El corredor mediterrani
Si penseu que es tracta d’un senyor mediterrani que es dedica a córrer ja us puc dir que aneu errats, el corredor mediterrani és una línia de ferrocarril que des de la frontera amb França recorreria Catalunya, el País Valencià (Comunitat Valenciana), Múrcia i Andalusia fins a Algeciras. Quatre Comunitats Autònomes, onze províncies, amb un total de 1300 quilòmetres de llarg i en traçat d’ample internacional que serviria tant pels trens de passatgers com pels de mercaderies.
El cost és de 51.300.000.000 d’euros i està prevista la seva entrada en servei cap al 2020. Malgrat que sigui vital per l’economia ja veieu que gaire pressa no té l’Estat, fins i tot quan aquest corredor mediterrani és considerat prioritari per la Unió Europea, necessari per aquelles Comunitats Autònomes que en faran ús, però l’Estat espanyol tot i saber els beneficis que n’obtindria mesura aquest assumpte amb la mentalitat del segle XIX, i considera que és perillós donar massa poder econòmic a determinats territoris i que aquests es comuniquin eficient i directament entre ells sense passar per Madrid. Sorprèn que una via considerada vital i prioritària no només no s’hagi construït encara, sinó que està previst que entri en servei el 2020, això sempre que no hi hagi retards o que el govern espanyol de torn no decideixi canvia d’idea. Encara no fa tants dies el govern espanyol plantejava la construcció d’un corredor que entraria des de la frontera francesa per Aragó i dubtava entre aquest corredor i el mediterrani. Fixeu-vos en la xarxa tant de carreteres com de ferrocarril de l’Estat espanyol, és radial, tot parteix de Madrid, tot es dirigeix cap a Madrid. La línia de ferrocarril que uneix Barcelona amb València és en alguns trams de via única, i per allà passen mercaderies i passatgers. Les autopistes que van de Barcelona a València són de peatge, de peatges hauria de dir, i si no vaig errat és la més cara. Si ara anar a València amb l’Euromed suposa tres hores de viatge, quan existeixi el corredor mediterrani i es pugui fer en AVE el viatge durarà 1 hora 50 minuts. El president de la Generalitat de Catalunya, Artur Mas ha dit que “Si algun sector pot contribuir a superar les dificultats actuals és precisament la nostra capacitat de sortir a l’exterior. Aquesta és la nostra aorta econòmica, la nostra artèria principal que ens ha de connectar amb Europa i amb el Món”. No ho digui gaire sort això que el corredor és la nostra aorta econòmica que encara ens la tallaran, i tampoc digui que ens servirà per connectar-nos a Europa, això la gent de l’Altiplà ho podrien entendre malament. El ministre de Foment del govern espanyol José Blanco ha dit que “aquesta és la Espanya en xarxa que volem, una Espanya on no hi hagi quilòmetre 0, una Espanya en la que cada punt del país sigui centre i no perifèria”. No creieu que repeteix excessivament “Espanya”?, tot un exercici d’espanyolisme redundant quan simplement podria haver dit que construiran una xarxa que per primera vegada no serà radial., és a dir, no passarà per Madrid.
Vídeo: CORREDOR DEL MEDITERRANI - JOSÉ BLANCO Y ARTUR MAS
http://www.youtube.com/watch?v=rzIh_d-RXMA
El corredor mediterráneo
Si cree que se trata de un señor mediterráneo que se dedica a correr ya os puedo decir que vaya errados, el corredor mediterráneo es una línea de ferrocarril que desde la frontera con Francia recorrería Cataluña, Comunidad Valenciana (Comunidad Valenciana), Murcia y Andalucía hasta Algeciras. Cuatro Comunidades Autónomas, once provincias, con un total de 1300 kilómetros de largo y en trazado de ancho internacional que serviría tanto para los trenes de pasajeros como los de mercancías. El coste es de 51300 millones de euros y está prevista su entrada en servicio hacia 2020. A pesar de que sea vital para la economía ya veis que mucha prisa no tiene el Estado, incluso cuando este corredor mediterráneo es considerado prioritario por la Unión Europea, necesario para aquellas Comunidades Autónomas que lo usarán, pero el Estado español todo y saber los beneficios que obtendría medida este asunto con la mentalidad del siglo XIX, y considera que es peligroso dar demasiado poder económico en determinados territorios y que éstos se comuniquen eficiente y directamente entre ellos sin pasar por Madrid. Sorprende que una vía considerada vital y prioritaria no sólo no se haya construido aún, sino que está previsto que entre en servicio en 2020, ello siempre que no haya retrasos o que el gobierno español de turno no decida cambia de idea. No hace tantos días el gobierno español planteaba la construcción de un corredor que entraría desde la frontera francesa por Aragón y dudaba entre este corredor y el mediterráneo. Fijaos en la red tanto de carreteras como de ferrocarril del Estado español, es radial, todo parte de Madrid, todo se dirige hacia Madrid. La línea de ferrocarril que une Barcelona con Valencia es en algunos tramos de vía única, y por allí pasan mercancías y pasajeros. Las autopistas que van de Barcelona a Valencia son de peaje, de peajes debería decir, y si no me equivoco es la más cara. Si ahora ir a Valencia con el Euromed supone tres horas de viaje, cuando exista el corredor mediterráneo y se pueda hacer en AVE el viaje durará 1 hora 50 minutos. El presidente de la Generalitat de Cataluña, Artur Mas ha dicho que "Si algún sector puede contribuir a superar las dificultades actuales es precisamente nuestra capacidad de salir al exterior. Esta es nuestra aorta económica, nuestra arteria principal que nos ha de conectar con Europa y con el Mundo ". No lo diga mucha suerte eso que el corredor es nuestra aorta económica que todavía nos la cortarán, y tampoco diga que nos servirá para conectarnos a Europa, eso la gente del Altiplano lo podrían entender mal. El ministro de Fomento del gobierno español José Blanco dijo que "esta es la España en red que queremos, una España donde no haya kilómetro 0, una España en la que cada punto del país sea centro y no periferia". No creéis que repite excesivamente "España"?, Todo un ejercicio de españolismo redundante cuando simplemente podría haber dicho que construirán una red que por primera vez no será radial., Es decir, no pasará por Madrid.
2 comentaris:
A mi em costa molt prendre'm el Mas seriosament, la veritat, no m'encomana confiançani seriositat, què vols que et digui...
Artur Mas és un polític, pot dir una cosa i la contrària. Els polítics viuen de fer declaracions, moltes vegades el que diuen és el de menys.
Publica un comentari a l'entrada