6 de set. 2015

ELECCIONS DEL 27-S


ELECCIONS DEL 27-S

 

 

 

 

 

El 27 de setembre se celebraran les eleccions al Parlament de Catalunya, l’l1 de setembre és la Diada, cada 11 de setembre és la Diada Nacional de Catalunya, i si vam unir el nord i el sud de Catalunya, si vam omplir la V (Diagonal – Gran Via de les Corts Catalanes), aquest any omplirem l’Avinguda Meridiana. També és el dia que comença la campanya electoral.

 

I com hem arribat a aquesta situació? Un 30 de setembre de 2005 el Parlament de Catalunya aprovava l’avantprojecte d’Estatut, un Estatut que substituïa l’anterior. Va ser enviat a les Corts espanyoles per a la seva negociació. Les Corts espanyoles li van passar el ribot (paraules literals de l’inefable Alfonso Guerra (PSOE)). El text resultant un cop aprovat va ser votat pels ciutadans de Catalunya i sancionat pel Cap de l’Estat. Mentrestant un generalot espanyol va fer un discurs invocant l’article vuitè de la Constitució si s’aprovava l’Estatut. En Rajoy (PP) va iniciar una campanya de recollida de signatures contra Catalunya i des del PP va llançar-se la campanya de boicot contra els productes catalans. El PP sense encomanar-se ni a Déu ni al diable va decidir que ells estaven pel damunt de tot i de tothom, van presentar un recurs davant el Tribunal Constitucional, un tribunal que tenia alguns membres amb el mandat acabat, que no van ser substituïts i algun membre va traspassar. Quatre anys van trigar els magistrats del TC a dictar sentència, entre viatges a Santo Domingo i anar a mirar curses de braus els va costar una mica trobar una estona per fer la feina que el PP i també algunes CCAA els havien encomanat. La sentència va ser escrita en un to que la podria haver signat Millán Astray o Queipo de Llano en ple estat d’ebrietat sense problemes.

 

Ni PSOE ni PP, tampoc els altres partits espanyolistes, entenen encara quina és la raó que l’independentisme hagi crescut, tampoc entenen que ens molestem quan ens diuen el nom del porc dia si i dia també. I això que ells han treballat per convèncer-nos que ens independitzem fins i tot més que els partits defensors de la independència. Intenten buscar arguments absolutament absurds. La culpa la té l’escola i l’immersió lingüística, que no explicaria com gent que fa molts anys que va deixar l’escola, que ja tenen una edat, s’hagin tornat independentistes. La culpa es TV3, quan el 80% dels mitjans que es veuen a Catalunya emeten des de Madrid i, si ens atenem a les tertúlies i informatius, són obertament espanyolistes i, catalanòfobs sense complexos. La realitat és que si vols tenir raons per desitjar la independència posa una televisió espanyola o escolta els polítics espanyols parlant sobre Catalunya, tindràs unes sobtades ganes de sortir al balcó del Palau de la Generalitat i proclamar la independència tu mateix.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ELECCIONES DEL 27-S

 

 

 

 

 

El 27 de septiembre se celebrarán las elecciones al Parlamento de Cataluña, el 1 de septiembre es la Diada, cada 11 de septiembre es el Diada Nacional de Cataluña, y si unimos el norte y el sur de Cataluña, si llenamos la V (Diagonal - Gran Vía de las Cortes Catalanas), este año llenaremos la Avenida Meridiana. También es el día que comienza la campaña electoral.

 

¿Y como hemos llegado a esta situación? Un 30 de septiembre de 2005 el Parlamento de Cataluña aprobaba el anteproyecto de Estatuto, un Estatuto que sustituía al anterior. Fue enviado a las Cortes españolas para su negociación. Las Cortes españolas le pasaron el cepillo (palabras literales del inefable Alfonso Guerra (PSOE)). El texto resultante una vez aprobado fue votado por los ciudadanos de Cataluña y sancionado por el Jefe del Estado. Mientras un generalote español hizo un discurso invocando el artículo octavo de la Constitución si se aprobaba el Estatuto. Rajoy (PP) inició una campaña de recogida de firmas contra Cataluña y desde el PP se lanzó la campaña de boicot contra los productos catalanes. El PP sin encomendarse ni a Dios ni al diablo decidió que ellos estaban por encima de todo y de todos, presentaron un recurso ante el Tribunal Constitucional, un tribunal que tenía algunos miembros con el mandato acabado, que no fueron sustituidos y algún miembro traspasó (falleció). Cuatro años tardaron los magistrados del TC a dictar sentencia, entre viajes a Santo Domingo e ir a mirar corridas de toros les costó un poco encontrar un rato para hacer el trabajo que el PP y también algunas CCAA les habían encomendado. La sentencia fue escrita en un tono que la podría haber firmado Millán Astray o Queipo de Llano en pleno estado de ebriedad sin problemas.

 
Ni PSOE ni PP, tampoco los otros partidos españolistas, entienden todavía cuál es la razón de que el independentismo haya crecido, tampoco entienden que nos molestamos cuando nos calumnian día sí y día también. Y eso que ellos han trabajado para convencernos de que nos independizamos incluso más que los partidos defensores de la independencia. Intentan buscar argumentos absolutamente absurdos. La culpa la tiene la escuela y la inmersión lingüística, que no contaría como gente que hace muchos años que dejó la escuela, que ya tienen una edad, se hayan vuelto independentistas. La culpa es de TV3, cuando el 80% de los medios que se ven en Cataluña emiten desde Madrid y, si nos atenemos a las tertulias e informativos, son abiertamente españolistas y, catalanófobos sin complejos. La realidad es que si quieres tener razones para desear la independencia pon una televisión española o escucha los políticos españoles hablando sobre Cataluña, tendrás unas repentinas ganas de salir al balcón del Palau de la Generalitat y proclamar la independencia tu mismo.