5 de set. 2010

Vuelo IL-8714

Vuelo IL-8714

“Vuelo IL-8714” és una minisèrie que ha emés Telecinco basada en l'accident a l'aeroport de Barajas d'un avió d'Spanair fa dos anys enrere en què van morir 154 persones. Els familiars de les víctimes de l'accident han intentat impedir l'emissió de la minisèrie perquè consideren que és una ofensa a les persones que van morir aquell dia. Una de les famílies, la família Rojo que va perdre dos fills, un net i la nora han intentat impedir l'emissió presentant una denúncia contra Telecinco mentre que l'Associació d'Afectats va iniciar una campanya de recollida de firmes contra l'emissió fins que conclogui la investigació oficial. Comprenc a les famílies de les víctimes de l'accident i entenc que considerin ofensiu que Telecinco emeti una sèrie basada en l'accident, generalment aquesta cadena tracta qualsevol tema amb poc o cap tacte, només cal veure els seus programes propis que tots provoquen vergonya aliena, des dels magazins i programes del cor fins als informatius sensacionalistes. El conseller delegat de la cadena diu que “és bo que es parli d'aquests temes per que no es repeteixin”. Del tema hauran de parlar els que saben del tema, tot i així continuaran produint-se accidents aeris per molt que en parlem. El problema en aquest cas és què qui parla del tema, Telecinco, no és precisament una cadena que destaqui per tocar els temes d'una manera gaire honesta i acurada. A Telecinco el que li va es treure draps bruts de folklòriques, pujar al pedestal de la fama a personatges infumables i fer informatius sensacionalistes, tractar un tema seriós i tan delicat com el d'una tragèdia no és recomanable que ho toqui aquesta cadena.

Vuelo IL-8714

"Vuelo IL-8714" es una miniserie que ha emitido Telecinco basada en el accidente en el aeropuerto de Barajas de un avión de Spanair hace dos años atrás en el que murieron 154 personas. Los familiares de las víctimas del accidente han intentado impedir la emisión de la miniserie porque consideran que es una ofensa a las personas que murieron ese día. Una de las familias, la familia Rojo que perdió dos hijos, un nieto y su nuera han intentado impedir la emisión presentando una denuncia contra Telecinco mientras que la Asociación de Afectados inició una campaña de recogida de firmas contra la emisión hasta que concluya la investigación oficial. Comprendo a las familias de las víctimas del accidente y entiendo que consideren ofensivo que Telecinco emita una serie basada en el accidente, generalmente esta cadena trata cualquier tema con poco o ningún tacto, sólo hay que ver sus programas propios que todos provocan vergüenza ajena, desde los magazines y programas del corazón hasta los informativos sensacionalistas. El consejero delegado de la cadena dice que "es bueno que se hable de estos temas para que no se repitan". Del tema deberán hablar los que saben del tema, aún así continuarán produciéndose accidentes
aéreos por mucho que hablemos. El problema en este caso es que quien habla del tema, Telecinco, no es precisamente una cadena que destaque por tocar los temas de una manera muy honesta y cuidadosa. A Telecinco lo que le va es sacar trapos sucios de folklóricas, subir al pedestal de la fama a personajes infumables y hacer informativos sensacionalistas, tratar un tema serio y tan delicado como el de una tragedia no es recomendable que lo toque esta cadena.