9 d’abr. 2011

Salvem el Cacaolat -->(#salvemcacaolat)(#salvemelcacaolat)

Salvem el Cacaolat (#salvemcacaolat) (#salvemelcacaolat)

Per a qui no ho sàpiga Cacaolat és la marca d'un batut de xocolata amb llet. Però és molt més que això, molts hem crescut prenent Cacaolat i ens dol veure que aquest magnífic batut pogués desaparèixer com demostra la campanya de twitter amb el hashtag #salvemcacaolat i #salvemelcacaolat. I no desapareixerà perquè hagi perdut clients, podria desaparèixer perquè l'empresa que el fabrica va caure en mans d'aquest especulador que és José María Ruiz Mateos. Un personatge que fa quasi 30 anys va veure com tot el hòlding empresarial que havia construït -- RUMASA -- era intervingut pel govern per unes pràctiques poc honestes, llavors molta gent va creure que allò havia estat una acció més política que econòmica. Mentre Ruiz Mateos es passejava pels tribunals disfressat de Superman tractant de guanyar-se el favor de la ciutadania i presentant-se com la víctima del govern socialista, anava preparant-se per reconstruir el seu hòlding desmantellat fent el mateix que va causar que li fos intervinguda aquella RUMASA i ara en veiem les conseqüències d'aquestes pràctiques d'aquest personatge. El temps ha demostrat que aquest individu és un especulador, no una víctima del govern de torn, les veritables víctimes són les empreses que han caigut en les seves mans. La situació és greu. Des de fa uns dies no podem trobar Cacaolat als prestatges dels supermercats perquè l'empresa no té diners per comprar els envasos. Ara per ara només podem consumir Cacaolat als bars. Com ha succeït que aquesta empresa que té el 90% del mercat d'aquest tipus de producte a Catalunya es trobi en aquest atzucac?. Doncs perquè va caure en mans de Ruiz Mateos i la seva camarilla. La Nueva Rumasa de l'empresari Ruiz Mateos va descapitalitzar Cacaolat perquè necessitaven diners per a continuar fent créixer el hòlding Nueva Rumasa. Seria bo que alguna empresa catalana del sector lacti adquirís aquesta marca. Per moltes raons Cacaolat mereix ser salvada de les mans de Ruiz Mateos: perquè és una marca històrica, perquè molts hem crescut bevent Cacaolat, pels treballadors que no tenen cap culpa que un producte que és ven pugui desaparèixer perquè el propietari és un barrut.

Salvemos el Cacaolat (#salvemcacaolat) (#salvemelcacaolat)

Para quien no lo sepa Cacaolat es la marca de un batido de chocolate con leche. Pero es mucho más que eso, muchos hemos crecido tomando Cacaolat y nos duele ver que este magnífico batido pudiera desaparecer como demuestra la campaña de twitter con los hashtag #salvemcacaolat y #salvemelcacaolat. Y no desaparecerá porque haya perdido clientes, podría desaparecer para que la empresa que lo fabrica cayó en manos de este especulador que es José María Ruiz Mateos. Un personaje que hace casi 30 años vio como todo el hólding empresarial que había construido - RUMASA -era intervenido por el gobierno para unas prácticas poco honestas, entonces mucha gente creyó que lo había sido una acción más política que económica. Mientras Ruiz Mateos se paseaba por los tribunales disfrazado de Superman tratando de ganarse el favor de la ciudadanía y presentándose como la víctima del gobierno socialista, iba preparándose para reconstruir su holding desmantelado haciendo lo mismo que causó que le fuera intervenida aquella RUMASA y ahora vemos las consecuencias de estas prácticas de este personaje. El tiempo ha demostrado que este individuo es un especulador, no una víctima del gobierno de turno, las verdaderas víctimas son las empresas que han caído en sus manos. La situación es grave. Desde hace unos días no podemos encontrar Cacaolat los estantes de los supermercados porque la empresa no tiene dinero para comprar los envases. Hoy por hoy sólo podemos consumir Cacaolat los bares. Como ha sucedido que esta empresa que tiene el 90% del mercado de este tipo de producto en Cataluña se encuentre en este callejón sin salida?. Pues porque cayó en manos de Ruiz Mateos y su camarilla. La Nueva Rumasa del empresario Ruiz Mateos descapitalizar Cacaolat porque necesitaban dinero para continuar haciendo crecer el holding Nueva Rumasa. Sería bueno que alguna empresa catalana del sector lácteo adquiriera esta marca. Por muchas razones Cacaolat merece ser salvada de las manos de Ruiz Mateos: porque es una marca histórica, porque muchos hemos crecido bebiendo Cacaolat, los trabajadores que no tienen ninguna culpa de que un producto que se vende pueda desaparecer porque el propietario es un caradura.

2 comentaris:

Patric ha dit...

Lo primero que pensé ante la frase salvemos el cacaolat fue en los osos pandas... no tiene relación pero pensé en eso. Cuando se habla de salvar algo siempre pienso en las especies que se extinguen y el oso panda es mi preferido.

Espero pues que no desaparezca cacaolat, si es tan rico e histórico, porque una empresa no tiene dinero para los envases y porque su propietario es un caradura como dices tú.

Jaume C. i B. ha dit...

Todo se resume en el hecho de que era una empresa que por diversos avatares acabó en manos de este personaje siniestro llamado Ruíz Mateos. Parece ser que los propietarios originales intentando abrir nuevos mercados fuera de Catalunya hicieron unas inversiones que les acabó obligando a vender la marca a CLESA, empresa que fue adquirida por RuíZ Mateos, éste para poder seguir ampliando su hólding descapitalizó algunas empresas, entre estas está Cacaolat, y ahora la empresa tiene dificultades para adquirir los envases para poder servir sus productos.