13 d’abr. 2012

Polèmica a la Setmana Santa de Mataró

Polèmica a la Setmana Santa de Mataró

La Setmana Santa de Mataró ha estat esquitxada per una polèmica relacionada amb la Legió. En la processó del Silenci de Dissabte Sant va participar un grup d’exlegionaris. La presència d’aquests exlegionaris, segons la comissió de Setmana Santa no estava prevista, “no constava en el programa d’activitats consensuades”, segons la comissió i responsabilitzen l’entitat organitzadora d’aquella processó, la germandat Nostra Senyora de la Soledat, encara que la comissió considera que la germandat “no va valorar la repercussió, ni les lectures que hi hauria” ni que la desfilada dels legionaris “pretengués que això es convertís en un acte d’ostentació militar” però que no hi va haver intenció d’ofendre. La Setmana Santa sol ser una època de l’any en què es veuen escenes que semblen d’altres èpoques, en realitat ho són, però deixant al marge les processons en la seva vessant religiosa, les representacions de la Passió, etc. també hi ha de vegades escenes xocants. Veure uns legionaris i tota la seva parafernàlia portant una creu és una escena estranya, i fer-ho a Catalunya on aquestes exhibicions, no les religioses sinó les militars,  provoquen cert refús, especialment les exhibicions de militars espanyols encara més.







Polémica en la Semana Santa de Mataró

La Semana Santa de Mataró ha sido salpicada por una polémica relacionada con la Legión. En la procesión del Silencio de Sábado Santo participó un grupo de ex legionarios. La presencia de estos ex legionarios, según la comisión de Semana Santano estaba prevista, "no constaba en el programa de actividades consensuadas", segúnla comisión y responsabilizan la entidad organizadora de aquella procesión, la hermandad Nuestra Señora de la Soledad , aunque la comisión considera que la hermandad "no valoró la repercusión, ni las lecturas que habría" ni que el desfile de loslegionarios "pretendiera que esto se convirtiera en un acto de ostentación militar" pero que no hubo intención de ofender. La Semana Santa suele ser una época del año en que se ven escenas que parecen de otras épocas, en realidad lo son, pero dejando al margen las procesiones en su vertiente religiosa, las representaciones de la Pasión,etc. también hay a veces escenas chocantes. Ver unos legionarios y toda suparafernalia llevando una cruz es una escena extraña, y hacerlo en Cataluña dondeestas exhibiciones, no las religiosas sino las militares, provocan cierto rechazo, especialmente las exhibiciones de militares españoles aún más.

3 comentaris:

patriciaroijonas ha dit...

Creo que es muy impresionante como algunos países en Latinoamérica celebran la semana santa, por ejemplo muestran también a los legionarios romanos. Entiendo que en España no es así, pero quedé sorprendida con la marcha romana en Guatemala..

patriciaroijonas ha dit...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KGwZO-ED5Ms

Jaume C. i B. ha dit...

Es que no me expliqué bien, los legionarios motivo de la polémica no se refiere a legionarios romanos, aquí en Catalunya les solemos llamar "armats", y existen en muchas procesiones, también en España. Los legionarios de los que hablo son miembros de una unidad del ejército español que llaman legionarios, una especie de tropas coloniales.
http://estaticos.elmundo.es/elmundo/imagenes/2012/04/11/barcelona/1334162621_0.jpg