Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris germans musulmans. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris germans musulmans. Mostrar tots els missatges

22 de juny 2012

Notícies d’Israel del 15 al 19 de juny

Notícies d’Israel del 15 al 19 de juny 

Una jueva demana ser rescatada de Síria 

Va néixer jueva i israeliana, fa 35 anys durant la Primera Guerra del Líban, servint ella al Tzáhal va conèixer un soldat libanès del Tzadal i se’n va enamorar, va convertir-se a l’Islam, va casar-se i se’n va anar amb el seu marit a Síria. Ara, aquesta dona de 61 anys demana que l’Estat d’Israel la rescati a ella, els seus fills i el seu marit després que fossin colpejats durant una manifestació d’opositors a Asad. A Síria ningú sap que va néixer jueva, ella i la seva família musulmana ho han amagat per por.

A tot Síria viuen només 15 jueus, tots viuen a Damasc. La única sinagoga té com a protecció una foto de Bashar enganxada a l’Aharon hakodesh, el moble que serveix de receptacle per a la Torà, i té una guàrdia permanent de soldats que protegeixen la sinagoga de la destrucció a mans dels veïns.

El règim sirià continua aferrat al poder i emprant la força de les armes per aconseguir mantenir-se al poder, a diferència dels seus homòlegs dictadors de l’Orient Mitjà ja derrocats. 

Activistes propalestins continuen intentant impedir el concert de Serrat i Sabina a Tel Aviv 

Els propalestins continuen provant d’impedir el concert de Serrat i Sabina a Tel Aviv, demanen als dos cantants que boicotegin a Israel negant-se a cantar en aquest país, els propalestins exposen en un vídeo de tres minuts sobre les conseqüències de la ocupació israeliana a Cisjordània i demanen que boicotegin Israel perquè “viola sistemàticament el dret internacional i els drets del poble palestí”. Mentre aquests cretins deien això els seus amics terroristes anaven llançant míssils contra Israel, i ells callats, els projectils dels terroristes de Hamàs no violen els drets civils dels israelians o potser aquests amics de Hamàs consideren que els israelians no tenen dret a viure?. En aquest grup d’amics de Hamàs que demanen el boicot contra Israel hi ha espanyols, palestins, cooperants de diverses nacionalitats i israelians (àrabs de nacionalitat israeliana, potser?), també afirmen que els israelians “roben una terra que no els pertany”, “espolia els recursos naturals (dels palestins), “creen un sistema de controls militars que fa la mobilitat impossible” i “expulsa els palestins de Jerusalem est”. Anem a pams. Si dels palestins depengués tot el territori que és Israel se’ls hauria de donar a ells, és refereixen a aquesta terra, potser caldrà recordar-los que les Nacions Unides els van concedir un Estat i que ells van renunciar-hi. A quins recursos naturals es refereixen?. L’únic “recurs natural” dels territoris palestins són els terroristes i els terroristes suïcides i són ells els que els “exporten” o intenten exportar a Israel. Israel és un país avançat i democràtic envoltat de bàrbars fanàtics. És veritat, Israel és un país amb uns nivells de seguretat molts estrictes, aquests controls que dificulten la mobilitat dels palestins dificulten la mobilitat de tots els palestins i així s’han evitat molts atemptats terroristes duts a terme per terroristes palestins que en altres èpoques amb controls laxos havien causat la mort de milers d’israelians. Tota aquesta campanya de boicot contra Israel es fa sota el lema “ens sobren motius” i usen un tema de Serrat. Quins motius els sobren per col·laborar amb la propaganda de Hamàs?. Molt senzill, Rescop, una de les organitzacions que impulsa aquest boicot contra Israel és una organització amb vincles amb Hamàs. Mentre ells demanen el boicot contra Israel els seus socis de Hamàs van llançant projectils contra Israel. El boicot s’ha de fer contra els palestins mentre segueixin donant suport a les seves organitzacions terroristes, i boicotejar a qualsevol organització o persona que demani el boicot contra Israel o col·labori amb organitzacions palestines o propalestines. 

Els Germans Musulmans demanen a Hamàs que ataqui Israel 

Els coets que van caure a prop d’Uvdà i Mitzpé Ramón, al sud del Neguev van ser disparats per Hamàs a petició dels Germans Musulmans egipcis. Els coets Grad van ser llançats per una unitat de beduins des de la Península del Sinaí que va actuar sota les ordres de Hamàs però aquesta iniciativa no va partir de Hamàs sinó dels Germans Musulmans que volien un incident de cara a la segona volta de les eleccions presidencials egípcies. Els Germans Musulmans han intentat aparèixer públicament com a moderats, especialment de cara a la opinió pública internacional i a la diplomàcia però durant la campanya electoral han parlat “d’alliberar Jerusalem” i crear els “Estats Units d’Aràbia” amb Jerusalem com a capital. Segons els Germans Musulmans “la nostra capital no serà ni La Meca, ni Medina sinó Jerusalem, milions de shahids (màrtirs) marxaran cap a la ciutat (de Jerusalem)”. Israel està en un greu perill, els dictadors caiguts o a punt de caure en alguns dels països veïns eren uns tirans sanguinaris però acabarem enyorant-los perquè els que estan prenent el poder en aquests països són uns fanàtics islàmics i terroristes. 

Un míssil Grad llançat des d’Egipte impacta al sud d’Israel 

Un míssil Grad llançat des del territori egipci va impactar a la ruta que porta fins a Eilat, al sud d’Israel, a prop de la frontera amb Jordània. Les autoritats egípcies neguen que el míssil Grad fos disparat des del territori egipci i afirmen que “és una altra provocació sionista per a influir en el resultat de les eleccions (egípcies)”. Convé llegir aquesta i l’anterior notícia. Els Germans Musulmans demanen a Hamàs que ataqui Israel per poder aconseguir influir en els resultats electorals, i després acusen a Israel de voler influir en les eleccions egípcies havent llançat el míssil ells mateixos contra el seu propi territori. És evident que els Germans Musulmans volen jugar la carta israeliana per aconseguir un resultat que els doni el poder. 

Un camioner israelià mata dos lladres palestins 

Un camioner israelià va matar dos lladres palestins. No està clar si els dos palestins pretenien robar-li el camió o segrestar el camioner israelià. El camioner va dirigir-se al sud del Mont Hebron (Cisjordània) per prestar els seus serveis. Allà va ser atacat pels palestins Anwar Jalil Abed Rabo, de 35 anys, Naim Mohamed Nayar, de 32 anys i un tercer individu sense identificar. 

Nena palestina de dos anys mor per l’impacte d’un míssil 

Una nena palestina de dos anys de la Franja de Gaza ha mort quan un míssil va impactar contra la seva casa. Els palestins acusaven a la Força Aèria Israeliana d’haver atacat la casa però la Força Aèria Israeliana no va realitzar cap bombardeig en aquella zona des del migdia. Els testimonis (palestins) van dir que un coet israelià va impactar contra la casa on vivia la nena i que l’explosió va matar aquesta nena i ferides al seu germà de tres anys. Les mateixes fonts diuen que un grup de terroristes provaven de disparar coets des de la mateixa zona on va produir-se l’impacte que va matar la nena. Un avió no pilotat sobrevolava la zona. El coet va impactar conta la casa sense tocar cap dels terroristes que van fugir de la zona. El Tzáhal ha negat haver disparat cap míssil: “No hi ha hagut cap atac aeri a Gaza des del migdia [...]. L’últim fou contra un milicià a Dir El Balah, al centre de Gaza” on van ferir el milicià. “La investigació inicial dels fets suggereix que l’accident s’origina per un coet erràtic palestí i no per l’activitat de l’Exèrcit (israelià)”. En aquesta nova onada de llançament de coets contra Israel han mort sis terroristes palestins i la nena de dos anys, i han estat ferides onze persones més. Els terroristes palestins han llançat en aquest temps uns 40 coets contra Israel, la meitat dels quals els han llençat membres de Hamàs.

Israelià assassinat per una cèl·lula terrorista infiltrada des d’Egipte 

Una cèl·lula terrorista va infiltrar-se a Israel des de la Península del Sinaí (Egipte) i cap a les 6 del matí van fer explotar una càrrega explosiva i van disparar un míssil RPG contra uns obrers que estaven construint una tanca fronterera. En aquest enfrontament va morir un civil israelià. Una unitat de la Brigada Golani va arribar immediatament a la zona i va mantenir un intercanvi breu de trets amb els terroristes matant un dels terroristes, després van trobar un segon terrorista que havia estat abatut també i que portava explosius. Van trobar petjades que podrien indicar que hi havia algun terrorista més, i van posar la zona en emergència demanant a la gent que es quedés a les seves cases i van ser tancades les escoles mentre el Tzáhal busca 3 o 4 individus més. Un portaveu del Tzáhal va dir que “tot va començar quan una cèl·lula de terroristes va entrar a través d’Egipte a Israel en una zona on no n’hi ha tanca. Els terroristes van disparar contra treballadors que la construeixen, tant amb focs de metralladores com llançagranades [...] Sabem que dos dels terroristes van morir i que probablement entre tres o quatre més estiguin al territori israelià i provem de trobar-los”. 

La Força Aèria Israeliana va abatre dos terroristes 

Dos terroristes de la Gihad Islàmica van ser abatuts al nord de la Franja de Gaza per la Força Aèria Israeliana. Els dos terroristes viatjaven en una moto a prop de la ciutat de Beit Hanún quan van ser atacats amb un míssil. Un portaveu del Tzáhal va informar que els terroristes abatuts eren una cèl·lula de franctiradors i que aquest atac no tenia cap relació amb els fets succeïts a la frontera entre Israel i Egipte. 

Israel desplaça els tancs a prop de la frontera egípcia 

Després de l’atac d’una cèl·lula terrorista contra els treballadors que estaven construint la tanca a la frontera amb Egipte on va morir el civil israelià de 36 anys Said Phashphashe el Tzáhal ha decidit traslladar els tancs fins a la frontera malgrat que el Tractat de Pau amb Egipte ho prohibeix, encara que Israel va arribar a un acord amb Egipte per poder enviar tancs a aquesta zona. Segons el diari Yediot Aharonot els israelians van arribar a un acord per traslladar 20 tancs fins a la zona fronterera per protegir les forces egípcies dels atacs dels beduins. El coronel Tal Harmoni, comandant de la Brigada Sud de la Divisió de Gaza va reconèixer que estan en una carrera contrarellotge per tancar la frontera: “Hem de segellar la frontera l’abans possible per prevenir exactament aquesta mena d’atacs”, el resultat “podria haver estat molt pitjor – un atac de gran escala fou previngut”. 

17 míssils van esclatar en el sud d'Israel 

17 míssils, dels quals 10 eren Grad, van ser llançats des de Gaza i van impacta en zones obertes del Consell Regional Eshkol (Israel). Malgrat que un dels míssils va esclatar a prop d’un grup de rastrejadors no hi ha hagut cap ferit ni danys materials. Immediatament després la Força Aèria Israeliana va atacar diversos objectius a la Franja de Gaza on va resultar ferit un palestí que circulava en una moto i que va ser atacat amb un míssil.

13 dels 17 míssils van ser llançats en el termini d’una hora. Les Brigades Izz al-Din al-Kassam, braç armat de la organització terrorista Hamàs va reivindicar els atacs. 

Els terroristes palestins ja han disparat 120 míssils contra Israel 

Les organitzacions terroristes palestines han llançat 120 míssils des del 18 de juny i alhora Hamàs anuncia una treva que ells condicionen a que Israel deixi de respondre als atacs. Israel ha deixat de respondre des de la matinada d’ahir. Els terroristes de Hamàs diuen que “en resposta als esforços egipcis, nosaltres i la resistència armada anunciem el nostre compromís d’aturar aquesta ronda de confrontació si la ocupació atura la seva agressió”. Quina poca vergonya, quin cinisme tenen els terroristes de Hamàs. Llancen 120 míssils contra Israel i diuen que deixaran de fer-ho si Israel no els ataca més. 

Moren dos terroristes de Hamàs en esfondrar-se un túnel a Gaza 

Els terroristes de Hamàs Mohamed al-Jaldi i Saed Albeik van morir quan es va esfondrar el túnel on estaven en una zona del nord de Gaza a prop de la frontera amb Israel. Els cossos dels dos terroristes van ser extrets del túnel pels equips de rescat i els van traslladar a l’hospital Kamal Odwan.

El tunel havia quedat molt afectat pels durs bombardejos que la Força Aèria Israeliana va fer a la zona. Aquests túnels són emprats pels terroristes per amagar-se després de realitzar un llançament de coets contra Israel. Altres túnels serveixen per introduir armes i missils a Gaza o com amagatalls per les armes. 

La treva que tant anuncia Hamàs no és complida per cap dels grups terroristes que es mouen per Gaza, començant per Hamàs.

















Noticias de Israel del 15 al 19 de junio 

Una judía pide ser rescatada de Siria 

Nació judía e israelí, hace 35 años durante la Primera Guerra del Líbano, sirviendo ella en el Tzahal conoció un soldado libanés del Tzadal y se enamoró, se convirtió al Islam, se casó y se fue con su marido en Siria. Ahora, esta mujer de 61 años pide que el Estado de Israel que la rescate a ella, sus hijos y su marido después de que fueran golpeados durante una manifestación de opositores a Asad. En Siria nadie sabe que nació judía, ella y su familia musulmana lo han escondido por miedo.

En toda Siria viven sólo 15 judíos, todos viven en Damasco. La única sinagoga tiene como protección una foto de Bashar pegada al Aarón hakodesh, el mueble que sirve de receptáculo para la Torá, y tiene una guardia permanente de soldados que protegen la sinagoga de la destrucción a manos de los vecinos.

El régimen sirio continúa aferrado al poder y utilizando la fuerza de las armas para conseguir mantenerse en el poder, a diferencia de sus homólogos dictadores de Oriente Medio ya derribados. 

Activistas propalestinos continúan intentando impedir el concierto de Serrat y Sabina en Tel Aviv 

Los propalestinos continúan intentando impedir el concierto de Serrat y Sabina en Tel Aviv, piden a los dos cantantes que boicoteen a Israel negándose a cantar en este país, los propalestinos exponen en un vídeo de tres minutos sobre las consecuencias de la ocupación israelí en Cisjordania y piden que boicoteen a Israel para que "viola sistemáticamente el derecho internacional y los derechos del pueblo palestino". Mientras estos cretinos decían eso sus amigos terroristas iban lanzando misiles contra Israel, y ellos callados, ¿los proyectiles de los terroristas de Hamás no violan los derechos civiles de los israelíes o quizás estos amigos de Hamás consideran que los israelíes no tienen derecho a vivir?. En este grupo de amigos de Hamás que piden el boicot contra Israel hay españoles, palestinos, cooperantes de diversas nacionalidades e israelíes (árabes de nacionalidad israelí, ¿quizás?), También afirman que los israelíes "roban una tierra que no les pertenece" , "expolia los recursos naturales (los palestinos)," crean un sistema de controles militares que hace la movilidad imposible "y" expulsa a los palestinos de Jerusalén este ". Vayamos por partes. Si los palestinos dependiera todo el territorio que es Israel se les debería dar a ellos, es refieren a esta tierra, quizás habrá que recordarles que las Naciones Unidas les concedieron un Estado y que ellos renunciaron a él. ¿A qué recursos naturales se refieren?. El único "recurso natural" de los territorios palestinos son los terroristas y los terroristas suicidas y son ellos los que los "exportan" o intentan exportarlos a Israel. Israel es un país avanzado y democrático rodeado de bárbaros fanáticos. Es verdad, Israel es un país con unos niveles de seguridad muchos estrictos, estos controles que dificultan la movilidad de los palestinos dificultan la movilidad de todos los palestinos y así se han evitado muchos atentados terroristas llevados a cabo por terroristas palestinos que en otras épocas con controles laxos habían causado la muerte de miles de israelíes. Toda esta campaña de boicot contra Israel se hace bajo el lema "nos sobran motivos" y usan un tema de Serrat. ¿Qué motivos les sobran para colaborar con la propaganda de Hamás?. Muy sencillo, Rescop, una de las organizaciones que impulsa este boicot contra Israel es una organización con vínculos con Hamás. Mientras ellos piden el boicot contra Israel, sus socios de Hamás lanzan proyectiles contra Israel. El boicot se debe hacer contra los palestinos mientras sigan apoyando a sus organizaciones terroristas, y boicotear a cualquier organización o persona que pida el boicot contra Israel o colabore con organizaciones palestinas o propalestinas. 

Los Hermanos Musulmanes piden a Hamás que ataque Israel 

Los cohetes que cayeron cerca de Uvdà y Mitzpe Ramon, en el sur del Neguev fueron disparados por Hamás a petición de los Hermanos Musulmanes egipcios. Los cohetes Grad fueron lanzados por una unidad de beduinos desde la Península del Sinaí que actuó bajo las órdenes de Hamás pero esta iniciativa no partió de Hamas sino de los Hermanos Musulmanes que querían un incidente de cara a la segunda vuelta de las elecciones presidenciales egipcias. Los Hermanos Musulmanes han intentado aparecer públicamente como moderados, especialmente de cara a la opinión pública internacional y la diplomacia pero durante la campaña electoral han hablado de "liberar Jerusalén" y crear los "Estados Unidos de Arabia" con Jerusalén como capital . Según los Hermanos Musulmanes "nuestra capital no será ni La Meca, ni Medina sino Jerusalén, millones de Shahid (mártires) marcharán hacia la ciudad (de Jerusalén)". Israel está en un grave peligro, los dictadores caídos o a punto de caer en algunos de los países vecinos eran unos tiranos sanguinarios pero acabaremos añorándolos porque los que están tomando el poder en estos países son unos fanáticos islámicos y terroristas. 

Un misil Grad lanzado desde Egipto impacta el sur de Israel 

Un misil Grad lanzado desde el territorio egipcio impactó en la ruta que lleva hasta Eilat, al sur de Israel, cerca de la frontera con Jordania. Las autoridades egipcias niegan que el misil Grad fuera disparado desde el territorio egipcio y afirman que "es otra provocación sionista para influir en el resultado de las elecciones (egipcias)". Conviene leer esta y la anterior noticia. Los Hermanos Musulmanes piden a Hamás que ataque Israel para poder conseguir influir en los resultados electorales, y luego acusan a Israel de querer influir en las elecciones egipcias habiendo lanzado el misil ellos mismos contra su propio territorio. Es evidente que los Hermanos Musulmanes quieren jugar la carta israelí para conseguir un resultado que les dé el poder. 

Un camionero israelí mata a dos ladrones palestinos 

Un camionero israelí mató a dos ladrones palestinos. No está claro si los dos palestinos pretendían robarle el camión o secuestrar el camionero israelí. El camionero se dirigió al sur del Monte Hebrón (Cisjordania) para prestar sus servicios. Allí fue atacado por los palestinos Anwar Jalil Abed Rabo, de 35 años, Naim Mohamed Nayar, de 32 años y un tercer individuo sin identificar. 

Niña palestina de dos años muere por el impacto de un misil 

Una niña palestina de dos años de la Franja de Gaza ha muerto cuando un misil impactó contra su casa. Los palestinos acusaban a la Fuerza Aérea Israelí de haber atacado la casa pero la Fuerza Aérea Israelí no realizó ningún bombardeo en esa zona desde el mediodía. Los testigos (palestinos) dijeron que un cohete israelí impactó contra la casa donde vivía la niña y que la explosión mató esta niña y heridas a su hermano de tres años. Las mismas fuentes dicen que un grupo de terroristas intentaban disparar cohetes desde la misma zona donde se produjo el impacto que mató a la niña. Un avión no pilotado sobrevolaba la zona. El cohete impactó cuenta la casa sin tocar ninguno de los terroristas que huyeron de la zona. El Tzahal ha negado haber disparado ningún misil: "No ha habido ningún ataque aéreo en Gaza desde el mediodía [...]. El último fue contra un miliciano a Decir El Balah, en el centro de Gaza "donde hirieron al miliciano. "La investigación inicial de los hechos sugiere que el accidente se origina por un cohete errático palestino y no por la actividad del Ejército (israelí)". En esta nueva oleada de lanzamiento de cohetes contra Israel han muerto seis terroristas palestinos y la niña de dos años, y han sido heridas once personas más. Los terroristas palestinos han lanzado en este tiempo unos 40 cohetes contra Israel, la mitad de los cuales los han tirado miembros de Hamás.

Israelí asesinado por una célula terrorista infiltrada desde Egipto 

Una célula terrorista infiltrarse en Israel desde la Península del Sinaí (Egipto) y hacia las 6 de la mañana hicieron explotar una carga explosiva y dispararon un misil RPG contra unos obreros que estaban construyendo una valla fronteriza. En este enfrentamiento murió un civil israelí. Una unidad de la Brigada Golani llegó inmediatamente a la zona y mantuvo un intercambio breve de disparos con los terroristas matando uno de los terroristas, después encontraron un segundo terrorista que había sido abatido también y que llevaba explosivos. Encontraron huellas que podrían indicar que había algún terrorista más, y pusieron la zona en emergencia pidiendo a la gente que se quedara en sus casas y fueron cerradas las escuelas mientras el Tzahal busca 3 o 4 individuos más. Un portavoz del Tzahal dijo que "todo empezó cuando una célula de terroristas entró a través de Egipto a Israel en una zona donde no hay valla. Los terroristas dispararon contra trabajadores que la construyen, tanto con fuego de ametralladoras como lanzagranadas [...] Sabemos que dos de los terroristas murieron y que probablemente entre tres o cuatro más estén en el territorio israelí y tratamos de encontrarlos ". 

La Fuerza Aérea Israelí abatió dos terroristas 

Dos terroristas de la Yihad Islámica fueron abatidos en el norte de la Franja de Gaza por la Fuerza Aérea Israelí. Los dos terroristas viajaban en una moto cerca de la ciudad de Beit Hanun cuando fueron atacados con un misil. Un portavoz del Tzahal informó que los terroristas abatidos eran una célula de francotiradores y que este ataque no tenía ninguna relación con los hechos sucedidos en la frontera entre Israel y Egipto. 

Israel desplaza a los tanques cerca de la frontera egipcia 

Tras el ataque de una célula terrorista contra los trabajadores que estaban construyendo la valla en la frontera con Egipto donde murió el civil israelí de 36 años Said Phashphashe el Tzahal ha decidido trasladar los tanques hasta la frontera pese a que el Tratado de Paz con Egipto lo prohíbe, aunque Israel llegó a un acuerdo con Egipto para poder enviar tanques a esta zona. Según el diario Yediot Aharonot los israelíes llegaron a un acuerdo para trasladar 20 tanques hasta la zona fronteriza para proteger las fuerzas egipcias de los ataques de los beduinos. El coronel Tal Harmoni, comandante de la Brigada Sur de la División de Gaza reconoció que están en una carrera contrarreloj para cerrar la frontera: "Tenemos que sellar la frontera lo antes posible para prevenir exactamente este tipo de ataques", el resultado "podría haber sido mucho peor - un ataque de gran escala fue prevenido".

17 misiles estallaron en el sur de Israel 

17 misiles, de los cuales 10 eran Grad, fueron lanzados desde Gaza y impacta en zonas abiertas del Consejo Regional Eshkol (Israel). A pesar de que uno de los misiles estalló cerca de un grupo de rastreadores no ha habido ningún herido ni daños materiales. Inmediatamente después la Fuerza Aérea Israelí atacó varios objetivos en la Franja de Gaza donde resultó herido un palestino que circulaba en una moto y que fue atacado con un misil.

13 de los 17 misiles fueron lanzados en el plazo de una hora. Las Brigadas Izz al-Din al-Kassam, brazo armado de la organización terrorista Hamás reivindicó los ataques.

Los terroristas palestinos ya han disparado 120 misiles contra Israel 

Las organizaciones terroristas palestinas han lanzado 120 misiles desde el 18 de junio y a la vez Hamás anuncia una tregua que ellos condicionan a que Israel deje de responder a los ataques. Israel ha dejado de responder desde la madrugada de ayer. Los terroristas de Hamás dicen que "en respuesta a los esfuerzos egipcios, nosotros y la resistencia armada anunciamos nuestro compromiso de detener esta ronda de confrontación si la ocupación detiene su agresión". Qué poca vergüenza, qué cinismo tienen los terroristas de Hamás. Lanzan 120 misiles contra Israel y dicen que dejarán de hacerlo si Israel no les ataca más. 

Mueren dos terroristas de Hamás en derrumbarse un túnel en Gaza 

Los terroristas de Hamás Mohamed al Jaldo y Saed Albeik murieron cuando se derrumbó el túnel donde estaban en una zona del norte de Gaza cerca de la frontera con Israel. Los cuerpos de los dos terroristas fueron extraídos del túnel por los equipos de rescate y los trasladaron al hospital Kamal Odwan.
El túnel había quedado muy afectado por los duros bombardeos que la Fuerza Aérea Israelí hizo en la zona. Estos túneles son utilizados por los terroristas para esconderse después de realizar un lanzamiento de cohetes contra Israel. Otros túneles sirven para introducir armas y misiles en Gaza o como escondites para las armas.
La tregua que tanto anuncia Hamás no es cumplida por ninguno de los grupos terroristas que se mueven por Gaza, empezando por Hamás.

26 d’abr. 2012

Les dificultats internes de l'Egipte post-Mubarak

Les dificultats internes de l'Egipte post-Mubarak



La Primavera Àrab no ha servit pas per democratitzar els països àrabs sinó per substituir a dictadors militars per règims islamistes. De fet, es parla de primavera àrab quan tots aquests fets van iniciar-se el mes de novembre de 2010 a Tunísia i va anar estenent-se per tot el món àrab, hauríem de parlar més aviat d'hivern àrab, i veient com s'estan desenvolupant els fets, potser acabarem enyorant Mubarak, Ben Alí i potser fins i tot Gadafi, perquè els que ara estan prenent el poder en aquests països poden acabar fent que els dictadors derrocats semblin bons, o potser menys dolents que els nous governants.


Islamistes maten dos policies egipcis al Sinaí


Un grup islamista va atacar un post de control a prop de l'aeroport de Al Arish, al nord de la Península del Sinaí. Els islamistes, que duien armes automàtiques i es desplaçaven en vehicles sense matrícules, van atacar el post de control que vigila l'entrada a l'aeroport matant dos policies egipcis i ferint-ne dos policies més. Els agents que eren membres de la Seguretat Central havien fet una batuda contra un grup criminal a la zona d'Al Mahayir aquella matinada i quan van tornar al seu post van ser atacats pels assaltants. Des de fa mesos les forces de seguretat egípcies i el gasoducte que transporta gas fins Israel i Jordània han estat atacats sovint aquests últims mesos per grups terroristes islàmics que es mouen pel Sinaí sense cap dificultat.


Suleiman tem que Israel pugui tornar a “ocupar” el Sinaí


Omar Suleiman, candidat a la presidència d'Egipte entrevistat pel diari egipci al Youm al Sabaa, va dir que li preocupava la situació d'Egipte després de la Primavera Àrab i les accions terroristes que es produeixen a la Península del Sinaí. “Temo el preu que Egipte haurà de pagar si Israel decideix tornar a ocupar el Sinaí”, va dir Suleiman. Durant l'entrevista va demanar als Germans Musulmans que “exerceixin la prudència per mantenir la pau a la regió” i “temo que Israel pensi que Egipte s'ha convertit en un dels seus enemics”. Em sembla que els israelians estan perplexos per la situació que es viu a Egipte. Egipte que era un dels països més estables de la zona i ara és un caos. Suleiman creu que “Israel veu la Península del Sinaí com una zona insegura, i té el concepte que el territori egipci pot ser usat pel llançament de coets. Per tant, Israel podria considerar tornar a les fronteres segures”. A Suleiman li van preguntar per la possibilitat que Israel torni a ocupar el Sinaí, ell va respondre que “és possible que Israel ens confronti i usi la seguretat nacional com excusa per fer-ho. Els israelians són experts presentant aquestes excuses al món”. Si Egipte és capaç de garantir que el seu territori no servirà de bases per llançar atacs contra Israel no hi haurà cap raó en què Israel pugui emparar-se per tornar a ocupar el Sinaí però em sembla que tampoc a Israel l'interessa tenir tropes dins de territori egipci per moltes raons, però això no vol dir que realitzin accions puntuals i localitzades contra focus d'acció terrorista. La Península del Sinaí ja és en aquests moments una zona d'activitat terrorista que aprofita la situació de caos que es viu a Egipte. Suleiman va mostrar-se crític amb l'íntima relació entre els Germans Musulmans egipcis i el grup terrorista palestí Hamàs.


Suleiman tem que la situació que es viu a la zona condueixi a una confrontació no desitjada però adverteix que Egipte “hauria de continuar enfortint les seves relacions amb Hamàs però no a compte de les relacions internacionals del país, la seguretat regional i la pau que li permetran a Egipte un major desenvolupament intern”. Que la mà dreta no sàpiga que fa l'esquerra, és a dir, Suleiman parla de tenir una bona relació amb Israel i alhora amb Hamàs, amb Israel per evitar que decideixin ocupar el Sinaí per aturar les accions terroristes que es puguin llançar des de la Península del Sinaí, i amb Hamàs, una de les organitzacions terroristes que utilitza la Península Sinaí per realitza les seves activitats, com la que van realitzar el passat estiu.


Els Germans Musulmans volen “completar” la seva "revolució"


Jairat al Shater, candidat dels Germans Musulmans a la presidència d'Egipte i número 2 d'aquesta organització ha amenaçar de “tornar als carrers per a completar la revolució” si l'aparten de la cursa electoral. Segons Al Shater els Germans Musulmans estan “preparats per pagar un preu encara més gran per a l'alliberament d'aquesta pàtria, amb la fi d'impedir a les bandes de camarades de la vella guàrdia que reconstrueixin el sistema corrupte”. El sistema corrupte que Al Shater vol impedir que sigui reconstruït va indultar-lo després de la caiguda de Mubarak. Al Shater, malgrat l'indult està inhabilitat per a per a exercir càrrecs públics.


Deu candidats han estat exclosos de la cursa electoral per la Comissió Electoral Suprema d'Egipte perquè les seves candidatures no compleixen amb els requisits. Entre els candidats exclosos per la C.E.S. hi ha Al Shater dels Germans Musulmans, el salafista Hazem Abu Ismail o l'ex vicepresident del règim de Mubarak l'Omar Suleiman.


Els Germans Musulmans estan disposats a imposar el seu model islamista d'Estat peti qui peti i no accepten cap norma que no els permeti arribar a assolir aquest propòsit. “Qüestionarem qualsevol decisió del comitè electoral i prendrem totes les mesures legals, per a confrontar els enemics de la revolució, que pretenen que el poble no reaccioni”.






















Las dificultades internas del Egipto post-Mubarak


La Primavera Árabe no ha servido paso para democratizar los países árabes sino para sustituir a dictadores militares por regímenes islamistas. De hecho, se habla de primavera árabe cuando todos estos hechos se iniciaron el mes de noviembre de 2010 en Túnez y fue extendiéndose por todo el mundo árabe, deberíamos hablar más bien de invierno árabe, y viendo como se'están desarrollando los hechos, tal vez acabaremos añorando Mubarak, Ben Alí y quizás incluso Gadafi, porque los que ahora están tomando el poder en estos países pueden acabar haciendo que los dictadores derrocados parezcan buenos, o quizás menos malos que los nuevos gobernantes.


Islamistas matan dos policías egipcios en el Sinaí


Un grupo islamista atacó un puesto de control cerca del aeropuerto de Al Arish, al norte de la Península del Sinaí. Los islamistas, que llevaban armas automáticas y se desplazaban en vehículos sin matrículas, atacaron el puesto de control que vigila la entrada al aeropuerto matando a dos policías egipcios e hiriendo a dos policías más. Los agentes que eran miembros de la Seguridad Central habían hecho una redada contra un grupo criminal en la zona de Al Mahayir aquella madrugada y cuando volvieron a su post fueron atacados por los asaltantes. Desde hace meses las fuerzas de seguridad egipcias y el gasoducto que transporta gas hasta Israel y Jordania han sido atacados a menudo estos últimos meses por grupos terroristas islámicos que se mueven por el Sinaí sin ninguna dificultad.


Suleiman teme que Israel pueda volver a "ocupar" el Sinaí


Omar Suleiman, candidato a la presidencia de Egipto entrevistado por el diario egipcio al Youm al Saba, dijo que le preocupaba la situación de Egipto después de la Primavera Árabe y las acciones terroristas que se producen en la Península del Sinaí. "Temo el precio que Egipto tendrá que pagar si Israel decide volver a ocupar el Sinaí", dijo Suleiman. Durante la entrevista pidió a los Hermanos Musulmanes que "ejerzan la prudencia para mantener la paz en la región" y "temo que Israel piense que Egipto se ha convertido en uno de sus enemigos". Me parece que los israelíes están perplejos por la situación que se vive en Egipto. Egipto que era uno de los países más estables de la zona y ahora es un caos. Suleiman cree que "Israel ve la Península del Sinaí como una zona insegura, y tiene el concepto que el territorio egipcio puede ser usado por el lanzamiento de cohetes. Por lo tanto, Israel podría considerar volver a las fronteras seguras ". A Suleiman le preguntaron por la posibilidad de que Israel vuelva a ocupar el Sinaí, él respondió que "es posible que Israel nos confronte y use la seguridad nacional como excusa para hacerlo. Los israelíes son expertos presentando estas excusas al mundo ". Si Egipto es capaz de garantizar que su territorio no servirá de bases para lanzar ataques contra Israel no habrá ninguna razón en que Israel pueda ampararse para volver a ocupar el Sinaí pero me parece que tampoco en Israel le interesa tener tropas dentro de territorio egipcio por muchas razones, pero eso no quiere decir que realicen acciones puntuales y localizadas contra focos de acción terrorista. La Península del Sinaí ya es en estos momentos una zona de actividad terrorista que aprovecha la situación de caos que se vive en Egipto. Suleiman se mostró crítico con la íntima relación entre los Hermanos Musulmanes egipcios y el grupo terrorista palestino Hamás.


Suleiman teme que la situación que se vive en la zona conduzca a una confrontación no deseada pero advierte de que Egipto "debería continuar fortaleciendo sus relaciones con Hamás pero no a cuenta de las relaciones internacionales del país, la seguridad regional y la paz que le permitirán a Egipto un mayor desarrollo interno ". Que la mano derecha no sepa que hace la izquierda, es decir, Suleiman habla de tener una buena relación con Israel ya la vez con Hamás, con Israel para evitar que decidan ocupar el Sinaí para detener las acciones terroristas que se puedan lanzar desdela Península del Sinaí, y con Hamás, una de las organizaciones terroristas que utiliza la Península Sinaí para realiza sus actividades, como la que realizaron el pasado verano.


Los Hermanos Musulmanes quieren "completar" su "revolución"


Jair al Shati, candidato de los Hermanos Musulmanes a la presidencia de Egipto y número 2 de esta organización ha amenazó con "volver a las calles para completar la revolución" si la apartan de la carrera electoral. Según Al Shati los Hermanos Musulmanes están "preparados para pagar un precio aún mayor para la liberación de esta patria, con el fin de impedir a las bandas de camaradas de la vieja guardia que reconstruyan el sistema corrupto". El sistema corrupto que el Shati quiere impedir que sea reconstruido le indultó después de la caída de Mubarak. Al Shati, a pesar del indulto está inhabilitado para para ejercer cargos públicos.


Diez candidatos han sido excluidos de la carrera electoral por la Comisión Electoral Suprema de Egipto para que sus candidaturas no cumplen con los requisitos. Entre los candidatos excluidos por la C.E.S. hay el Shati los Hermanos Musulmanes, el salafista Hazem Abu Ismail o el ex vicepresidente del régimen de Mubarak Omar Suleiman.


Los Hermanos Musulmanes están dispuestos a imponer su modelo islamista de Estado a toda costa y no aceptan ninguna norma que no les permita llegar a alcanzar este propósito. "Cuestionaremos cualquier decisión del comité electoral y tomaremos todas las medidas legales, para confrontar los enemigos de la revolución, que pretenden que el pueblo no reaccione".

Iemen, Jordània, Síria, Turquia i Afganistan

Iemen, Jordània, Síria, Turquia i Afganistan



AlQaida exigeix al Iemen que alliberi presos


AlQaida va segrestar el mes de març passat el vicecònsol saudita Abdala al Jaledi a la ciutat d'Aden, a l'Iemen. AlQaida va fer una trucada telefònica a l'ambaixada saudita a l'Iemen exigint que s'alliberi presos membres d'AlQaida empresonats a l'Aràbia Saudita. Segons un portaveu de la Seguretat del Ministeri la persona que va trucar ha estat identificada com Meshaal al Shaduji que ocupa el nombre 85 a la llista dels més buscats per les autoritats saudites.


El govern saudita diu que segueix la norma de no negociar amb terroristes i va exigir l'alliberament del seu diplomàtic, i per si de cas està coordinant-se amb l'Iemen. El vicecònsol saudita va ser segrestat el 28 de març davant de casa seva, ha estat un més dels segrestats, a l'Iemen se solen segrestar estrangers que són alliberats quan els segrestadors aconsegueixen el que demanen. El sud de l'Iemen s'ha convertit en un territori en què AlQaida ha instal•lat camps d'entrenament pels seus membres i es produeixen enfrontaments entre els terroristes d'AlQaida i les tropes iemenites.


Jordània i la Germandat Musulmana


El Parlament jordà va votar incloure un article a la legislació del país que prohibeix l'establiment al país de partits constituït sobre una “base religiosa”. És a dir, una llei que prohibeix els partits islamistes. 46 dels 83 diputats van votar afirmativament aquest projecte de llei. El Front d'Acció Islàmic, segons el seu líder Bani Rsheid, lluitarà contra l'aprovació de la llei “amb tots els mitjans al seu abast jurídic i polític”. Els jordans s'han acollonit veient el que succeeix als països del seu entorn i l'ascens de l'islamisme que s'està fent amb el poder poc a poc, i han volgut provar d'impedir que això arribi a passar al seu propi país.


Síria, Asad està cometent “pràcticament un genocidi”


Bashar al Asad continua assassinant el seu poble, a hores d'ara ja han mort més de 8000 persones. Les suaus protestes de la comunitat internacional i de la Lliga Àrab no estan sent escoltades pel dictador sirià. El viceministre israelià d'Exteriors, Danny Ayalon, creu que a Síria s'està cometent “pràcticament un genocidi”: “Quan tens l'exèrcit bombardejant amb artilleria els centres de les ciutats, ¿com pots dir-li?. I és indiscriminat, per descomptat. ¿Com pots anomenar-lo, sinó genocidi?”, va declarar Ayalon als periodistes. Ayalon creu que “la comunitat internacional hauria de ser capaç d'enviar un missatge més fort al règim sirià i efectiu que ha d'aturar les matances”. Com que les relacions entre Síria i Israel no han estat mai bones, de fet han estat en guerra tres vegades i encara que no hi hagi enfrontament armat ambdós països segueixen formalment en guerra. Ayalon critica la tebiesa de la comunitat internacional davant les matances que està cometen Asad a Síria, a mi em sorprèn que aquesta gent que tan crida contra Israel quan el Tzáhal mata un parell de terroristes de Hamàs i acusa a Israel d'estar cometen un genocidi estigui tan callada amb la conculcació permanent dels drets humans que es produeix a tots els països àrabs, Síria és un exemple escandalós, però Gaza tampoc es queda enrere.


Turquia: Detinguts colpistes


L'islamista primer ministre turc Recep Tayyip Erdogan està debilitant l'estament militar turc que tutelava el país des dels temps d'Ataturk. Han estat detinguts 12 militars que van donar un cop d'Estat l'any 1997, un cop d'Estat sense ni morts ni ferits, només va causar la caiguda del govern electe. La fiscalia d'Ankara va ordenar la detenció del general retirat Erol Ozkasnak, secretari general del Consell de Seguretat Nacional, un organisme format per militars i civils que tutelava les polítiques de seguretat de l'Estat turc. A més d'Ozkasnak han estat detinguts dos coronels retirats i nou coronels. Fa una setmana van ser detinguts alguns generals que van ser responsables del cop d'Estat que l'any 1997 que derrocà el govern islamista de Necmettin Erbakan. Erbakan era el mentor d'Erdogan. El cop d'Estat de 1997 va ser un pronunciament públic dels militars, no van dissoldre el Parlament ni suspendre la Constitució. Erdogan està colpejant l'estament militar molt durament, vol deixar els militars sense cap poder. En aquests moments hi ha obert un procés contra la xarxa colpista Ergenekon i contra els responsables del cop d'Estat de 1980. Un de cada 10 generals i almiralls turcs – uns 139 - en actiu ha estat empresonat sota l'acusació de conspirar contra el govern que presideix l'islamista Erdogan.


Soldats nord-americans es fan fotos amb trossos de talibans


L'exèrcit dels Estats Units ha ordenat investigar una sèrie d'incidents protagonitzats per soldats nord-americans que van fotografiar-se amb trossos de talibans. El febrer de l'any 2010 un escamot de soldats de la 82a Divisió aerotransportada van arribar a una comissaria de la policia afganesa de la província de Zabul que havia estat atacada per un insurgent amb explosius. Els soldats van fer-se fotos amb els policies afganesos i trossos del cadàver de l'insurgent: "els paracaigudistes van posar amb els policies afganesos, somrient mentre alguns sostenien les cames mutilades del cadàver". Segons el diari Los Angeles Times, aquest mateix escamot va ser enviat pocs mesos més tard per investigar les restes de tres insurgents que havien mort en una explosió accidental, segons els policies afganesos. Un portaveu de l'exèrcit dels Estats Units ha declarat que “posar per a fotografies amb cadàvers, al marge de propòsits oficials, és una violació de les normes de l'Exèrcit" perquè “tals accions no corresponen amb el que esperem dels nostres soldats". Los Angeles Times van rebre 18 fotografies d'un soldat que va demanar que es protegís la seva identitat i el diari diu que “després d'una consideració prudent, vam decidir que la publicació d'una petita però representativa selecció de les fotografies compleix amb la nostra obligació d'informar imparcialment sobre tots els aspectes de la missió a l'Afganistan". No és la primera vegada que apareixen imatges d'aquesta mena, fa uns mesos va aparèixer un vídeo de soldats de la Marina dels Estats Units pixant al damunt de cadàvers d'insurgents afganesos. La crema d'Alcorans a una base dels Estats Units a l'Afganistan va iniciar una onada de protestes que van causar una trentena de molts, i més recent és la matança perpetrada per un soldat nord-americà. El soldat que va entregar les fotos a Los Angeles Times va voler provar d'aquesta manera que s'havia trencat la cadena de comandament i que això és un risc per a la seguretat de les tropes.


Les guerres embruteixen els homes, deshumanitzen els enemics i es deshumanitzen ells mateixos, només perdent la seva humanitat pot entendre's que alguns decideixin autoimmolar-se en un mercat, una escola o un espai de culte i que altres decideixin pixar al damunt del cadàver d'un terrorista suïcida.


















Yemen, Jordania, Siria, Turquía y Afganistán


AlQaida exige a Yemen que libere presos


AlQaida secuestró el pasado mes de marzo el vicecónsul saudí Abdala al Jaled en la ciudad de Adén, en el Yemen. AlQaida hizo una llamada telefónica a la embajada saudí en el Yemen exigiendo que se libere presos miembros de AlQaida encarcelados en Arabia Saudí. Según un portavoz de la Seguridad del Ministerio la persona que llamó ha sido identificada como Meshaal al Shaduji que ocupa el número 85 a la lista de los más buscados por las autoridades saudíes.


El gobierno saudí dice que sigue la norma de no negociar con terroristas y exigió la liberación de su diplomático, y por si acaso está coordinándose con el Yemen. El vicecónsul saudí fue secuestrado el 28 de marzo frente a su casa, ha sido uno más de los secuestrados, al Yemen suelen secuestrar extranjeros que son liberados cuando los secuestradores consiguen lo que piden. El sur de Yemen se ha convertido en un territorio en el que AlQaida ha instalado campos de entrenamiento para sus miembros y se producen enfrentamientos entre los terroristas de AlQaida y las tropas yemeníes.


Jordania y la Hermandad Musulmana


El Parlamento jordano votó incluir un artículo en la legislación del país que prohíbe el establecimiento en el país de partidos constituido sobre una "base religiosa". Es decir, una ley que prohíbe los partidos islamistas. 46 de los 83 diputados votaron afirmativamente este proyecto de ley. El Frente de Acción Islámico, según su líder Bani Rsheid, luchará contra la aprobación de la ley "con todos los medios a su alcance jurídico y político". Los jordanos han acojonado viendo lo que sucede en los países de su entorno y el ascenso del islamismo que se está haciendo con el poder poco a poco, y han querido probar de impedir que eso llegue a pasar a su propio país.


Siria, Asad está cometiendo "prácticamente un genocidio"


Bashar al Asad continúa asesinando a su pueblo, a estas alturas ya han muerto más de 8000 personas. Las suaves protestas de la comunidad internacional y de la Liga Árabe no están siendo escuchadas por el dictador sirio. El viceministro israelí de Exteriores, Danny Ayalon, cree que en Siria se está cometiendo "prácticamente un genocidio": "Cuando tienes el ejército bombardeando con artillería los centros de las ciudades, ¿cómo puedes decirle?. Y es indiscriminado, por supuesto. ¿Cómo puedes llamarlo, sino genocidio? ", Declaró Ayalon a los periodistas. Ayalon cree que "la comunidad internacional debería ser capaz de enviar un mensaje más fuerte al régimen sirio y efectivo que debe detener las matanzas". Como las relaciones entre Siria e Israel no han sido nunca buenas, de hecho han estado en guerra tres veces y aunque no haya enfrentamiento armado ambos países siguen formalmente en guerra. Ayalon critica la tibieza de la comunidad internacional ante las matanzas que está cometen Asad en Siria, a mí me sorprende que esta gente que tan llamamiento contra Israel cuando el Tzahal mata un par de terroristas de Hamás y acusa a Israel de estar cometen un genocidio esté tan callada con la conculcación permanente de los derechos humanos que se produce en todos los países árabes, Siria es un ejemplo escandaloso, pero Gaza tampoco se queda atrás.


Turquía: Detenidos golpistas


El islamista primer ministro turco Recep Tayyip Erdogan está debilitando el estamento militar turco que tutelaba el país desde los tiempos de Ataturk. Han sido detenidos 12 militares que dieron un golpe de Estado en 1997, un golpe de Estado sin ni muertos ni heridos, sólo causó la caída del gobierno electo. La fiscalía de Ankara ordenó la detención del general retirado Erol Ozkasnak, secretario general del Consejo de Seguridad Nacional, un organismo formado por militares y civiles que tutelaba las políticas de seguridad del Estado turco. Además de Ozkasnak han sido detenidos dos coroneles retirados y nueve coroneles. Hace una semana fueron detenidos algunos generales que fueron responsables del golpe de Estado que en 1997 que derrocó al gobierno islamista de Necmettin Erbakan. Erbakan era el mentor de Erdogan. El golpe de Estado de 1997 fue un pronunciamiento público de los militares, no disolver el Parlamento ni suspender la Constitución. Erdogan está golpeando el estamento militar muy duramente, quiere dejar los militares sin ningún poder. En estos momentos hay abierto un proceso contra la red golpista Ergenekon y contra los responsables del golpe de Estado de 1980. Uno de cada 10 generales y almirantes turcos - unos 139 - en activo ha sido encarcelado bajo la acusación de conspirar contra el gobierno que preside el islamista Erdogan.


Soldados estadounidenses se hacen fotos con trozos de talibanes


El ejército de Estados Unidos ha ordenado investigar una serie de incidentes protagonizados por soldados estadounidenses que fotografiaron con trozos de talibanes. En febrero del año 2010 un pelotón de soldados de la 82 ª División aerotransportada llegaron a una comisaría de la policía afgana de la provincia de Zabul que había sido atacada por un insurgente con explosivos. Los soldados se hicieron fotos con los policías afganos y trozos del cadáver del insurgente: "los paracaidistas pusieron con los policías afganos, sonriendo mientras algunos sostenían las piernas mutiladas del cadáver". Según el diario Los Angeles Times, este mismo pelotón fue enviado pocos meses más tarde para investigar los restos de tres insurgentes que habían muerto en una explosión accidental, según los policías afganos. Un portavoz del ejército de Estados Unidos ha declarado que "posar para fotografías con cadáveres, al margen de propósitos oficiales, es una violación de las normas del Ejército" porque "tales acciones no corresponden con lo que esperamos de nuestros soldados ". Los Angeles Times recibieron 18 fotografías de un soldado que pidió que se protegiera su identidad y el diario dice que "después de una consideración prudente, decidimos que la publicación de una pequeña pero representativa selección de las fotografías cumple con nuestra obligación de informar imparcialmente sobre todos los aspectos de la misión en Afganistán ". No es la primera vez que aparecen imágenes de este tipo, hace unos meses apareció un video de soldados de la Marina de los Estados Unidos meando al encima de cadáveres de insurgentes afganos. La quema de Coranes en una base de Estados Unidos en Afganistán inició una ola de protestas que causaron una treintena de muchos, y más reciente es la matanza perpetrada por un soldado estadounidense . El soldado que entregó las fotos en Los Angeles Times quiso probar de esta manera que se había roto la cadena de mando y que esto es un riesgo para la seguridad de las tropas.


Las guerras embrutecen los hombres, deshumanizan a los enemigos y se deshumanizan ellos mismos, sólo perdiendo su humanidad puede entenderse que algunos decidan autoinmolarse en un mercado, una escuela o un espacio de culto y que otros decidan mear encima del cadáver de un terrorista suicida.

22 de gen. 2012

De l'ordre militar al caos islamista

De l'ordre militar al caos islamista



No és nou que la caiguda d'un règim autoritari o totalitari desemboqui en un caos social i polític i ens ha de preocupar que la caiguda del dictador militar Hosni Mubarak hagi convertit Egipte en un país caòtic del qual estan prenent el poder els islamistes.
Roben material radioactiu


Un contenidor amb material nuclear va ser robat de la central nuclear de Dabaa durant una onada de violentes protestes que va produir-se en aquesta central nuclear egípcia. Un altre contenidor va patir danys i també va desaparèixer part del seu contingut. El govern egipci va alertar les forces de seguretat i va demanar que equips d'experts ajudin a localitzar el material robat. Centenars de persones van manifestar-se per exigir la relocalització d'aquesta central nuclear encara en construcció. Els membres de les forces de seguretat i els manifestants van llançar-se pedres i una desena de persones van resultar ferides.


Aquest fet demostra el risc que països inestables social i políticament construeixin o disposin d'instal•lacions nuclears. La desaparició de material radioactiu és un assumpte molt seriós, no es tracta de qui entra en una fàbrica qualsevol i se'n du maquinària o matèries primeres o el producte emmagatzemat, el material radioactiu és molt perillós si no es manipula prenent precaucions. On està aquest material radioactiu?. A quines mans ha anat a parar?. Preocupa que algun grup terrorista islàmic hagi aprofitat o organitzat els aldarulls per poder apropiar-se del material radioactiu.
Els Germans Musulmans volen la presidència del Parlament egipci


El Partit Llibertat i Justícia, braç polític dels Germans Musulmans ha proposat a Muhammad Saad el Katatni pel càrrec de president del Parlament egipci, el Katatni és el secretari general d'aquest partit. El PLJ va obtenir la majoria dels vots en les passades eleccions. Els següents van ser el partit salafista Al Nur, el lliberal Partit Socialdemòcrata, el laic esquerranós Al Karama, l'islàmic moderat Reforma i Desenvolupament i l'islamista Construcció i Desenvolupament. Tots aquests partits van negociar el repartiment de càrrecs. La presidència del Parlament seria per a la primera força, el PLJ, i la segona i tercera força, Al Nur i Partit Socialdemòcrata, tindrien la vicepresidència. És evident que el Parlament egipci tindrà una majoria islamista. Caldrà veure si Egipte acabarà convertint-se en una república islàmica, quina serà la situació dels acords entre Egipte i Israel i si les relacions entre ambdós països, com influirà aquest biaix islàmic en el conflicte de l'Orient Mitjà, etc.


El temps i com van desenvolupant-se els fets a Egipte després de la caiguda de Mubarak planteja més dubtes i incògnites que certeses.










Del orden militar al caos islamista


No es nuevo que la caída de un régimen autoritario o totalitario desemboque en un caos social y político y debe preocuparnos que la caída del dictador militar Hosni Mubarak haya convertido Egipto en un país caótico del que están tomando el poder los islamistas.
Roban material radiactivo


Un contenedor con material nuclear fue robado de la central nuclear de Daba durante una ola de violentas protestas que se produjo en esta central nuclear egipcia. Otro contenedor sufrió daños y también desapareció parte de su contenido. El gobierno egipcio alertó a las fuerzas de seguridad y pidió que equipos de expertos ayuden a localizar el material robado. Cientos de personas se manifestaron para exigir la relocalización de esta central nuclear todavía en construcción. Los miembros de las fuerzas de seguridad y los manifestantes se lanzaron piedras y una decena de personas resultaron heridas.


Este hecho demuestra el riesgo de que países inestables social y políticamente construyan o dispongan de instalaciones nucleares. La desaparición de material radiactivo es un asunto muy serio, no se trata de quien entra en una fábrica cualquiera y se lleva maquinaria o materias primas o el producto almacenado, el material radiactivo es muy peligroso si no se manipula tomando precauciones. ¿Dónde está este material radiactivo?. En qué manos ha ido a parar?. Preocupa que algún grupo terrorista islámico haya aprovechado u organizado los disturbios para poder apropiarse del material radiactivo.
Los Hermanos Musulmanes quieren la presidencia del Parlamento egipcio


El Partido Libertad y Justicia, brazo político de los Hermanos Musulmanes ha propuesto a Muhammad Saad el Katatni por el cargo de presidente del Parlamento egipcio, el Katatni es el secretario general de este partido. El PLJ obtuvo la mayoría de los votos en las pasadas elecciones. Los siguientes fueron el partido salafista Al Nur, el liberal Partido Socialdemócrata, el laico izquierdista Al Karama, el islámico moderado Reforma y Desarrollo y el islamista Construcción y Desarrollo. Todos estos partidos negociaron el reparto de cargos. La presidencia del Parlamento sería para la primera fuerza, el PLJ, y la segunda y tercera fuerza, el Nur y Partido Socialdemócrata, tendrían la vicepresidencia. Es evidente que el Parlamento egipcio tendrá una mayoría islamista. Habrá que ver si Egipto acabará convirtiéndose en una república islámica, cuál será la situación de los acuerdos entre Egipto e Israel y si las relaciones entre ambos países, como influirá este sesgo islámico en el conflicto de Oriente Medio, etc.


El tiempo y como van desarrollándose los hechos en Egipto tras la caída de Mubarak plantea más dudas e incógnitas que certezas.

10 de gen. 2012

ISRAEL APAGARÀ ELS SEUS REACTORS NUCLEARS EN CAS DE GUERRA - L'ASCENS DE L'ISLAMISME FA PUJAR EL PREU DE LA LLUM A ISRAEL - A QUÈ JUGUEN ELS GERMANS MUSULMANS? - L'AVIÓ ESPIA ISRAELIÀ QUE “QUASI” VA SER ABATUT PELS TURCS - EHUD OLMERT JUTJAT PER CORRUPCIÓ

ISRAEL APAGARÀ ELS SEUS REACTORS NUCLEARS EN CAS DE GUERRA - L'ASCENS DE L'ISLAMISME FA PUJAR EL PREU DE LA LLUM A ISRAEL - A QUÈ JUGUEN ELS GERMANS MUSULMANS? - L'AVIÓ ESPIA ISRAELIÀ QUE “QUASI” VA SER ABATUT PELS TURCS - EHUD OLMERT JUTJAT PER CORRUPCIÓ




ISRAEL APAGARÀ ELS SEUS REACTORS NUCLEARS EN CAS DE GUERRA

Les centrals nuclears israelianes de Dimona i Nahal aturaran els seus reactors en cas de guerra per evitar, en cas que siguin atacades amb míssils i pateixin danys, que es produeixi una filtració radioactiva. Aquesta decisió va ser presa conjuntament pel comandament de rereguarda del Tzáhal i la comissió de l'energia atòmica d'Israel.

Creuen que el sistema integrat de míssils és perfectament capaç d'interceptar els míssils que puguin dirigir-se a Israel i que les instal•lacions nuclears estan molt ben fortificades, però reconeixen que qualsevol sistema defensiu pot ser penetrat, i davant d'aquesta possibilitat s'ha pres la decisió que l'activitat de les centrals nuclears s'aturarà en cas d'alerta de guerra i en cas que hi hagi atacs contra Israel.

S'estima que els atacs podrien venir de l'Iran, Síria, del sud del Líban controlat pel grup terrorista Hezbolà i de Gaza, des d'on actua Hamàs i altres grups terroristes palestins. Els atacs podrien ser realitzats mitjançant coets, míssils, avions tripulats o no tripulats. Iraq va atacar el reactor de Dimona l'any 1991 amb míssils SCUD però aquests míssils van fallar.
L'ASCENS DE L'ISLAMISME FA PUJAR EL PREU DE LA LLUM A ISRAEL

L'ascens de l'islamisme a Egipte està tenint per a Israel unes conseqüències negatives afegides ja que està fent pujar el preu de l'electricitat fins a uns preus rècord. Des de gener els israelians veuran com la seva factura elèctrica puja fins a un 24% degut a la interrupció del gas que subministrava Egipte que ha obligat als israelians a usar altres combustibles més cars (i contaminants).

Qui cregui a Occident que la caiguda de Mubarak i altres dictadors àrabs no tindrà conseqüències per a nosaltres que vagi prenent nota del que succeeix a Israel. Nosaltres també depenem del gas i derivats del petroli de països àrabs, el subministrament d'aquests productes pot veure's dificultat per la situació política i social d'aquells països i això pot provocar que els preus s'enfilin.

Des de fa mesos el gasoducte que creua el Sinaí per subministrar gas natural egipci a Israel ha patit diversos atemptats terroristes i les noves autoritats egípcies han decidit pujar el preu que ambdós països havien acordat.
A QUÈ JUGUEN ELS GERMANS MUSULMANS?

Els Germans Musulmans van anunciar que no reconeixerien el tractat de pau amb Israel sota cap circumstància i que el sotmetran a un referèndum va afirmar un dels líders d'aquest grup islamista dies després que els Germans Musulmans aconseguissin la meitat dels escons a les últimes eleccions. Segons Rashad al Bayumi, segon dirigent del grup islamista al-Hayat “estem autoritzats a demanar-li al poble o al parlament electe que expressi la seva opinió sobre el tractat i (esbrinar) si comprometrà la llibertat i la sobirania popular”. Continua dient aquest dirigent que “prendrem les mesures legals amb respecte als tractats de pau” i “per a mi, no és vinculant, en absolut. El poble expressarà la seva opinió en aquesta matèria”. Suposem que realment celebren el referèndum, i suposem que els egipcis decideixen que s'ha de respectar el tractat de pau amb Israel, ho respectaran els islamistes?. Suposem que els egipcis decideixen trencar el tractat de pau, pensen declarar la guerra a Israel?. Els islamistes consideren que “Israel és una entitat enemiga” i es neguen a reconèixer l'Estat d'Israel i consideren que Israel a més d'una “entitat enemiga” és un “ocupant criminal i explotador”. Al Bayumi va advertir que cap representant dels Germans Musulmans es reunirà mai amb els israelians. “Jo no em permetria a mi mateix – va dir Al Bayumi – asseure'm amb un criminal” o “no cooperarem amb Israel amb cap situació”. Segurament els israelians deuen respondre que ells tampoc s'asseurien amb criminals i per això mateix no s'asseurien amb Al Bayumi.

Poc després els Germans Musulmans van informar als Estats Units que respectaran els pactes internacionals signats pels governs egipcis anteriors, incloent-hi el tractat de pau amb Israel. Que hem de creure?. Diuen una cosa i la contrària. Tampoc és cap garantia que signin acords perquè aquesta gent són capaços de signar i desdir-se'n cinc minuts després.
L'AVIÓ ESPIA ISRAELIÀ QUE “QUASI” VA SER ABATUT PELS TURCS

Això és com aquella gent que diu que una dona està mig embarassada. O ho està o no ho està, però no pot estar mig embarassada. Aquest cas de l'avió espia israelià que quasi va ser abatut és semblant. Analitzem els fets. La notícia diu que els turcs van detectar un avió no tripulat israelià sobrevolant Turquia. Segons els turcs “l'avió no tripulat Heron fou detectat espiant les casernes militars a la província de Hatai Khan, al sud de Turquia”, a prop de la frontera amb Síria, “l'aeronau va estar planejant sobre les forces turques per capturar imatges de les bateries de míssils i els equips de radars”. Un oficial turc va veure una llum brillant i va demanar que identifiquessin l'aparell, quan va rebre la confirmació de la identitat els soldats turcs van abandonar les seves posicions per por a un atac. Mentrestant el radar turc anava seguint l'avió no tripulat i es va enviar dos F-16 per abatre'l però quan van arribar al lloc l'avió no tripulat israelià ja havia desaparegut. Evidentment no el van abatre, ni van “quasi” abatre'l, de fet el van veure de lluny i l'oficial va haver de consultar per saber que era. L'avió no tripulat Heron és un aparell de fabricació israeliana i Turquia en té una desena d'aquests aparells.
EHUD OLMERT JUTJAT PER CORRUPCIÓ

L'exprimer ministre israelià Ehud Olmert i 17 persones més seran jutjats pel delicte de suborn implicats en el cas “Holyland”. Apart d'Olmert també estan implicats l'exintendent de Jerusalem, Uri Lupolianski, y l'exdirector de l'Administració de Terres d'Israel, Yacov Efrati. Se'ls acusa d'haver donat o rebut suborns per tal d'aconseguir que varis projectes immobiliaris es poguessin desenvolupar. Aquest és el cas de corrupció més greu d'Israel.







ISRAEL APAGARÁ SUS REACTORES NUCLEARES EN CASO DE GUERRA - EL ASCENSO DEL ISLAMISMO HACE SUBIR EL PRECIO DE LA LUZ EN ISRAEL - QUÉ JUEGAN LOS HERMANOS MUSULMANES? - EL AVIÓN ESPÍA ISRAELÍ QUE "CASI" FUE ABATIDO POR TURCOS - Ehud Olmert JUZGADO POR CORRUPCIÓN



ISRAEL APAGARÁ SUS REACTORES NUCLEARES EN CASO DE GUERRA

Las centrales nucleares israelíes de Dimona y Nahal detendrán sus reactores en caso de guerra para evitar, en caso de ser atacadas con misiles y sufran daños, que se produzca una filtración radiactiva. Esta decisión fue tomada conjuntamente por el mando de retaguardia del Tzahal y la comisión de la energía atómica de Israel.

Creen que el sistema integrado de misiles es perfectamente capaz de interceptar los misiles que puedan dirigirse a Israel y que las instalaciones nucleares están muy bien fortificadas, pero reconocen que cualquier sistema defensivo puede ser penetrado, y ante esta posibilidad ha tomado la decisión que la actividad de las centrales nucleares se detendrá en caso de alerta de guerra y en caso de que haya ataques contra Israel.

Se estima que los ataques podrían venir de Irán, Siria, del sur del Líbano controlado por el grupo terrorista Hezbolá y de Gaza, desde donde actúa Hamás y otros grupos terroristas palestinos.Los ataques podrían ser realizados mediante cohetes, misiles, aviones tripulados o no tripulados. Irak atacó el reactor de Dimona en 1991 con misiles SCUD pero estos misiles fallaron.
EL ASCENSO DEL ISLAMISMO HACE SUBIR EL PRECIO DE LA LUZ EN ISRAEL

El ascenso del islamismo en Egipto está teniendo para Israel unas consecuencias negativas añadidas ya que está haciendo subir el precio de la electricidad hasta unos precios récord.Desde enero los israelíes verán como su factura eléctrica sube hasta un 24% debido a la interrupción del gas que suministraba Egipto que ha obligado a los israelíes a usar otros combustibles más caros (y contaminantes).

Quien crea en Occidente que la caída de Mubarak y otros dictadores árabes no tendrá consecuencias para nosotros que vaya tomando nota de lo que sucede en Israel. Nosotros también dependemos del gas y derivados del petróleo de países árabes, el suministro de estos productos puede verse dificultado por la situación política y social de aquellos países y esto puede provocar que los precios suban.

Desde hace meses el gasoducto que cruza el Sinaí para suministrar gas natural egipcio a Israel ha sufrido varios atentados terroristas y las nuevas autoridades egipcias han decidido subir el precio que ambos países habían acordado.
¿A QUÉ JUEGAN LOS HERMANOS MUSULMANES?

Los Hermanos Musulmanes anunciaron que no reconocerían el tratado de paz con Israel bajo ninguna circunstancia y que el someterán a un referéndum afirmó uno de los líderes de este grupo islamista días después de que los Hermanos Musulmanes lograran la mitad de los escaños en las últimas elecciones.Según Rashad al Bayumi, segundo dirigente del grupo islamista al-Hayat "estamos autorizados a pedirle al pueblo o el parlamento electo que exprese su opinión sobre el tratado y (averiguar) si comprometerá la libertad y la soberanía popular".Continúa diciendo este dirigente que "tomaremos las medidas legales con respecto a los tratados de paz" y "para mí, no es vinculante, en absoluto. El pueblo expresará su opinión en esta materia ". Supongamos que realmente celebran el referéndum, y suponemos que los egipcios deciden que se debe respetar el tratado de paz con Israel, lo respetarán los islamistas?.Supongamos que los egipcios deciden romper el tratado de paz, piensan declaró la guerra a Israel?. Los islamistas consideran que "Israel es una entidad enemiga" y se niegan a reconocer al Estado de Israel y consideran que Israel además de una "entidad enemiga" es un "ocupante criminal y explotador". En Bayumi advirtió que ningún representante de los Hermanos Musulmanes se reunirá nunca con los israelíes. "Yo no me permitiría a mí mismo - dijo el Bayumi - sentarme con un criminal" o "no cooperaremos con Israel con ninguna situación".Seguramente los israelíes deben responder que ellos tampoco se sentarían con criminales y por eso mismo no se sentarían con el Bayumi.

Poco después los Hermanos Musulmanes informaron los Estados Unidos que respetarán los pactos internacionales firmados por los gobiernos egipcios anteriores, incluyendo el tratado de paz con Israel. Que debemos creer?. Dicen una cosa y la contraria. Tampoco es ninguna garantía de que firmen acuerdos para que esta gente son capaces de firmar y desdecirse cinco minutos después.
EL AVIÓN ESPÍA ISRAELÍ QUE "CASI" FUE ABATIDO POR TURCOS

Esto es como esa gente que dice que una mujer está medio embarazada. O lo está o no lo está, pero no puede estar medio embarazada. Este caso del avión espía israelí que casi fue abatido es similar. Analizamos los hechos. La noticia dice que los turcos detectaron un avión no tripulado israelí sobrevolando Turquía. Según los turcos "el avión no tripulado Heron fue detectado espiando los cuarteles militares en la provincia de Hata Khan, al sur de Turquía", cerca de la frontera con Siria, "la aeronave estuvo planeando sobre las fuerzas turcas para capturar imágenes de las baterías de misiles y los equipos de radares ". Un oficial turco vio una luz brillante y pidió que identificaran el aparato, cuando recibió la confirmación de la identidad los soldados turcos abandonaron sus posiciones por temor a un ataque. Mientras el radar turco iba siguiendo el avión no tripulado y se envió dos F-16 para abatirlo pero cuando llegaron al lugar el avión no tripulado israelí ya había desaparecido. Evidentemente no lo abatieron, ni "casi" abatirlo, de hecho lo vieron de lejos y el oficial tuvo que consultar para saber que era. El avión no tripulado Heron es un aparato de fabricación israelí y Turquía tiene una decena de estos aparatos.
EHUD OLMERT JUZGADO POR CORRUPCIÓN

El ex primer ministro israelí Ehud Olmert y 17 personas más serán juzgados por el delito de cohecho implicados en el caso "Holyland". Aparte de Olmert también están implicados el exintendent de Jerusalén, Uri Lupolianski, y el ex director de la Administración de Tierras de Israel, Yacovar Efrata. Se les acusa de haber dado o recibido sobornos para conseguir que varios proyectos inmobiliarios se pudieran desarrollar. Este es el caso de corrupción más grave de Israel.