7 d’abr. 2011

Eurodiputats barruts

Eurodiputats barruts

Els nostres eurodiputats continuen esforçant-se en avergonyir-nos, van votar en contra d'una moció que proposava que els nostres representants al Parlament Europeu viatgin en classe turista, no en primera classe com fan ara. La majoria dels Eurodiputats van votar-hi en contra. Dels 50 eurodiputats espanyols només van votar a favor de viatjar en classe turista els eurodiputats catalans Ramón Tremosa (CiU), Oriol Junqueras (ERC), Raúl Romeva (ICV) y la mallorquina Rosa Estarás (PP); tres catalans i una mallorquina, curiós. Els diputats de PP, PSOE i UPYD van votar en contra, exceptuant l'eurodiputada Estarás. Després de l'escàndol PSOE i UPYD van considerar que era millor abstenir-se. Els Eurodiputats cobren 10500 euros mensuals i tenen les despeses de viatge pagades. Després de fer-se públic que la majoria dels eurodiputats espanyols havien votat en contra de la moció els termes “pocavergonyes” i “barruts” han estat els qualificatius més habituals que els internautes han dirigit als eurodiputats. Per a molts partits polítics el Parlament Europeu és el seu cementiri d'elefants particular, és a dir, allà envien a aquells dirigents que ja no tenen res que aportar, així podran tenir una bona pensió. Però almenys podrien tenir la decència de fer acte de presència. Un exemple seria Mayor Oreja de qui se sap que de tant en tant apareix per dir alguna bajanada de la mida d'un campanar i després desapareix. Fent referència a la votació ha volgut justificar-se dient que els que han votat a favor de viatjar en classe turista per reduir despeses ho fan per raons electoralistes. Crec que si el PP volia tenir una mica de credibilitat a l'hora de justificar el seu vot potser haurien d'haver-hi escollir un diputat que faci alguna cosa més que respirar. No fa gaires setmanes un altre escàndol esquitxava l'Europarlament, el d'aquells eurodiputats que accepten suborns. També hi ha el cas d'aquells eurodiputats que fan acte de presència per fitxar i així poder cobrar les dietes i que una vegada han fitxat tornen a marxar.

Vídeo: Eurodiputados vs Twitter Vídeo: El Intermedio: Los eurodiputados se escaquean del curro descaradamente Vídeo: Pablo Zalba Bidegain, un nou eurodeputat implicat în scandalul de mita pentru legi Article: Corrupció al Parlament europeu (Buscant raons) Corrupció al Parlament europeu (Buscant raons - AVUI) Corrupció al Parlament europeu (blogs.que.es/lo-trabucaire-de-l-eixample) Corrupció al Parlament europeu (in.directe.cat) Eurodiputados caraduras

Nuestros eurodiputados siguen esforzándose en avergonzarnos, votaron en contra de una moción que proponía que nuestros representantes en el Parlamento Europeo viajen en clase turista, no en primera clase como hacen ahora. La mayoría de los Eurodiputados votaron en contra. De los 50 eurodiputados españoles sólo votaron a favor de viajar en clase turista los eurodiputados catalanes Ramón Tremosa (CiU), Oriol Junqueras (ERC), Raúl Romeva (ICV) y la mallorquina Rosa Estarás (PP), tres catalanes y una mallorquina, curioso . Los diputados de PP, PSOE y UPyD votaron en contra, exceptuando la eurodiputada Estarás. Tras el escándalo PSOE y UPyD consideraron que era mejor abstenerse. Los Eurodiputados cobran 10.500 euros mensuales y tienen los gastos de viaje pagados Tras hacerse público que la mayoría de los eurodiputados españoles habían votado en contra de la moción los términos "sinvergüenzas" y "caraduras" han sido los calificativos más habituales que los internautas han dirigido a los eurodiputados. Para muchos partidos políticos el Parlamento Europeo es su cementerio de elefantes particular, es decir, allí envían a aquellos dirigentes que ya no tienen nada que aportar, así podrán tener una buena pensión. Pero al menos podrían tener la decencia de hacer acto de presencia. Un ejemplo sería Mayor Oreja de quien se sabe que de vez en cuando aparece por decir alguna tontería del tamaño de un campanario y luego desaparece. Haciendo referencia a la votación ha querido justificarse diciendo que los que han votado a favor de viajar en clase turista para reducir gastos lo hacen por razones electoralistas. Creo que si el PP quería tener un poco de credibilidad a la hora de justificar su voto tal vez deberían haber escoger un diputado que haga algo más que respirar. No hace muchas semanas otro escándalo salpicaba el Europarlamento, el de aquellos eurodiputados que aceptan sobornos. También está el caso de aquellos eurodiputados que hacen acto de presencia para fichar y así poder cobrar las dietas y que una vez han fichado vuelven a marchar.

2 comentaris:

Patric ha dit...

Me parece bien/apropiado/correcto que los senadores y diputados, y también los funcionarios de gobierno, viajen, por razones de sus cargos, en clase turista y no en primera clase.

Jaume C. i B. ha dit...

Los representantes políticos deben dar ejemplo a la ciudadanía, si exigen que los ciudadanos se aprieten el cinturón, ellos deben ser los primeros, especialmente por una razón clara: el dinero de sus viajes sale de nuestros bolsillos.