20 de gen. 2013

Aïllada la incògnita de C’s, la C vol dir “corrupció”

Aïllada la incògnita de C’s, la C vol dir “corrupció”

 

“El poder corromp i el poder absolut corromp absolutament” és una frase encunyada en 1887  per l’historiador britànic John Emerich Edward Dalkberg Acton, Lord Acton. El que succeeix actualment fa que aquesta frase estigui més vigent que mai. Quan un partit s’eternitza en el poder acaba assumint que allò que gestiona li pertany, i si això pot succeir en països amb democràcies arrelades i fermes, que no succeirà en països que s’han convertit en democràcia en èpoques recents i ho han fet des de fer una neteja en profunditat de les estructures del poder.

 

Fins ara, per ser corrupte havies d’haver tocat poder, generalment els partits minoritaris, de recent creació i partits friquis, no solien ser corruptes, però en això s’ha establert un nou precedent.

 

C’s (Ciutadans-Partit de la Ciutadania) va rebre, segons la Sindicatura de Comptes, dues donacions individuals amb imports superiors als establerts per la normativa vigent: 60.000 euros i de 7.250 euros. El límit està fixat en 6010,12 euros segons l’article 129 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General. La Sindicatura de Comptes no té, malauradament, competència per sancionar aquestes infraccions. Ves per on, Rivera i la seva camarilla van incomplir la llei. I que diu C’s?. Que van cometre un error administratiu a l’hora de comptabilitzar les donacions rebudes.

 

I aquests encara no toquen poder real, però sembla que Lerroux no només inspira ideològicament el partit neolerrouxista, també l’inspira en matèria de finançament del partit. Que no ens passi res si aquesta camarilla arriben un dia al poder encara que sigui en un ajuntament.

 

Lerroux, conegut en el seu temps amb el malnom de “l’emperador del Paral·lel”, va ser president de la II República, regidor de l’Ajuntament de Barcelona i altres càrrecs. De tots aquests càrrecs va sortir deixant darrera seu la ferum de la corrupció, així com l’escàndol de l’estraperlo. El Partit Radical de Lerroux es va finançar mitjançant els anomenats fons de rèptils o fons reservats, no era doncs, un partit en el sentit convencional del terme sinó un partit creat i finançat des de l’Estat i amb diners pels quals no s’han de donar explicacions. El Partit Radical de Lerroux i C’s d’en Rivera són dos partits políticament anòmals.

 

 

 

 

 

Aislada la incógnita de C 's, la C significa "corrupción"

 

"El poder corrompe y el poder absoluto corrompe absolutamente" es una frase acuñada en 1887 por el historiador británico John Emerich Edward Dalkberg Acton, Lord Acton. Lo que sucede actualmente hace que esta frase esté más vigente que nunca. Cuando un partido se eterniza en el poder termina asumiendo que lo que gestiona le pertenece, y si esto puede suceder en países con democracias arraigadas y firmes, ¿que no sucederá en países que se han convertido en democracia en épocas recientes y lo han hecho desde hacer una limpieza en profundidad de las estructuras del poder?

 

Hasta ahora, para ser corrupto tenías que haber tocado poder, generalmente los partidos minoritarios, de reciente creación y partidos frikis, no solían ser corruptos, pero en eso se ha establecido un nuevo precedente.

 

C 's (Ciudadanos-Partido de la Ciudadanía) recibió, según la Sindicatura de Cuentas, dos donaciones individuales con importes superiores a los establecidos por la normativa vigente: 60.000 euros y de 7.250 euros. El límite está fijado en 6010,12 euros según el artículo 129 de la Ley Orgánica del Régimen Electoral General. La Sindicatura de Cuentas no tiene, desgraciadamente, competencia para sancionar estas infracciones. Mira por donde, Rivera y su camarilla incumplieron la ley. ¿Y que dice C 's?. Que cometieron un error administrativo a la hora de contabilizar las donaciones recibidas.

 

Y estos no tocan poder real, pero parece que Lerroux no sólo inspira ideológicamente el partido neolerrouxista, también lo inspira en materia de financiación del partido. Que no nos pase nada si esta camarilla llegan un día al poder aunque sea en un ayuntamiento.

 

Lerroux, conocido en su tiempo con el mote de "el emperador del Paralelo", fue presidente de la II República, concejal del Ayuntamiento de Barcelona y otros cargos. De todos estos cargos salió dejando tras de sí el hedor de la corrupción, así como el escándalo del estraperlo. El Partido Radical de Lerroux se financió mediante los llamados fondos de reptiles o fondos reservados, no era pues, un partido en el sentido convencional del término, sino un partido creado y financiado desde el Estado y con dinero por los que no se han de dar explicaciones. El Partido Radical de Lerroux y C 's de Rivera son dos partidos políticamente anómalos.