19 d’ag. 2010

Un toro salta la barrera i fereix un nen

Un toro salta la barrera i fereix un nen



Més enllà dels límits del Principat van posar-se fets uns basiliscos quan va aprovar-se la fi de les corrides de toros a Catalunya i ens han plogut tota mena d'insults i amenaces de boicots, és a dir, la reacció habitual del nacionalisme espanyol davant de qualsevol decisió presa a Catalunya.

Avui he vist unes imatges impactants. A la plaça de toros de Tafalla un toro ha saltat des de l'arena i s'ha enfilat a la grada deixant ferides entre 30 i 40 persones, entre aquestes hi ha un nen de 10 anys que estava presenciant un concurs de “recortadores”.
El cirurgià de la plaça de toros de Tafalla va donar el part de ferits i va dir que “"el que més em preocupa és el nen, pot tenir una hemorràgia interna. Ens ha dit que l'ha trepitjat el toro i la gent". El nen de 10 anys va ser ingressat a la UCI de pediatria de l'Hospital Virgen del Camino amb un traumatisme abdominal important amb afectació hepàtica però està conscient i estable. Segons el pare les lesions del seu fill són degudes a que el nen va ser envestit per la gent que fugia del toro i pèl propi toro.
El que jo voldria saber és que feia un nen de 10 anys en una plaça de toros, creia que hi havia normes que limitaven l'edat d'entrada a determinats espectacles, clar que la inconsciència sembla que porta a casos com el d'un altre pare – segons va poder-se veure durant un “encierro” – que va portar al seu fill, no a veure-ho sinó a participar.
No és el primer cop que un toro fa córrer als sàdics que havien anat a veure com el mataven.






Vídeo: Un toro salta cerco y hiere a 30 personas





Un toro salta la barrera y hiere a un niño

Más allá de los límites del Principado se pusieron hechos unos basiliscos cuando se aprobó el fin de las corridas de toros en Cataluña y nos han llovido todo tipo de insultos y amenazas de boicots, es decir, la reacción habitual del nacionalismo español ante cualquier decisión tomada en Cataluña. Hoy he visto unas imágenes impactantes. En la plaza de toros de Tafalla un toro ha saltado desde la arena y se ha subido a la grada dejando heridas entre 30 y 40 personas, entre ellas un niño de 10 años que estaba presenciando un concurso de "recortadores" .
El cirujano de la plaza de toros de Tafalla dio el parte de heridos y dijo que "" lo que más me preocupa es el niño, puede tener una hemorragia interna. Nos ha dicho que lo ha pisado el toro y la gente " . El niño de 10 años fue ingresado en la UCI de pediatría del Hospital Virgen del Camino con un traumatismo abdominal importante con afectación hepática pero está consciente y estable. Según el padre las lesiones de su hijo son debidas a que el niño fue embestido por la gente que huía del toro y por el propio toro.
Lo que yo quisiera saber es que hacía un niño de 10 años en una plaza de toros, creía que había normas que limitaban la edad de entrada a determinados espectáculos, claro que la inconsciencia parece que lleva a casos como el de un otro padre - según se pudo ver durante un "encierro" - que llevó a su hijo, no a verlo sino a participar.
No es la primera vez que un toro hace correr a los sádicos que habían ido a ver cómo lo mataban.

2 comentaris:

zel ha dit...

Molt greu pels ferits, i més pel nen, però noi, quan he vist el toro sublevat he pensat, coi, que n'aprenguin, sóc dolenta?

Jaume C. i B. ha dit...

No, no ets dolenta, si fossis dolenta jo també ho seria perquè penso el mateix.
A la meva àvia materna l'única cosa que li agradava de les corrides de toros era quan el toro saltava la barrera i pujava a la graderia.
El que em sembla una inconsciència és la presència de nens dins d'una plaça de toros, al marge que consideri que les corrides de toros haurien de desaparèixer ja.