1 de des. 2010

Déu, lliura'm dels meus amics, que dels meus enemics m'ocuparé jo

Déu, lliura'm dels meus amics, que dels meus enemics m'ocuparé jo

La publicació a WIKILEAKS de tota mena d'informes està posant en entredit les relacions entre els Estats Units i els seus aliats ja que en molts dels documents es poden llegir comentaris sobre dirigents de països que són aliats dels Estats Units o que posen en clara evidència la col·laboració de les estructures polítiques i judicials per encobrir les activitats dels Estats Units, fins i tot en casos en què el més normal seria que cada país exigís responsabilitats als Estats Units en la mort de ciutadans de països aliats.

Un exemple serien les pressions als jutges espanyols amb la clara idea que no investiguessin casos com el de la mort del càmera de Telecinco José Couso que va morir quan un tanc nord-americà va disparar contra ell causant-li la mort.

Altres exemples serien informes que posen en dubte la salut mental de la presidenta de l'Argentina, Cristina Fernández de Kirchner, i evidencia les pressions dels govern dels Estats Units sobre els països de l'Amèrica llatina per afavorir els interessos comercials i estratègics dels Estats Units a la zona.

N'hi ha molts exemples més. Sobtadament apareix una ordre de busca i captura contra Julian Assange, fundador de Wikileaks, acusat per la policia sueca d'un delicte de violació que en aquests moments està en parador desconegut. La reacció de tots plegats ha sigut considerar que és un escàndol la divulgació de tots aquests documents, quan el que ens hauria d'escandalitzar són els fets que es descriuen en ells, les opinions que els serveis d'intel·ligència dels Estats Units tenen dels seus aliats o que els seus aliats mostrin aquesta submissió a la política dels Estats Units, i que acceptin sense piular que els Estats Units se'ls pixin directament a la boca.

Wikileaks

La familia Couso ve un posible delito de encubrimiento en las filtraciones de Wikileaks

Wikileaks filtra datos sobre Chávez y Cristina Fernández

WikiLeaks: Policía intensifica presión sobre Assange

Vídeo: EEUU presionó a España para frenar causas contra militares norteamericanos

Dios, líbrame de mis amigos, que de mis enemigos ocuparé yo

La publicación en Wikileaks de todo tipo de informes está poniendo en entredicho las relaciones entre Estados Unidos y sus aliados ya que en muchos de los documentos se pueden leer comentarios sobre dirigentes de países que son aliados de Estados Unidos o que ponen en clara evidencia la colaboración de las estructuras políticas y judiciales para encubrir las actividades de los Estados Unidos, incluso en casos en que lo normal sería que cada país exigiera responsabilidades a los Estados Unidos en la muerte de ciudadanos de países aliados.
Un ejemplo serían las presiones a los jueces españoles con la clara idea de que no investigaran casos como el de la muerte del cámara de Telecinco José Couso que murió cuando un tanque estadounidense disparó contra él causándole la muerte.
Otros ejemplos serían informes que ponen en duda la salud mental de la presidenta de Argentina, Cristina Fernández de Kirchner, y evidencia las presiones de los gobierno de los Estados Unidos sobre los países de América Latina para favorecer los intereses comerciales y estratégicos de los Estados Unidos en la zona.
Hay muchos ejemplos más. Repentinamente aparece una orden de busca y captura contra Julian Assange, fundador de Wikileaks, acusado por la policía sueca de un delito de violación que en estos momentos está en paradero desconocido. La reacción de todos ha sido considerar que es un escándalo la divulgación de todos estos documentos, cuando lo que nos debería escandalizar son los hechos que se describen en ellos, las opiniones que los servicios de inteligencia de los Estados Unidos tienen de sus aliados o que sus aliados muestren esta sumisión a la política de Estados Unidos, y que acepten sin rechistar que Estados Unidos se les meen directamente a la boca.