El Síndic de Greuges i el CIE de la Zona Franca
Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Catalunya va anunciar que tenia previst investigar la mort d’un intern del Centre d’Internament per a estrangers (CIE) de la Zona Franca. El Síndic de Greuges va advertir el passat desembre que al CIE s’hi donaven les condicions per haver-hi maltractaments. El Síndic demanarà a l’Administració General de l’Estat que aclareixi els fets que van produir-se la matinada del 5 de gener: Un jove de 21 anys va morir d’un infart de miocardi. Aquesta mort ha provocat que diverses plataformes de defensa dels drets humans i de suport als immigrants protestessin demanant el tancament del CIE. Segons va dir el Síndic davant el Parlament de Catalunya el dia 27 de desembre al CIE es donen les condicions per a què es produeixin maltractaments com l’amuntegament d’interns, va demanar als responsables del CIE que actuïn per impedir que el CIE acabi convertint-se en un centre penitenciari que en principi no és. Els fets li han acabat donant la raó, malauradament dues setmanes després d’aquestes paraules moria un jove internat en aquest centre d’internament d’estrangers. El Síndic ha denunciat que va sol·licitar al delegat del govern espanyol a Catalunya (“virrei”), Joan Rangel, i aquest va ignorar la sol·licitud. El Síndic pot investigar els fets però sent el CIE jurisdicció del Govern Central, el Síndic no té autoritat per emetre cap resolució, en aquest assumpte correspondria al Defensor del Poble Espanyol. Ara, la delegada del govern espanyol a Catalunya és Llanos de Luna, que està molt ocupada empaitant alcaldes que no volen penjar l’estanquera, i per a ella segurament, l’estanquera és massa important per perdre el temps mirant que no es morin en estranyes circumstàncies uns quans estrangers. El defensor del poble espanyol està massa lluny, algú hauria d’informar del que passa al CIE i que trobi una estoneta per anar a fer una ullada.
El Síndic de Greuges y el CIE de la Zona Franca
Rafael Ribó, Síndic de Greuges de Cataluña anunció que tenía previsto investigar la muerte de un interno del Centro de Internamiento para extranjeros (CIE) de la ZonaFranca. El Síndic de Greuges advirtió el pasado diciembre que el CIE se daban las condiciones para haber malos tratos. El Síndic pedirá a la Administración General del Estado que aclare los hechos que se produjeron la madrugada del 5 de enero: Un joven de 21 años murió de un infarto de miocardio. Esta muerte ha provocado que varias plataformas de defensa de los derechos humanos y de apoyo a los inmigrantes protestaran pidiendo el cierre del CIE. Según dijo el Síndic ante el Parlamento de Cataluña el día 27 de diciembre en el CIE se dan las condiciones para que se produzcan malos tratos como el hacinamiento de internos, pidió a los responsables del CIE que actúen para impedir que el CIE acabe convirtiéndose en un centro penitenciario lo que en principio no es. Los hechos le han acabado dando la razón,desgraciadamente dos semanas después de estas palabras moría un joven internado en este centro de internamiento de extranjeros. El Síndic ha denunciado que solicitó al delegado del gobierno español en Cataluña ("virrey"), Joan Rangel, y este ignoró lasolicitud. El Síndic puede investigar los hechos pero siendo el CIE jurisdicción del Gobierno Central, el Síndic no tiene autoridad para emitir ninguna resolución, en este asunto correspondería al Defensor del Pueblo Español. Ahora, la delegada del gobierno español en Cataluña es Llanos de Luna, que está muy ocupada persiguiendo alcaldes que no quieren colgar la estanquera, y para ella seguramente, la estanquera es demasiado importante para perder el tiempo mirando que no se mueran en extrañas circunstancias unos cuantos extranjeros. El defensor del pueblo español está demasiado lejos, alguien debería informarle de lo que pasa en el CIE y que encuentre un ratito para ir a echar un vistazo.
2 comentaris:
Qué es el CIE?
CIE: Centro de Internamiento de Extranjeros, no llega a ser una cárcel pero lo parece. Los extranjeros ilegales son enviados ahí como paso previo a su expulsión.
Publica un comentari a l'entrada