5 de set. 2012

Sant Pere de Torelló i Vilassar de Dalt

Sant Pere de Torelló i Vilassar de Dalt 

El Ple municipal de Sant Pere de Torelló va votar per unanimitat declarar-se “territori català lliure”. Les lleis espanyoles seran provisionalment vigents fins que el Parlament de Catalunya “dicti noves lleis catalanes”. Aquest dilluns l’Ajuntament va celebrar un ple extraordinari amb un únic punt a l’ordre del dia, la declaració d’independència de Catalunya. Aquesta moció va ser aprovada per unanimitat del ple municipal. El ple insta el Parlament de Catalunya a sotmetre a votació la declaració unilateral d’independència en el termini de dos mesos. L’alcalde ha estat amenaçat pel periodista ultradretà Enrique de Diego (AD) que demanava la seva detenció. Altres municipis han anat afegint-se i com va succeir amb la votació del dret a decidir que va començar a Arenys de Munt i que va anar estenent-se per tot Catalunya, la declaració de “territori català lliure” que s’ha iniciat a Sant Pere de Torelló pot convertir-se en una onada de declaracions en els mateixos termes que tard o d’hora arribarà a tots els municipis.
Mentrestant l’Ajuntament de Vilassar de Dalt ha decidit que no penjarà la bandera espanyola del balcó. L’alcalde de Vilassar de Dalt, Xavier Godàs (GEDV) ha decidit desobeir l’Estat que li ordenava penjar la bandera. Godàs va enviar una carta a la delegació del govern espanyol dient-los que del balcó de l’Ajuntament només penjaran la Senyera i la bandera del municipi. El subdelegat del govern espanyol, Emilio Ablanedo, va demanar a l’alcalde que pengés la bandera espanyola, el grup municipal del PP va presentar una moció per demanar que es pengés la bandera espanyola que tots els altres regidors van rebutjar.



Sant Pere de Torelló y Vilassar de Dalt

El Pleno municipal de Sant Pere de Torelló votó por unanimidad declararse "territorio catalán libre". Las leyes españolas serán provisionalmente vigentes hasta que el Parlamento de Cataluña "dicte nuevas leyes catalanas". Este lunes el Ayuntamiento celebró un pleno extraordinario con un único punto en el orden del día, la declaración de independencia de Cataluña. Esta moción fue aprobada por unanimidad del pleno municipal. El pleno insta al Parlamento de Cataluña a someter a votación la declaración unilateral de independencia en el plazo de dos meses. El alcalde ha sido amenazado por el periodista ultraderechista Enrique de Diego (AD) que pedía su detención. Otros municipios han ido añadiendo y como sucedió con la votación del derecho a decidir que comenzó en Arenys de Munt y que fue extendiéndose por toda Cataluña, la declaración de "territorio catalán libre" que se ha iniciado a Sant Pere de Torelló puede convertirse en una ola de declaraciones en los mismos términos que tarde o temprano llegará a todos los municipios.
Mientras el Ayuntamiento de Vilassar de Dalt ha decidido que no colgará la bandera española del balcón. El alcalde de Vilassar de Dalt, Xavier Godàs (GEDV) ha decidido desobedecer al Estado que le ordenaba colgar la bandera. Godàs envió una carta a la delegación del gobierno español diciéndoles que el balcón del Ayuntamiento sólo colgarán la Senyera y la bandera del municipio. El subdelegado del Gobierno, Emilio Ablanedo, pidió al alcalde que colgara la bandera española, el grupo municipal del PP presentó una moción para pedir que se colgara la bandera española que todos los demás concejales rechazaron.

2 comentaris:

Patric ha dit...

Bien, si todos los representantes de un territorio municipal están de acuerdo en proclamarse “territorio libre de Catalunya”…lo considero un triunfo de los principios…! Lo importante es, creo yo, que realmente estén todos de acuerdo y no exista ni una sola discrepancia…

Jaume C. i B. ha dit...

Ha sido una moción aprobada por el Pleno municipal, todos los concejales han votado SI. Además ese día tenían todo el pueblo atento y toda la sesión fue transmitida por Internet en directo, además de la presencia de muchos medios de comunicación, algunos extranjeros. También Calldetenes y posteriormente otros municipios han ido aprobando mociones similares.