18 de des. 2008

El rei Joan Carles I i l'ós Mitrofan

El 28 d'octubre de 2006 Deia va publicar aquest fotomuntatge obra de José Antonio Rodríguez, Javier Ripa y Nicolás Juan Lococo on , com podeu veure a la imatge, apareixia el rei d'Espanya amb un ós mort - de nom Mitrofan - i una bota on es podia llegir: "Bodegas Cazalla, para sentirse como un Rey" i Gara va publicar l'article que duia per títol "Las tribulaciones del oso Yogui". L'origen d'aquest fotomuntatge i de l'article estaven basats en un fet real: el rei d'Espanya durant una estada a Rússia va participar en la cacera d'un ós al que previament havien entrompat.
El fet criticable hauria d'haver sigut que el rei hagués caçat un ós borratxo però la fiscalia va considerar que el que era greu era denunciar el fet mitjançant un article i un fotomuntatge. La fiscalia, sempre fidel defensora del valors que representa la monarquia espanyola va demanar 12 mesos de multa amb una quota diària de 30 €. El jutge, però, ha decidit absoldre els humoristes.

El 28 de octubre de 2006 Deia publicó este fotomontaje obra de José Antonio Rodríguez, Javier Ripa y Nicolás Juan Lococo donde , como podéis ver a la imagen, aparecía el rey de España con un oso muerto - de nombre Mitrofan - y un barril donde se podía leer: "Bodegas Cazalla, para sentirse como un Rey" y Gara publicó el artículo que llevaba por título "Las tribulaciones del oso Yogui". El origen de este fotomontaje y del artículo estaban basados en un hecho real: el rey de España durante una estancia a Rusia participó en la cacería de un oso al que previamente habían emborrachado. El hecho criticable debería haber sido que el rey hubiese cazado un oso borracho pero la fiscalía consideró que lo que era grave era denunciar el hecho mediando un artículo y un fotomontaje. La fiscalía, siempre fiel defensora del valores que representa la monarquía española, pidió 12 meses de multa con una cuota diaria de 30 €. El juez, sin embargo, ha decidido absolver los humoristas.