9 de nov. 2011

Estafant turistes, encara?

Estafant turistes, encara?



Vaig anar a Montjuïc, com he fet moltes vegades, i vaig entrar a l'Estadi Olímpic Lluís Companys per fer algunes fotos. Vaig apropar-me a la tenda de records que hi ha dins de l'Estadi. Continua havent en els aparadors records andalusos com figuretes de flamenques, els famosos “toritos” i al•lusions taurines.


Fixeu-vos en les imatges que il•lustren aquest article denúncia. En altres tendes de records de la ciutat de Barcelona podem veure el mateix, a més dels típics vestits de farbalans andalusos, i referències taurines de tota mena. Han desaparegut els barrets mexicans, almenys dels aparadors, mai he entès que feien els barrets mexicans a les tendes de records de Barcelona, tampoc entenc que hi fan els vestits de farbalans andalusos en una tenda de records de la ciutat de Barcelona, i encara menys perquè a les tendes de records barcelonines encara venen records de temàtica taurina quan la ciutat de Barcelona ja fa uns quants anys que va proclamar-se antitaurina i que el nostre país ha abolit aquesta barbaritat.


Ens hauria d'avergonyir que els turistes quan se'n van de Catalunya creguin que això és Sevilla. Catalunya és prou rica en productes i imatges per oferir-li als estrangers, no cal que siguem tan carallots de disfressar-nos del que no som per fer gràcia.




Farà un parell d'anys estava gravant sardanes davant de la Catedral de Barcelona, mentre gravava vaig adonar-me que al meu costat una noia estrangera mirava embadalida com la gent feia les rotllanes que anaven creixent mentre els dansaires de totes les edats feien els curts i els llargs al ritme de la Cobla. Segurament aquella noia es va sorprendre de veure una cosa de la que no li havien parlat o de la que no havia llegit enlloc.










Estafando turistas, ¿aún?


Fui a Montjuïc, como he hecho muchas veces, y entré en el Estadi Olímpic Lluís Companys para hacer algunas fotos. Me acerqué a la tienda de recuerdos que hay dentro del estadio. Sigue habiendo en los escaparates recuerdos andaluces como figuras de flamencas, los famosos "toritos" y alusiones taurinas.


Fijaos en las imágenes que ilustran este artículo denuncia. En otras tiendas de recuerdos de la ciudad de Barcelona podemos ver lo mismo, además de los típicos trajes de flamenca andaluces, y referencias taurinas de todo tipo. Han desaparecido los sombreros mexicanos, al menos de los escaparates, nunca he entendido que hacían los sombreros mexicanos en las tiendas de recuerdos de Barcelona, tampoco entiendo que hacen los trajes de flamenca andaluces en una tienda de recuerdos de la ciudad de Barcelona, y aún menosporque en las tiendas de recuerdos barcelonesas aunque venden recuerdos de temática taurina cuando la ciudad de Barcelona ya hace unos cuantos años que se proclamó antitaurina y que nuestro país ha abolido esta barbaridad.


Nos debería avergonzar que los turistas cuando se van deCataluña crean que esto es Sevilla. Cataluña es bastante rica en productos e imágenes para ofrecerle a los extranjeros, no es necesario que seamos tan idiotas de disfrazarnos de lo que no somos para hacer gracia.


Hará un par de años estaba grabando sardanas delante de la Catedral de Barcelona, mientras grababa me di cuenta de que a mi lado una chica extranjera miraba embelesada como la gente hacía los corrillos que iban creciendo mientras los danzantes de todas las edades hacían los cortos y los largos al ritmo de la Cobla. Seguramente esa chica se sorprendió de ver algo de lo que no le habían hablado o de la que no había leído ninguna parte.

2 comentaris:

desencanto ha dit...

sardanes o la esencia de ser català catalana?

Jaume C. i B. ha dit...

Crec que vendre "toritos" en una ciutat i un país que s'han declarat antitaurins és absurd, i crec que a casa nostra tenim prou elements que ens representen per no haver de recórrer als d'altres països.