11 d’abr. 2011

Majoria absoluta de la corruptocràcia


Majoria absoluta de la corruptocràcia



A les properes eleccions municipals i autonòmiques un centenar dels candidats que es presenten estan imputats per algun delicte de corrupció, d’aquest centenar el 50% són del Partit Popular, el 35% del PSOE, el percentatge restant queda repartit entre CiU, Coalició Canària i Izquierda Unida. Per tant, si que és cert que el PP té majoria absoluta, majoria absoluta en corrupció. I això és només perquè no governen arreu, però ja podem veure el model de govern que pretén estendre el PP a aquelles institucions que encara no han estat governades per ells.València i Madrid concentren el gruix dels casos de corrupció lligats al cas Gürtel. Mentrestant el candidat a president d’un govern del PP, Mariano Rajoy juga a la puta i la ramoneta amb la corrupció. Aclarim una cosa que vull que quedi molt clara, no crec que ell (Rajoy) s’hagi corromput, del que si se’l pot acusar és que malgrat alguna vegada ha parlat de codis de conducta o codis ètics que havien de servir per acabar amb els casos de corrupció sembla que no s’atreveix a agafar l’escombra per fer fora del PP als corruptes, i quan se li pregunta sobre casos concrets o persones concretes es posa a tocar el violí com si el tema no tingués a veure amb les seves responsabilitats com a (presumpte) líder del Partit Popular.No voldria pensar que la proposta de Rajoy era acabar amb la corrupció als altres partits perquè el PP tingui el monopoli en el tema. Rajoy no ha estat capaç de posar ordre en el partit, sembla que té menys autoritat que la gavina del logotip del partit. En una reunió recent algú va intentar posar damunt de la taula la llista del PP per a les Corts Valencianes que té una desena d’imputats a la llista, començant pel cap de llista Francisco Camps. Aquest algú que crec que va ser Soraya Sáenz de Santamaría o Dolores de Cospedal va haver de deixar-ho córrer, els imputats per delicte de corrupció de la llista valenciana gaudeixen d’alguna butlla especial que els eximeix de ser honestos.




Mayoría absoluta de la corruptocracia



En las próximas elecciones municipales y autonómicas un centenar de los candidatos que se presentan están imputados por algún delito de corrupción, de este centenar el 50% son del Partido Popular, el 35% del PSOE, el porcentaje restante queda repartido entre CiU, Coalición Canaria e Izquierda Unida. Por lo tanto, si que es cierto que el PP tiene mayoría absoluta, mayoría absoluta en corrupción. Y eso es sólo porque no gobiernan todo, pero ya podemos ver el modelo de gobierno que pretende extender el PP en aquellas instituciones que aún no han sido gobernadas por ellos. Valencia y Madrid concentran el grueso de los casos de corrupción ligados al caso Gürtel. Mientras el candidato a presidente de un gobierno del PP, Mariano Rajoy juega a la puta y la Ramoneta con la corrupción. Aclaremos una cosa que quiero que quede muy clara, no creo que él (Rajoy) se haya corrompido, lo que si se le puede acusar es que a pesar alguna vez ha hablado de códigos de conducta o códigos éticos que debían servir para acabar con los casos de corrupción parece que no se atreve a coger la escoba para echar del PP a los corruptos, y cuando se le pregunta sobre casos concretos o personas concretas se pone a tocar el violín como si el tema no tuviera que ver con sus responsabilidades como (presunto) líder del Partido Popular. No quisiera pensar que la propuesta de Rajoy era acabar con la corrupción a los demás partidos para que el PP tenga el monopolio en el tema.Rajoy no ha sido capaz de poner orden en el partido, parece que tiene menos autoridad que la gaviota del logotipo del partido. En una reunión reciente alguien intentó poner sobre la mesa la lista del PP para las Cortes Valencianas que tiene una decena de imputados en la lista, empezando por la cabeza de lista Francisco Camps. Ese alguien que creo que fue Soraya Sáenz de Santamaría o Dolores de Cospedal que dejarlo correr, los imputados por delito de corrupción de la lista valenciana gozan de alguna bula especial que les exime de ser honestos.

2 comentaris:

Patric ha dit...

Me parece sorprendente y vergonzoso que todos los candidatos estén involucrados en casos de corrupción. Yo no votaría por ellos.

Jaume C. i B. ha dit...

Que se presenten candidatos imputados por delitos de corrupción es muy grave, pero que estos candidatos sean votados me parece aún peor.
Hace tiempo que me planteo a que se debe que en algunas zonas de España los candidatos corruptos - especialmente de la derecha - sean votados pese a estar imputados. Parece ser que en la derecha española se considera que la corrupción es algo para lo que tienen bula.