27 de set. 2012

Si Bèlgica es dividís

Si Bèlgica es dividís

Bèlgica viu una profunda crisi política, han estat més de 400 dies sense poder formar govern pels complicats equilibris polítics, però també podria arribar a trencar-se degut a les pèssimes relacions entre flamencs (llengua neerlandesa) i valons (llengua francesa). Si Bèlgica es dividís es crearien dos Estats nous al centre d’Europa, i això tindria unes conseqüències afegides. Els dos nous Estats serien Valònia amb capital a Brussel·les i Flandes (Brussel·les). Si a aquests dos nous Estats se’ls aplica tracte que a Catalunya si s’independitza d’Espanya poden trobar-se amb dos nous països fora de la Unió Europea, que comparteixen capital, Brussel·les, que és la capital de la Unió Europea també, i que seria la capital de la UE no sent part de la UE.

 

 

 

 

Si Bélgica se dividiese

Bélgica vive una profunda crisis política, han sido más de 400 días sin poder formar gobierno por complicados equilibrios políticos, pero también podría llegar a romperse debido a las pésimas relaciones entre flamencos (lengua neerlandesa) y valones (lengua francesa). Si Bélgica se dividiera se crearían dos Estados nuevos en el centro de Europa, y esto tendría unas consecuencias añadidas. Los dos nuevos Estados serían Valonia con capital en Bruselas y Flandes (Bruselas). Si a estos dos nuevos Estados se les aplica trato que en Catalunya si se independiza de España pueden encontrarse con dos nuevos países fuera de la Unión Europea, que comparten capital, Bruselas, que es la capital de la Unión europea también, y que sería la capital de la UE no siendo parte de la UE.

9 comentaris:

Patric ha dit...

Entiendo que en Bélgica pueden existir problemas de gobierno reales que pueden hacer pensar en división, pero creo que un conflicto político no culmina necesariamente en una separación de pueblos, especialmente cuando la capital de Bélgica es considerada la capital política de la UE y la sede de muchas instituciones europeas, la OTAN entre ellas; “es además uno de los centros de negocios más importantes del mundo y está situada en el corazón de un mercado económico abierto de más de 500 millones de personas”., no puedo creer que quieran dividir eso….Tienen al parecer un buen nivel de vida además..

Jaume C. i B. ha dit...

Lo que he querido planetear es que la Unión Europea puede encontrarse en una encrucijada si se cumpliera lo que dicen los políticos españoles. Según estos políticos españoles si Catalunya se independiza se queda fuera de la UE y del euro. Y según palabras de un ministro español eso sería por toda la eternidad porqué el España nunca aceptaría que Catalunya entrara en la UE. Entonces tampoco podrían votar favorablemente en el caso de Escocia. Y si no aceptan a Catalunya y Escocia por independizarse tampoco podrían aceptar a Flandes y Valonia. Quiero recordar que Flandes y Valonia, los dos principales territorios que conforman la actual Bélgica comparten capital. Si Bélgica como tal desaparece ya que se separan sus dos principales territorios y en su lugar aparecen dos nuevos países con Bruselas como capital, que en justa correspondencia no podrían ser miembros de la UE como no lo son Catalunya y Escocia porqué España se opone, la UE se encontraría con un problema serio, su capital, la capital de la UE es Bruselas, estaría situada fuera de la UE. El problema importante no va a ser que Catalunya y Euskadi se independicen, y que pueda suceder lo mismo con Valonia y Flandes, el problema de la UE es la actitud irracional de España.

Maria Boix ha dit...

Espanya no pot votar a favor de cap altre perquè quedaria molt malament. La CE ignora Espanya i proposa començar a negociar el preingrés de Kosova a la UE (l'11 d'octubre). És casualitat? A mi em sembla que no. La UE veu el problema que té amb Espanya i, crec que moltes coses canviaran.

Yeagov, hi ha una cosa que no entenc del teu comentari, poden dos països tenir la mateixa capital?

Jaume C. i B. ha dit...

T'ho comento aquí perquè el Twitter no permet explicar gaires coses.
Els anys 60 hi va haver un intent d'annexionar la província de Lleida a l'Aragó i una part de la de Tarragona per donar a l'Aragó una sortida al mar. Aquest assumpte el van impulsar personatges importants de Lleida molt pròxims al règim franquista. El tema va ser filtrat i sembla que allò va posar punt i final a un pla que suposava sacrificar part del territori català en favor de l'Aragó.

Maria Boix ha dit...

Ara que ho dius, recordo haver-ho escoltat. Espero que ho puguem solucionar d'alguna altra manera. Sóc descendent d'un poblet de Lleida i d'una ciutat de Tarragona i em sabria molt greu perdre-les.

Jaume C. i B. ha dit...

Si no van perpetrar aquesta barbaritat quan podien fer-ho perquè no van tenir pebrots, ja et puc dir que ara si que no ho faran.
Però sovint entrant a diverses webs podem llegir comentaris en aquest sentit.

Jaume C. i B. ha dit...

És una bona pregunta la que m'has fet. Poden dos països tenir la mateixa capital?. Sabem que Valònia i Flandes tenen Brussel·les com a capital però Brussel·les i la seva zona circundant és la zona de la comunitat de parla germana. És a dir que Brussel·les podria convertir-se en la capital d'almenys tres països, a més de la UE.
Només conec un altre cas conflictiu en aquesta línia, Jerusalem, capital d'Israel i que els palestins reclamen com a capital del futur Estat palestí.

Maria Boix ha dit...

Ho deies tu més amunt: "Quiero recordar que Flandes y Valonia, los dos principales territorios que conforman la actual Bélgica comparten capital." I m'ha sobtat.

Quin embolic! El que no sé és com s'ho fan.

Jaume C. i B. ha dit...

Abans d'escriure l'article vaig buscar informació tot i que aquesta informació ja la coneixia però necessitava confirmar-la.
Podríem trobar-nos que una sola ciutat fos la capital dels dos països ressultants d'un procés de secessió, més del que quedés de Bèlgica i de la pròpia Unió Europea. La situació belga no és gens senzilla, van trigar a poder formar govern més d'un any, un govern no gaire estable.