21 de des. 2008

Udols de la caverna mediàtica contra la compra d'Spanair per catalans

Udols de la caverna mediàtica contra la compra d'Spanair per catalans

Volia equivocar-me però ja m'ensumava que això passaria. La caverna mediàtica està començant a fer soroll perquè no els fa gràcia que Spanair acabi en mans d'un grup d'inversors catalans. Van fer soroll quan Gas Natural va voler comprar Endesa, ara fan soroll la possibilitat que Spanair sigui adquirida per catalans. Diuen que darrera d'aquest consorci hi és la Generalitat, cert, hi és. És preocupant que la premsa de l'altiplà castellà - tant cavernícola ella - continui promovent la catalanofòbia. Ja té pebrots que una premsa tant de dretes i partidària del liberalisme econòmic com la premsa cavernària de Madrid quan en una adquisició d'una empresa intervé una empresa catalana organitzin unes campanyes tant ferotges com la que van organitzar contra Gas Natural. Recordaré que en aquell ca van convertir en lema seu una frase dita en una reunió d'accionistes d'Endesa "antes alemana que catalana" mentre qui en aquell moment era president de la companyia - i després diputat pel PP i ministre interruptus d'economia - intentava vendre la companyia als alemanys d'E.on i el seu partit demanava que el govern aturés als malvats catalans de Gas Natural. Recordaré a Esperanza Aguirre - amb certs problemes amb la geografia - que preferia que Endesa fos una empresa nacional dirigida des de Düsseldorf - província de Madrid potser? - a ser dirigida "des de l'estranger", Barcelona. S'ha de dir que Spanair és una companyia que està en dificultats. Una Spanair dirigida des de Barcelona supliria els vols que Iberia - Líneas Aéreas de España - ha anat suprimint deixant el Prat amb vols secundaris. Ahora hay que seguir presionando al Estado para que entregue el aeroport de el Prat a la Genearalitat. En els últims anys Iberia - Líneas Aéreas de España (encara que hauriem de dir Líneas Aéreas de Madrid) - ha anat centrant els vols intercontinentals a Madrid i AENA seguint el model centralista no ha tingut altra idea que treure vols intercontinentals al Prat. Els aeroports són vitals per l'economia dels països i el nostre país té els seus aeroports en mans alienes al nostre país i a la nostra economia. Cal exigir que els aeroports catalans passin a ser dirigits des de Catalunya. Hi ha una empresa catalana que és propietària d'aeroports repartits per mig Món però no pot dirigir els del seu propi país perquè estan en mans d'un Ens públic alié a Catalunya.

Aullidos de la caverna mediática contra la compra de Spanair por catalanes
Quería equivocarme pero ya me olfateaba que eso pasaría. La caverna mediática está empezando a hacer ruido porque no les hace gracia que Spanair acabé en manos de un grupo de inversores catalanes. Hicieron ruido cuando Gas Natural quiso comprar Endesa, ahora hacen ruido la posibilidad de que Spanair sea adquirida por catalanes. Dicen que última de este consorcio es la Generalidad, cierto, es. Es preocupante que la prensa de la altiplanicie castellana - tanto cavernícola ella - continué promoviendo la catalanofobia. Ya tiene narices que una prensa tan de derechas y partidaria del liberalismo económico como la prensa cavernaria de Madrid cuando en una adquisición de una empresa interviene una empresa catalana organicen una campaña tan feroz como la que organizaron contra Gas Natural. Recordaré que en aquel caso convirtieron en lema suyo una frase dicha en una reunión de accionistas de Endesa "antes alemana que catalana" mientras quien en aquel momento era presidente de la
compañía - y después diputado por el PP y ministro interruptus de economía - intentaba vender la compañía a los alemanes de E.on y su partido pedía que el gobierno parase a los malvados catalanes de Gas Natural. Recordaré a Esperanza Aguirre - con ciertos problemas con la geografía - que prefería que Endesa fuese una empresa nacional dirigida desde Düsseldorf - provincia de Madrid quizá? - a ser dirigida "desde el extranjero", Barcelona. Se debe decir que Spanair es una compañía que está en dificultades. Una Spanair dirigida desde Barcelona supliría los vuelos que IBERIA - Líneas Aéreas de España - ha ido suprimiendo dejando el Prat con vuelos secundarios. Ahora hay que seguir presionando al Estado para que entregue el aeroport de el Prat a la Genearalitat. En los últimos años IBERIA - Líneas Aéreas de España (aunque deberíamos decir Líneas Aéreas de Madrid) - ha ido centrando los vuelos intercontinentales en Madrid y AENA siguiendo el modelo centralista no ha tenido otra idea que sacar vuelos intercontinentales a el Prado. Los aeropuertos son vitales por la economía de los países y nuestro país tiene sus aeropuertos en manos ajenas a nuestro país y a nuestra economía. Hay que exigir que los aeropuertos catalanes pasen a ser dirigidos desde Catalunya. Hay una empresa catalana que es propietaria de aeropuertos repartidos por medio Mundo pero no puede dirigir los de su propio país porque están en manos de uno Ente público ajeno a Catalunya.
Annex / Anexo:
Sembla que al PP tampoc li ha fet gràcia. Consorci de Turisme de Barcelona és una empresa mig privada i mig pública - Ajuntament de Barcelona - i Catalana d'Iniciatives - privada i Generalitat de Catalunya - són les dues empresses catalanes que aspiren a adquirir Spanair. Aquesta operació s'ha de veure com una inversió de futur que beneficiarà a Barcelona i Catalunya. Fa uns anys Air Madrid va enfonsar-se deixant a milers de passatgers abandonats a la seva sort. Air Madrid era una empresa amb una madrina molt especial: Esperanza Aguirre (Partit Popular), Presidenta de la Comunitat Autònoma de Madrid, que en el vídeo següent podreu veure que tenia un interés especial en una companyia que va acabar fent fallida.
Parece que al PP tampoco le ha hecho gracia. Consorci de Turisme de Barcelona es una empresa medio privada y medio pública - Ajuntament de Barcelona - y Catalana d'Iniciatives - privada y Generalitat de Catalunya - son las dos empresas catalanas que aspiran a adquirir Spanair. Esta operación se debe ver como una inversión de futuro que beneficiará a Barcelona y Catalunya. Hace unos años Air Madrid se hundió dejando a miles de pasajeros abandonados a su suerte. Air Madrid era una empresa con una madrina muy especial: Esperanza Aguirre (Partido Popular), Presidenta de la Comunidad Autónoma de Madrid, que en el vídeo siguiente podréis ver que tenía un interés especial en una compañía que acabó haciendo fallida.
Recomano veure els links subratllats / Recomiendo ver los links subrayados.