23 d’ag. 2010

Roben un Van Gogh al museu d'Egipte

Roben un Van Gogh al museu d'Egipte

Les roselles, de Van Gogh, ha sigut robat del museu de El Caire aquest dissabte passat, i ja és la segona vegada que passa. El quadre està valorat en 43 milions d'euros. Els lladres van poder aprofitar que els sistemes de seguretat del museu (càmeres i sistema de vigilància) estaven espatllats des de fa temps per perpetrar el robatori. El director del museu ha sigut destituït pel ministre de cultura egipci. Em fan gràcia els robatoris de pel·lícula en què ens presenten uns sofisticats sistemes d'alarmes que obliguen als lladres a carregar amb tota mena de dispositius tecnològics que contrarrestin les mesures de seguretat i a realitzar estranyes cabrioles penjats de fils. Sembla que la realitat és més cutre, generalment les mesures de seguretat dels museus tenen poc de sofisticat, i en aquest cas sembla que eren inexistents des de feia mesos, i generalment els lladres solen despenjar el quadre, posar-se'l sota el braç i sortir tot xano-xano per la porta. Quin poc glamour que té la realitat.


Roban un Van Gogh en el museo de Egipto

Las amapolas, de Van Gogh, ha sido robado del museo de El Cairo este sábado pasado, y ya es la segunda vez que pasa. El cuadro está valorado en 43 millones de euros. Los ladrones pudieron aprovechar que los sistemas de seguridad del museo (cámaras y sistema de vigilancia) estaban estropeados desde hace tiempo para perpetrar el robo. El director del museo ha sido destituido por el ministro de cultura egipcio. Me hacen gracia los robos de película en la que nos presentan unos sofisticados sistemas de alarmas que obligan a los ladrones a cargar con todo tipo de dispositivos tecnológicos que contrarrestar las medidas
de seguridad y realizar extrañas piruetas colgados de hilos. Parece que la realidad es más cutre, generalmente las medidas de seguridad de los museos tienen poco sofisticado, y en este caso parece que eran inexistentes desde hacía meses, y generalmente los ladrones suelen descolgar el cuadro, ponérselo bajo el brazo y salir todo pasito a pasito por la puerta. Qué poco glamour que tiene la realidad.