7 de nov. 2011

Campanya electoral.(I)

Campanya electoral.(I)


Ha començat la campanya electoral que conclourà el dia 20 de novembre.

Ja és curiós que haguem d'anar a votar un 20-N, data oficial de la defunció de l'oncle Paquito en unes eleccions que el Partit Popular - partit hereu de la ideologia d'aquell general baixet amb veu de xiulet i aficionat a inaugurar pantans, pescar balenes i signar sentències de mort - guanyarà per majoria absoluta.

Divendres començar la campanya electoral oficialment però ja fa molt de temps que els partits polítics, especialment el PP, estan fent campanya, només que ells diuen precampanya. He escrit altres vegades que ja que els partits estan tot l'any fent campanya electoral i que seria d'agrair que durant les 3 setmanes de campanya oficial els polítics haurien de deixar-nos descansar.

I dirà algú que la campanya és útil per conèixer els programes electorals dels partits i els candidats. Bé, els candidats ja fa temps que sabem qui són, però algú recorda quins són els eixos dels programes electorals de cadascun dels partits?.

Programa electoral no vol dir posar a parir a l'oponent, clar que això queda divertit. Diguem-ho clarament: la majoria de la població s'avorreix o s'adorm si surt un polític explicant el programa electoral, la gent vol que els candidats converteixin els mítings electorals en un híbrid entre el “club de la comèdia” i el “Sálvame” i Operación Trinfo. És a dir, els polítics en campanya explicaran acudits dolent i sense gràcia, diran el nom del porc dels oponents i haurem d'escoltar cançons (in)oblidables i (im)prescindibles. Que no ens passi res.



Campaña electoral. (I)

Ha comenzado la campaña electoral que concluirá el día 20 de noviembre.

Ya es curioso que tengamos que ir a votar un 20-N, fecha oficial del fallecimiento del tío Paquito en unas elecciones que el Partido Popular - partido heredero de la ideología de aquel general bajito con voz de pito y aficionado a inaugurar pantanos, pescar ballenas y firmar sentencias de muerte - ganará por mayoría absoluta.

Viernes empezar la campaña electoral oficialmente pero ya hace mucho tiempo que los partidos políticos, especialmente el PP,están haciendo campaña, sólo que ellos dicen precampaña. He escrito otras veces que ya que los partidos están todo el año haciendo campaña electoral y que sería de agradecer que durante las 3 semanas de campaña oficial los políticos deberían dejarnos descansar.

Y dirá alguien que la campaña es útil para conocer los programas electorales de los partidos y los candidatos. Bueno, los candidatos ya hace tiempo que sabemos quienes son, ¿pero alguien recuerda cuáles son los ejes de los programas electorales de cada partido?.

Programa electoral no significa poner a parir al oponente, claro que eso queda divertido. Digámoslo claramente: la mayoría de la población se aburre o se duerme si sale un político explicando el programa electoral, la gente quiere que los candidatos conviertan los mítines electorales en un híbrido entre el "club dela comedia" y el "Sálvame "y Operación trinfo. Es decir, los políticos en campaña explicarán chistes malos y sin gracia, insultarán los oponentes y deberemos escuchar canciones (in)olvidables y (im)prescindibles. Que no nos pase nada.

4 comentaris:

Patric ha dit...

Entiendo que esta campaña está dirigida para llevar a cabo las elecciones a Cortes generales, y servirán para renovar los 350 escaños del Congreso de los Diputados y 208 de los 264 escaños del Senado y participan ademáss de los dos partidos mayoritarios, el PSOE y el PP, muchos otros partidos, coaliciones y grupos.

Jaume C. i B. ha dit...

Estas elecciones se han avanzado por el agotamiento del gobierno y a la crisis. Al gobierno se le habían acabado las ideas, lo que no quiere decir que el principal partido de la oposición y seguro ganador de las próximas elecciones tenga realmente alguna idea para salir de la crisis.

Lobby ha dit...

Si noi, cap d'ells, ni en el cara a cara han explicat de manera clara que pensen fer per superar la crisi i acabar amb l'atur.
El pitjor de tot és que no ho saben, no tenen cap idea per crear llocs de feina.

Jaume C. i B. ha dit...

El debat l'han acceptat perquè tots dos sabien que si s'hi negaven això els podria fer perdre vots perquè els seus potencials votants pensarien que tenen por, però ha estat un debat en que apart dels retrets mutus entre ambdòs candidats no hi ha hagut ni una idea clara, només ambigüitats.
Com molt bé dius no tenen idees de com crear feina però tampoc per solucionar tota la resta de problemes.