14 d’ag. 2012

La naturalesa de l’escorpí

La naturalesa de l’escorpí 

Coneixeu la faula de l’escorpí i la tortuga?. Una tortuga anava a creuar un riu, quan començava a ficar-se a l’aigua se li apropà un escorpí que li va demanar a la tortuga que li permetés creuar damunt d’ella perquè no sabia nedar. La tortuga desconfiava de l’escorpí perquè és verinós i poc de fiar, i va negar-s’hi. L’escorpí va prometre que seria bo i que no picaria la tortuga amb el seu fibló. L’escorpí va insistir, i tot i que la tortuga no es refiava gens va acabar acceptant. L’escorpí va enfilar-la damunt la closca de la tortuga. Quan la tortuga havia nedat uns metres i es trobaven al mig del riu l’escorpí va picar al coll de la tortuga amb el seu fibló.

-Que has fet?. M’has enverinat i ara morirem tots dos – digué la tortuga.

-Ho sento, no he pogut contenir-me, aquesta és la meva naturalesa – respongué l’escorpí.

La tortuga va morir pels efectes del verí i l’escorpí va morir ofegat.

La tortuga és Catalunya, l’escorpí és Espanya. Aquest escorpí que portem damunt la closca fa molt de temps ens ha demostrat que no podem confiar en la seva paraula, l’escorpí ens va clavant el seu fibló i dient que no ho tornarà a fer perquè no ens desempalleguem d’ell, però o ens en desempalleguem o el seu verí ens acabarà matant.





La naturaleza del escorpión 

¿Conocéis la fábula del escorpión y la tortuga?. Una tortuga iba a cruzar un río, cuando empezaba a meterse en el agua se le acercó un escorpión que le pidió a la tortuga que le permitiera cruzar encima de ella porque no sabía nadar. La tortuga desconfiaba del escorpión porque es venenoso y poco de fiar, y se negó. El escorpión prometió que sería bueno y que no picaría la tortuga con su aguijón. El escorpión insistió, y aunque la tortuga no se fiaba nada terminó aceptando. El escorpión trepó la sobre la caparazón de la tortuga. Cuando la tortuga había nadado unos metros y se encontraban en medio del río el escorpión picó en el cuello de la tortuga con su aguijón.

-Que has hecho?. Me has envenenado y ahora moriremos los dos - dijo la tortuga.

-Lo siento, no he podido contenerme, ésta es mi naturaleza - respondió el escorpión.

La tortuga murió por los efectos del veneno y el escorpión murió ahogado.

La tortuga es Cataluña, el escorpión es España. Este escorpión que llevamos encima del caparazón hace mucho tiempo nos ha demostrado que no podemos confiar en su palabra, el escorpión nos clava su aguijón y dice que no lo volverá a hacer porque que no nos deshagamos de él, pero o nos deshacemos de él o su veneno nos acabará matando.