterio Fernández Huidobro va denunciar que els beduins tenen molt bon armament, inclosos helicòpters i llançacoets. Una de les funcions d’aquestes forces internacionals és la de vigilar la frontera entre Egipte i Israel per impedir el tràfic d’armes. És evident que la missió és un fracàs, els grups terroristes i els traficants d’armes actuen amb total llibertat, però la culpa no és dels soldats de la força d’interposició sinó de qui va dissenyar aquesta missió.

Israel demana a l’ONU que faci fora una funcionària activista pro-palestina de la OCHA

La representació diplomàtica israeliana a les Nacions Unides ha demanat a l’Oficina per a la Coordinació d’Assumptes Humanitaris (OCHA) que acomiadi la seva oficial a Jerusalem, Khulood Badawi pel seu gens dissimulat activisme anti-israelià. Badawi va difondre des del seu compte de Twitter la imatge d’una nena ensangonada en braços del seu pare, la foto duia el títol “Palestina està sagnant. Una altra nena assassinada per Israel. Un altre pare portant a la seva nena a la tomba a Gaza”. El missatge va causar un fort impacte a la xarxa, segons Badawi la nena havia estat assassinada el dia abans per un atac aeri israelià. Però era mentida. Una investigació va determinar que aquella nena havia mort en un accident automobilístic l’any 2006. En la carta de l’enviat israelià a l’ONU, Ron Prosor, a la subsecretària general de la OCHA, Valerie Amos, es diu que “la fotografia va ser pressa i publicada l’any 2006 per Reuters, que va informar que la nena va morir en un accident. No va ser assassinada per forces israelianes [...]. La senyora Badawi viola absolutament els articles 100 i 101 de la carta de les Nacions Unides. Badawi va ser contractada malgrat que era sobradament conegut el seu activisme propalestí malgrat que la OCHA diu a la seva pròpia pàgina d’Internet que “els actors humanitaris no han de prendre partit en conflictes ni involucrar-se en controvèrsies de naturalesa racial, política, religiosa o ideològica”.

Valerie Amos va respondre la carta de Prosor dient que “és lamentable que un membre de la OCHA hagi difós al seu Twitter personal informació falsa i que reflexa qüestions vinculades amb el seu treball. Les opinions expressades al seu Twitter de cap manera reflexa el punt de vista de la OCHA ni han estat aprovats per la OCHA”. Badawi encara no ha estat acomiadada i romandrà al seu càrrec mentre es realitza una investigació interna.

Recomano veure el documental Pallywood. 



                                                          




Vídeo: PALLYWOOD 2 DE 7










Beduinos rodean tropas internacionales en el Sinaí e Israel pide a la ONU que haga fuera una funcionaria activista pro-palestina de la OCHA
Beduinos rodean tropas internacionales en el Sinaí
Un grupo de beduinos ha rodeado un contingente de 35 soldados uruguayos, 300 colombianos y 80 estadounidenses en misión de paz en el Sinaí en la frontera de Egipto e Israel impidiéndoles salir de su base por el suelo. Esta acción, según los beduinos, es una represalia por el juicio que se celebraba en El Cairo contra cuatro beduinos acusados ​​de perpetrar varios atentados terroristas. El comandante en jefe del ejército uruguayo, general Pedro Aguerre, afirmó que "esta situación comenzó hace cuatro días, las fuerzas militares bloquearon y la situación actual es complicada pero no de un inminente enfrentamiento". Los beduinos, según el general Aguerre, "realizaron siete perforaciones" en el perímetro de la base "y" encendieron neumáticos como forma de protesta ". El ministro uruguayo de Exteriores, Luís Almagro explicó que "hasta ahora" las autoridades uruguayas, egipcias, israelíes y estadounidenses "habían acordado mantener un perfil bajo para la seguridad de los militares" pero Uruguay ha decidido hacer público el incidente para que les "preocupa en gran medida la seguridad" la seguridad de sus soldados desplazados en el Sinaí. Para el ministro Almagro la situación ha llegado a un "punto de inflexión" y que hay "revisar las características de la misión". Para Uruguay la seguridad de sus soldados es prioritaria. Y tiene razón, envían estos soldados en misiones de interposición en zonas en conflicto con las manos atadas a la espalda. Y el problema es que esto los grupos terroristas lo saben. Si se envían tropas a zonas en conflicto deberían tener un mandato claro de Naciones Unidas que les permitiera enfrentarse a cualquier grupo si son atacados. El ministro de defensa uruguayo, Eleuterio Fernández Huidobro denunció que los beduinos tienen muy buen armamento, incluidos helicópteros y lanzacohetes. Una de las funciones de estas fuerzas internacionales es la de vigilar la frontera entre Egipto e Israel para impedir el tráfico de armas. Es evidente que la misión es un fracaso, los grupos terroristas y los traficantes de armas actúan con total libertad, pero la culpa no es de los soldados de la fuerza de interposición sino de quien diseñó esta misión.
Israel pide a la ONU que cese a una funcionaria activista pro-palestina de la OCHA La representación diplomática israelí en las Naciones Unidas ha pedido a la Oficina para la Coordinación de Asuntos Humanitarios (OCHA) que despida su oficial en Jerusalén, Khulood Badawi por su nada disimulado activismo anti-israelí. Badawi difundió desde su cuenta de Twitter la imagen de una niña ensangrentada en brazos de su padre, la foto llevaba el título "Palestina está sangrando. Otra niña asesinada por Israel. Otro padre llevando a su niña a la tumba en Gaza ". El mensaje causó un fuerte impacto en la red, según Badawi la niña había sido asesinada el día antes por un ataque aéreo israelí. Pero era mentira. Una investigación determinó que esa niña había muerto en un accidente automovilístico el año 2006. En la carta del enviado israelí en la ONU, Ron Prosor, a la subsecretaria general de la OCHA, Valerie Amos, se dice que "la fotografía fue deprisa y publicada en 2006 por Reuters, que informó que la niña murió en un accidente. No fue asesinada por fuerzas israelíes [...]. La señora Badawi viola absolutamente los artículos 100 y 101 de la Carta de las Naciones Unidas. Badawi fue contratada a pesar de que era sobradamente conocido su activismo propalestino pesar de que la OCHA dice a su propia página de Internet que "los actores humanitarios no deben tomar partido en conflictos ni involucrarse en controversias de naturaleza racial, política, religiosa o ideológica ".
Valerie Amos respondió la carta de Prosor diciendo que "es lamentable que un miembro de la OCHA haya difundido en su Twitter personal información falsa y que refleja cuestiones vinculadas con su trabajo. Las opiniones expresadas en su Twitter de ninguna manera refleja el punto de vista de la OCHA ni han sido aprobados por la OCHA ". Badawi todavía no ha sido despedida y permanecerá en su cargo mientras se realiza una investigación interna.
Recomiendo ver el documental Pallywood.

29 de gen. 2012

XIPRE I EGIPTE

XIPRE I EGIPTE



COOPERACIÓ AMB XIPRE

El primer ministre israelià, Binyamin Netanyahu va viatjar a Xipre per enfortir la cooperació en matèria d'exploració dels recursos de gas natural i la seguretat militar de Xipre. Aquesta visita del primer ministre israelià coincideix amb un moment en què les relacions d'Israel amb Turquia passen per un període de fortes tensions però també coincideix amb la situació inestable que es viu a Síria. Ambdós països han signat acords per protegir les plataformes d'exploració de gas natural i Israel ha sol•licitat permís a Xipre per instal•lar una estació aèria a l'illa, petició a la que el govern xipriota encara no ha respost però que probablement tractaran els dos mandataris durant la visita de Netanyahu. Fa uns mesos els dirigents del grup terrorista xiïta libanès Hezbola va amenaçar d'atacar o intentar prendre per la força una plataforma israeliana de prospecció que es troba en una zona en què els límits estan en discussió, encara que el Líban no havia mostrat cap interès fins que va descobrir-se que hi havia gas. S'estima que el gas descobert en aquesta zona de la Mediterrània suposaria per a Xipre i Israel uns ingressos de milers de milions de dòlars.
BEDUINS S'APODEREN D'UN CENTRE TURÍSTIC AL SINAÍ

Des de la caiguda de Mubarak Egipte s'ha convertit en can pixa, els terroristes islàmics es passegen per la península del Sinaí fent explotar una vegada i una altra el gasoducte que transporta gas a Israel i Jordània. En aquest cas, però, sembla que es tracta d'una altra cosa. Un grup de beduïns van apoderar-se d'un centre hoteler a la Península del Sinaí. Els beduïns exigeixen a les autoritats egípcies un rescat de quatre milions de lliures egípcies. En el moment de l'assalt no hi havia turistes en aquest complex turístic, suposo que amb la situació que es viu a Egipte aquest país ha deixat de ser un lloc turístic per la falta de seguretat. Considerant que el turisme era una de les principals fonts d'ingressos d'Egipte les noves autoritats hauran de començar a plantejar-se restaurar i garantir la seguretat per recuperar la confiança dels turistes. Només un grup de treballadors i personal de seguretat van ser capturats pels beduïns i els beduïns garanteixen la seva seguretat i les seves vides. Els beduïns van amenaçar de destruir el complex hoteler i robar els equips si les autoritats no accedeixen a les seves demandes. Les autoritats egípcies al•leguen que no poden intervenir sense el consentiment d'Israel. La Península del Sinaí és una zona fronterera entre ambdós països que pels acords de pau roman desmilitaritzada, si Egipte necessita enviar l'exèrcit a la Península del Sinaí ha d'advertir abans a Israel i rebre el seu consentiment per evitar que Israel cregui que es tracta d'un atac egipci contra Israel. Recordaré que Egipte – amb altres potències àrabs – ha atacat tres vegades Israel, i per això qualsevol moviment de tropes a prop de la frontera requereix l'aprovació d'Israel. El propietari del complex hoteler des de l'hospital del Caire en què es troba ingressat va exigir a les autoritats egípcies que alliberin els hostatges i capturin els segrestadors. Molts israelians visitaven aquest complex hoteler quan Egipte era una bassa d'oli. Les coses, però, no són el que semblen. Aquests beduïns diuen que aquestes terres on s'aixeca el complex hoteler els van ser robades encara que l'Estat egipci diu que els hi van comprar legalment. “Els beduïns senten que ha estat desposseïts i que l'Estat va apoderar-se de les seves terres, i ara, després de la revolució, se senten suficientment forts com per a apoderar-se dels hotels, reclamar la propietat de la terra i prendre el control. És evident que no són grup terrorista, dels molts que ara es mouen per la Península del Sinaí perquè no han entrat a sang i foc al complex ni fan reivindicacions de caràcter polític o religiós, simplement reclamen unes terres de les que creuen que van ser desposseïts per l'Estat egipci.






CHIPRE Y EGIPTO


COOPERACIÓN CON CHIPRE

El primer ministro israelí, Binyamin Netanyahu viajó a Chipre para fortalecer la cooperación en materia de exploración de los recursos de gas natural y la seguridad militar de Chipre. Esta visita del primer ministro israelí coincide con un momento en que las relaciones de Israel con Turquía pasan por un periodo de fuertes tensiones pero también coincide con la situación inestable que se vive en Siria. Ambos países han firmado acuerdos para proteger las plataformas de exploración de gas natural e Israel ha solicitado permiso a Chipre para instalar una estación aérea en la isla, petición a la que el gobierno chipriota no ha respondido pero que probablemente tratarán ambos mandatarios durante la visita de Netanyahu. Hace unos meses los dirigentes del grupo terrorista chií libanés Hezbolá amenazó con atacar o intentar tomar por la fuerza una plataforma israelí de prospección que se encuentra en una zona en la que los límites están en discusión, aunque el Líbano no había mostrado ningún interés hasta que descubrió de que había gas. Se estima que el gas descubierto en esta zona del Mediterráneo supondría para Chipre e Israel unos ingresos de miles de millones de dólares.
BEDUINOS SE APODERAN DE UN CENTRO TURÍSTICO EN EL SINAÍ

Desde la caída de Mubarak Egipto se ha convertido en Can mea, los terroristas islámicos se pasean por la península del Sinaí haciendo explotar una y otra vez el gasoducto que transporta gas a Israel y Jordania. En este caso, parece que se trata de otra cosa. Un grupo de beduinos se apoderaron de un centro hotelero en la Península del Sinaí. Los beduinos exigen a las autoridades egipcias un rescate de cuatro millones de libras egipcias. En el momento del asalto no había turistas en este complejo turístico, supongo que con la situación que se vive en Egipto este país ha dejado de ser un lugar turístico por la falta de seguridad. Considerando que el turismo era una de las principales fuentes de ingresos de Egipto las nuevas autoridades deberán comenzar a plantearse restaurar y garantizar la seguridad para recuperar la confianza de los turistas. Sólo un grupo de trabajadores y personal de seguridad fueron capturados por los beduinos y los beduinos garantizan su seguridad y sus vidas. Los beduinos amenazaron con destruir el complejo hotelero y robar los equipos si las autoridades no acceden a sus demandas. Las autoridades egipcias alegan que no pueden intervenir sin el consentimiento de Israel. La Península del Sinaí es una zona fronteriza entre ambos países que los acuerdos de paz permanece desmilitarizada, si Egipto necesita enviar el ejército a la península del Sinaí debe advertir antes a Israel y recibir su consentimiento para evitar que Israel crea que se trata de un ataque egipcio contra Israel. Recordaré que Egipto - con otras potencias árabes - ha atacado tres veces Israel, por lo que cualquier movimiento de tropas cerca de la frontera requiere la aprobación de Israel. El propietario del complejo hotelero desde el hospital de El Cairo en que se encuentra ingresado exigió a las autoridades egipcias que liberen los rehenes y capturen a los secuestradores. Muchos israelíes visitaban este complejo hotelero cuando Egipto era una balsa de aceite. Las cosas, sin embargo, no son lo que parecen.Estos beduinos dicen que estas tierras donde se levanta el complejo hotelero les fueron robadas aunque el Estado egipcio dice que les compraron legalmente. "Los beduinos sienten que ha sido desposeídos y que el Estado se apoderó de sus tierras, y ahora, después de la revolución, se sienten suficientemente fuertes como para apoderarse de los hoteles, reclamar la propiedad de la tierra y tomar el control. Es evidente que no son grupo terrorista, de los muchos que ahora se mueven por la Península del Sinaí porque no han entrado a sangre y fuego al complejo ni hacen reivindicaciones de carácter político o religioso, simplemente reclaman unas tierras de las que creen que fueron desposeídos por el Estado egipcio.